Onenigheid met verkoper, help

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie
PietPiraat
Just getting started
Just getting started
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2016, 13:59

Het is inderdaad een principe kwestie geworden...

Verder vertel ik gewoon hoe de situatie is verlopen, niks schokkends ook volgens mij. Mede omdat hier naar gevraagd wordt.

Als vaartland mee leest heb ik daar geen problemen mee, en al had ik er wel problemen mee kon ik er nog niks aan doen haha..

En dat van de fik erin moet je natuurlijk niet letterlijk nemen. Nee met zo'n actie zou ik eerder mijzelf in de vinger snijden.


Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Het is maar wat je eruit wilt filteren... :roll:
kevin78 schreef:Voor sommige gaat een paar honderd nergens over.. Andere vinden het zonde geld !
:koffie:
PietPiraat
Just getting started
Just getting started
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2016, 13:59

Ik zou jullie op de hoogte houden, maar heb helaas ( haha ) niks meer gehoord van de beste man..
Gebruikersavatar
HiddeE46
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 351
Lid geworden op: 08 jun 2015, 20:17
Type Auto: E46 328Ci, E46 330Ci

Ook best toch
It's... Showtime!!
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Beter :ja:
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Apart verhaal... welke vestiging was het?

Heb pas in Stolwijk heel netjes een C200 gekocht van 2009, duurde 2 uur voordat we de afleverkosten voor 2/3 geschrapt hadden en kon echt niks af maar verder prima behandeld.

Die trucjes van opbellen heb een ander ervoor meteen bedanken natuurlijk en na 2 dagen langsgaan en vragen of die auto nog te koop is :)
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Mercedes :).

Knappe waggel
Nobody said it was easy....
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Is zo wie zo belachelijk dat je op een gebruikte auto afleverings kosten moet betalen, ik heb het nog nooit betaald, anders gaat de koop meteen al niet door.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Gebruikersavatar
GKB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 514
Lid geworden op: 19 jan 2010, 10:49
Type Auto: E90 335xi lci
Locatie: Friesland

Ikzelf denk dat je die wel hebt betaald. Ze drukken het gewoon in de prijs en zetten in de advertentie dat ze geen afleverkosten berekenen.
Het poetsen, en het halve tankje benzine willen ze toch wel graag betaald hebben.
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Naja poetsen? Zal een auto nog gepoest worden? Volgens mij gaat bij 9 van de 10 de auto gewoon door de wasstraat..
Gebruikersavatar
Zluytr
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 588
Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:39
Type Auto: F20
Locatie: Den Helder

Dat "poetsen" mogen ze bij mij gewoon achterwege laten! :cry:
His: F10 AlpinWeiss
Hers: F20 AlpinWeiss

Ex: E91 LCI
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

petrolheadd schreef: Wanneer koop op afstand?
Er is sprake van koop op afstand als je een product koopt zonder dat je fysiek contact hebt met de verkoper. Zoals via internet, post of telefoon. Er moet worden voldaan aan de volgende eisen:

de koper en de verkoper ontmoeten elkaar niet persoonlijk tijdens het sluiten van de koop

Als ik dit zo lees, moet ik toch concluderen dat er geen sprake is van een koop op afstand, immers je hebt de auto al bekeken....

Yizu schreef:
Bij koop op afstand heeft u nooit persoonlijk contact met de verkoper!!

Ik zat dit aandachtig te lezen, maar als ik daar toch nog even op in mag haken. Volgens mij moet je de tekst altijd letterlijk nemen, dan pak ik " de koper en de verkoper ontmoeten elkaar niet persoonlijk tijdens het sluiten van de koop" als voorbeeld.

Dan valt dit in mijn ogen binnen de voorwaarde; koop op afstand. Er is op locatie niets opgesteld?

Datzelfde geld voor "Bij koop op afstand heeft u nooit persoonlijk contact met de verkoper!!
Een auto bekijken is op locatie, en vervolgens wordt "het (onvolledige) koopcontract opgesteld" op afstand. 2 verschillende situaties.

het zou eventueel een ander verhaal zijn als je op locatie dingen met elkaar doorneemt, en het per mail nog even bevestigt oid. Maar zelfs dat lijkt me nog aan te vechten.

Als dit bedrijf vaker op deze manier ervaren wordt dan kun je er al vanuit gaan dat ze daar op leven. Sommige zijn snel bang gemaakt en niet op de hoogte van de "bescherming" van de consument, die kopen het dan maar liever af.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Natuurlijk valt van alles aan te vechten,
Het rechtssysteem is slechts in enkele gevallen volledig eenduidig, maar het zal vooral aankomen op het vermogen (verbaal en financieel :lol: ) van je advocaat.
Jij zou dan moeten bedenken of het de torenhoge juridische kosten waard is, in het geval van deze paar honderd euro zou ik me daar zeker niet aan gaan wagen.
En je ziet maar weer, zodra je het laat afweten hoor je ook niks meer terug.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
beemert
Just getting started
Just getting started
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen

Potverdikkie, dit topic leest als een slecht boek met een open einde.... wat was dit een onbevredigend einde zeg :duh:



Iemand nog een idee hoe het afgelopen is? :Dubbel:
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Helaas ... Ik heb ook alle acht pagina's door gelezen om tot een anti-climax te komen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”