Cv ketel...leasen, huren...of kopen?

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Vriendjes en familieleden.


Op dit moment wordt er in de helft van mn woonhuis(uitbouw is bezig) vloerverwarming aangebracht. (Andere helft is hout
.dus kan niet )
Nu Weet ik dat mn cv ketel van 12 jaar niet de nieuwste is..en kreeg uiteraard te horen dat hij dringend aan vervanging toe is. Met bijbehorende offerte van 3700 euro voor een ketel met radiator (zit er nog 1 beneden).
Dat is best een bedrag..wat ik voor de vloer had bedacht ;).
Maar....ik sta open voor alles dus verdiep mij een beetje in de cv werele (denk ook aan de warmtepomp trouwens).
Wat hebben..of doen jullie?
En..tevreden of niet?


Nobody said it was easy....
RobRoelofs
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 jan 2017, 19:40
Type Auto: 325i Carbon Sport Edition - 3.0 N53

Ik verwarm met een lucht-lucht warmtepomp., ideaal.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Mijn cv is uit 2001, Nefit ketel en heb paar maanden geleden nog gekeken naar een nieuwe, omdat ik dacht dat een nieuwe wel een beter rendement zou hebben. Nou niet dus, exact hetzelfde rendement. Dus voorlopig blijft hij hangen. Alleen de pompen zijn tegenwoordig wel een stukje zuiniger. Maar dat bespaard alleen maar wat elektriciteit.
Ik heb daarnaast ook een zonneboiler, 300ltr vat met (CV)water op zolder liggen. Collector met 24 vacuumbuizen warmt dat vat op via een warmtewisselaar. Dat is dus water dat voorverwarmt wordt voordat het naar de cv ketel gaat. Dan slaat de ketel minder aan en hoeft minder hard te stoken. Zeker ook icm lage temp cv verwarming (vloer) ideaal. Heb ik ook.

Succes met je keuze, maar laat je niet misleiden door de subjectiviteit van je installateur. 12jaar voor een ketel is niet heel oud, maar hangt wel van het merk af.

Maar €3700 voor een cv ketel en een radiator vindt ik erg veel geld.
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

CV ketel hoeft niet zo duur te zijn. ongeveer 3 jaar geleden nog een nieuwe aangeschaft voor all-in 1700,-. Betrof een CW5 Remeha Calenta HR40 ketel, en dat was hard nodig want de CW3 ketel die ze met de bouw in 2001 geplaatst hadden was voor het aantal m3 onderbemeten. En de benedenverdieping was al voorzien van vloerverwarming.
Ik kan me de prijs alleen voorstellen als je echt een flink grote ruimte hebt wat verwarmd moet worden, maar dan nog. Kun je het merk/type van de ketel eens delen. Ben wel benieuwd waar we het over hebben.

Vloerverwarming onder een houten vloer kan tegenwoordig prima maar ik begrijp niet helemaal of die helft nu je bestaande bouw is of dat de houten vloer in je aanbouw zit.

Tegenwoordig houdt men rekening met een leeftijd van volgens mij 10 tot 12 jaar. Dan moet je rekening houden dat de ketel vervangen kan worden. Voor hetzelfde geld draait die nog vrolijk 10 jaar door maar dat hangt toch af de degelijkheid van het materiaal en het onderhoud.

De Remeha ketel vind ik persoonlijk erg prettig. Snel en veel warm/heet water en erg stil in gebruik, verwarming (en vloer) worden ook snel warm.
Het blijft lastig om een goede ketel te vinden aangezien er altijd wel iemand iets te melden heeft over een specifieke ketel wat niet goed is. Je moet er een beetje doorheen kijken en soms heb je gewoon pech met het apparaat. Denk wel dat er niet echt slechte ketels meer zijn dus dan wordt het meer een afweging van prijs/prestatie.

-edit-
kleine aanpassing mbt vloerverwarming en merk ketel en ervaring tot zover toegevoegd
Laatst gewijzigd door h3b op 09 okt 2017, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Hier ook cw5 ketel 1400 euro.. 3700 is hoop geld .. Zou nog paar offertes vragen..
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Nou..das het mooie dus
Ik was aan het werk..en mn vriendin die op ploffen staat lag even te rusten. Kerel maakte dr wakker en vertelde dit even snel.
De offerte was niet gespecificeerd. Was een appje van de installateur naar de onderaannemer. En die vertelde het tegen mij.

@coder.

De ondervloer is van hout. Tis uit 1963.
De huidige uitbouw die vergroot wordt is op beton.
Daar komt dus vloerverwarming....
Dat is nog 26 m2.
De resterende (met dus hout als basis ipv beton ) is 32 m2.
Nobody said it was easy....
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Die 3700,- is dat inclusief het plaatsen van de vloerverwarming? Of echt alleen de kosten van de ketel? Of was het toch maar 1700,- en was je vriendin nog niet helemaal wakker toen ze het bedrag hoorde 008 Want het aantal m2 is nu ook niet heel erg overdreven.

Laat het even zwart op wit zetten dan weet je exact waar het over gaat en dan zijn de verwachtingen aan beide kanten ook meteen duidelijk.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Ik heb me hier ook een paar jaar geleden in verdiept toen onze onderhoudsmonteur ons vertelde dat de ketel binnenkort vervangen moest worden.
Leasen zou in ons geval maar 25,- per maand meer kosten dan alleen ons huidige onderhouds abonnement, dus daar ga ik voor zodra onze huidige ketel het begeeft. (We weten niet hoeveel jaar we hier nog gaan wonen)
Hij hangt ondertussen nog steeds en doet het nog prima.

Een leerling van mij is CV monteur geweest en zei dat ik het beste voor een ketel van Intergas kon gaan. Gaan niet vaak stuk, zitten heel eenvoudig in elkaar en zijn daardoor goedkoop en makkelijk te repareren, mocht er wel iets stuk gaan.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

h3b schreef:Die 3700,- is dat inclusief het plaatsen van de vloerverwarming? Of echt alleen de kosten van de ketel? Of was het toch maar 1700,- en was je vriendin nog niet helemaal wakker toen ze het bedrag hoorde 008 Want het aantal m2 is nu ook niet heel erg overdreven.

Laat het even zwart op wit zetten dan weet je exact waar het over gaat en dan zijn de verwachtingen aan beide kanten ook meteen duidelijk.

Haha nee nee. Ik heb zelf de kerel ook gesproken.
Het is zonder de vloerverwarming. Die heb ik bij de uitbouw bedongen.
Wel meer trouwrns....die figuren ronden mooi af..
Vind het vervelende van huren of leasen ..het terugkomende bedrag elke maand op je rekening. Ben er liever vanaf....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ik heb 100 m2 vloerverwarming en totaal +-800 m3 drie jaar geleden offerte gevraagd nieuwe ketel Intergas. Kwam op 3.5 K
Beun gezocht die hing dezelfde Intergas ketel voor 1200. Zit alleen geen boiler in maar google maar eens op Intergas
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

@NOS ben ik helemaal met je eens, ik koop ook liever alles zelf ipv te leasen, maar aangezien ik nu al maandelijks betaal voor het onderhoudscontract, zou dit alleen iets duurder worden maar dan met gratis ketel zegmaar

Daarbij wordt je salaris ook per maand gestort en niet vooruit betaald voor de komende 5 jaar.

Wat @performance zegt, kijk eens naar een intergas ketel en zoek evt zelf iemand om die te plaatsen.
Gebruikersavatar
mikelvlith
Just getting started
Just getting started
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 dec 2013, 13:10
Type Auto: BMW 320d EDE E91 2012 & VW Golf MK1 Cabrio
Locatie: Herten

Ik heb een Intergas type HRE 36/30 met tweewegklep laten plaatsen in 2014 voor 1.390 incl. BTW en 1 jaar onderhoud. Ketel was iets van 1.000.

Woonoppervlakte is bij ons 165 m2, benedenverdieping is voorzien van vloerverwarming (gok rond de 95 m2).
Naast de douche wordt het bad bijna dagelijks gebruikt voor de kinderen.
Energierekening daalde ook nog fors.

Ik zou dit soort dingen echt nooit leasen. Je betaalt uiteindelijk meer en hebt geen eigendom. Ik ken de voorwaarden niet, maar als je verhuist kan ik me niet voorstellen dat je onder je contract uit kan. Is vaak afkopen met boete. Voor niets gaat de zon op en een koper van je huis kan ook zeggen dat ie het zelf regelt. Kun je beter een doorlopend krediet nemen en tussentijds versneld aflossen bij 13e maand, vakantiegeld of meevallertje.

Ik zou gewoon een paar offertes opvragen. Zijn van die websites voor. Van mij was uiteindelijk BOG uit Geleen. Topservice en eerlijke prijs.

Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Life is for the living, so live it!

BMW 320d EDE E91 LCI 2012
VW Golf MK1 Cabrio 1993

Voorheen:
BMW 318d E90 LCI 2009
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Afgelopen zomer begon de cv-ketel bij mijn moeder te lekken. De lokale cv-boer is op verzoek langs gekomen en kwam tot de conclusie dat hij lekte :cry: en dat hij beter vervangen kon worden. Alleen als ze dezelfde dag zou beslissen, kon het voor 1800 euro en dan kwamen ze hem ook gelijk installeren.
Op mijn advies een weekje een emmer er onder gezet en via een andere cv boer, (hollandwarmte als ik mij niet vergis), voor 1200 euro all inclusief een nieuwe laten plaatsen.
Ofwel, de meeste cv boeren proberen gewoon of je met een hoge prijs akkoord gaat, zo niet, geen probleem want ze hebben denk ik toch werk zat.
E91 335d high exec. m-pak.
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

De ketel hier komt uit 1996. Het is een Nefit HR Turbo en hij functioneert prima. Hij krijgt een keer in de paar jaar onderhoud wat niet veel meer inhoud als het schoonmaken van wat onderdelen.
Ik houd er rekening mee dat hij ieder moment de geest kan geven. Reparatie kosten zullen al snel economisch onverantwoord zijn dus dan wordt hij vervangen. Tot die tijd is het een ketel die nauwelijks geld kost.

Een ketel leasen of huren zou ik nooit doen. Als je het kan betalen, koop hem dan zelf. Leasen of huren is uiteraard duurder, om nog maar van problemen zoals tussentijds verhuizen te zwijgen.
Laatst gewijzigd door Mylife op 11 okt 2017, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

in mijn vorige woning ging de ketel op een heel vervelend moment stuk, en had geen geld om het zelf te betalen. Destijds gekozen voor huurkoop, 5 jaar lang maandelijks bedrag (incl. 24-uurs servicecontract), daarna is ketel in eigendom. Destijds goed bevallen.
BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”