Dashcam Onderzoek

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

Als ik de media moet geloven zijn dashcams hot. Maar door het enorme aanbod dashcams zien ik (spreekwoordelijk) door de dashcams de motorkap niet meer :mrgreen: . Ik denk dat er meer forumleden zijn die geïnteresseerd zijn in een dashcam en het zelfde hebben als ik.

Dus mijn vraag is, heb je een dashcam waar moet je opletten voordat je er een aanschaft.
Welke heb jij, en hoe bevalt die, dus bijv. hoe is de bouwkwaliteit, wat voor formaat heeft de dashcam, is die een beetje discreet zodat je die achter de achteruitkijkspiegel kan geïnstalleerd, niet dat de andere verkeersdeelnemers denken dat er een auto van het flitsteam achter hun rijdt :duh: Hoe is de beeldkwaliteit ervan, dag en nacht. En hoe is het gebruiksgemak enz. enz. En niet het minst belangrijke wat heb er ongeveer voor betaald, totaal met inbouwen en bijkomende kosten.

Zelfs BMW heb er een in het assortiment.

Afbeelding


Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik heb er zelf eentje van Epine, deze neemt constant op, op een 32Gb kaartje in super HD. Ik had deze in het midden onder de spiegel gemonteerd, helaas zit deze dan wel wat in het zicht. In eerste instantie heb ik dit ook zo gedaan in de f31, maar vorige week heb ik hem achter de spiegel geplaats, wel iets uit het midden maar nu wel uit het zicht en de plakker komt mooi achter de zwarte folie.

Die van BMW is mooi maar errug groot, blackview kan ook maar die zijn zwaar overprijst (vind ik). Verder moet je zelf weten wat je makkelijk vindt, die van mij heeft ook GPS zodat je de route terug kunt kijken via de software op de PC. WIFI heb ik niet, dat lijkt mij wel handig want nu moet ik elke keer het micr SD kaartje eruit halen. Motion detect bij parkeren heb ik uitgezet, de kans dat je aangereden wordt en vervolgens de dader vol in beeld ziet lijkt mij verwaarloosbaar klein. Elke vakantie monteer ik een filmpje, deze is nog in vanuit de e91 (met caravan erachter) in 720p



http://www.epine-dashcam.nl/dashcam-kop ... d-chipset/

Succes!
angel335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4221
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
Locatie: prov. utrecht

Ik heb de transcend drive pro 200, erg tevreden .
Heb er een 32 GB kaart in , beeld is super.
Deze heeft ook wifi dus te bedienen via smartphone en filmpjes snel over te zetten.
Is mooi klein en kan achter spiegel geplaatst worden uit zicht.
Camera heeft ook eigen lcd scherm.
Collega heeft laatst de opvolger gekocht, de drive pro 220, deze is luxer met gps en bots waarschuwing
Prijs ook vriendelijk 119 euro
Succes met je keuze


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F10 535IX
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

Jongens alvast bedankt voor jullie bedragen, Over de WiFi had ik nog niet nagedacht, TOP :ja: Ik zag op de link van Arjan deze staan. Vindt alleen de zuignap voorop de voorruit een beetje aan groot kant :? , maar misschien kan er een kleiner op?

http://www.epine-dashcam.nl/dashcam-kop ... i-dashcam/

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een foto om een beter idee te krijgen van de grote of beter gezegd hoe klein de dashcam is :shock:
Afbeelding
Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Als die cam zo klein is dan is de zuignap in verhouding ook zo klein als je de foto bekijkt :ja:
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Goede topic! Ik zoek ook nog een goede cam voor de leuke ritten. Dacht ook gewoon met iPhone filmen en een sterke zuignap eraan maar of dat blijft zitten i don't know?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Iphone kan ook, maar die moet je elke keer plaatsen. Dashcam heb je geen omkijken naar na de installatie.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13915
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ligt er maar net aan hoe het wordt bevestigd en aangesloten qua stroom, want zo eentje met een zuignap die zou ik al niet laten zien (makkelijk gejat na intikken ruitje) en daar kun je ook niet netjes een vaste stroomaansluiting naar toe leggen lijkt me.
Als je 'm iedere keer moet monteren en (de)monteren dan is het geen echte dashcam en zou ik er zelf al niet aan beginnen. Te veel gedoe...
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Die OEM dashcam is op zich wel mooi met dat touchscreen alleen erg groot. Het is overigens wel een kit, dus inclusief camera achter:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

@Dutch79 Die kleine die Ruud laat zien kan je makkelijk achter de spiegel kwijt, de zuignap komt dan achter het zwarte deel vd spiegel en dat zie je nauwelijks vanaf buiten.

Afbeelding

Daar zit die van mij nu ook (afgekeken van Angel335i)

Foto ter indicatie
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

:shock: Ik zie op de laatste foto van Arjan helemaal geen camera 006
Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Nee dat klopt, dat staat er ook onder " indicatie "

Ik heb al een week of 4 geen rode meer :zwaai:
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

Ik heb zelf mijn tweede Blackvue nu.
De eerste beviel me al en nu de DR650GW 2CH en er zelf een 128Gb kaartje in gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.netcamshop.nl/blackvue-dr650 ... ct=006.002

Met de daarbij behorende stroom voorziening zodat hij ook nog na afsluiten auto zijn werk kan doen voor een x periode.

http://www.netcamshop.nl/blackvue-power ... /pid=38702

Ik heb een ouder model een paar jaar geleden gehad en was daar super tevreden over.

Dit was zo'n filmpje van mijn oude. Via youtube even op HD zetten. Onderaan is hij wat belabberd.

G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

@Peer, Die BlackVue Power Magic Pro, moet je die er ook bij kopen of is dat alleen dat de dashcam aan gaat als die bewegingen of schokken voelt? Z'n compleet setje gaat aardig in de papieren lopen 006 . Ik zag de BlackVue DR650GW-1CH met 16Gb op een site staan voor 219,00 euro wat ik nog wil overwegen, en ik snap best dat er nog wat bij komt voor het inbouwen, maar meer dan 400 euro wordt mijn te gek.
Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

Arjan schreef:Nee dat klopt, dat staat er ook onder " indicatie "

Ik heb al een week of 4 geen rode meer :zwaai:


:mrgreen: Ik zat al te zoeken
Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”