Zonnepanelen aanschaffen.

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Ja ze hebben het erg mooi gedaan. Er komen in de toekomst nog wel twee dakramen waarschijnlijk. We kunnen op de andere kant van het dak ook nog een sting neerleggen in de toekomst voor de ochtendzon. :D


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zeker nette prijs. Mooi met je buren kunnen doen!.
Ik heb iets meer betaald uiteindelijk. Was in mn eentje. Ik heb sinds 7 juni bijna 200 kwh pgehaald. Ik heb er wel 12 dus beetje appel en peer.
En ook netjes gelegd
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Maar in 1 str8ng en niet parralel?
Why not??
Nobody said it was easy....
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Prijstechnisch was een string aantrekkelijker. Terugverdien termijn is hiermee verkort. Ik heb bijna geen verlies omdat ik geen last heb van schaduw op mijn dak van andere opstakels. Meerdere bedrijven hebben me geadviseerd in mijn geval niet voor een paralelle oplossing te gaan.

Ik weet ook dat je uiteindelijk net zoveel ophaalt als het minste paneel maar ik pak nu op piekmomenten gewoon 3000kwh. Beetje goed de panelen schoonhouden dan ga ik er vanuit dat het wel goed komt.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Da's zeker waar.
Dat is bij mij iets lastiger. Ik heb een boom ff verder staan. Dus moet wel. Mm buuf heeft er 6. Met een factor van .87 ong haal ik ipv 3420 opgave dan bijna 3000.
Parralel was ong 750 euro meer.
Nu zijn we 4400 euro ex btw kwijt voor para geschakelde 12 x 290.

Vandaag mn wattage weer naar beneden gehaald.
Gisteravond mn 42 inch full he plasma pensioen gegeven na 10 jaar. Zoop teveel stroom zei ik tegen mn vriendin :roll:

Morgen komt de 4k oled 65c8pla binnen. Die is veeeel zuiniger lieverd :mrgreen:
Nobody said it was easy....
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

hahaha goede redenatie ga ik onthouden voor mijn oled onderhandeling :mrgreen: Wij wonen aan de rand van een nieuwbouw wijk dus ik heb altijd volle bak zon op het dak. Ooit zal ik misschien last van boom schaduw krijgen maar das de komende 10 jaar niet van toepassing gok ik.

Ben blij dat we het gedaan hebben. Redement is prima vanaf de eerste dag.
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Gisteren een handtekening gezet voor het leveren van zonnepanelen. Betreft het volgende:
- 18x LG320N1K-A5 Full black
- 18 x Enphase M250 micro-omvormer
- 1x Enphase Envoy
- Bekabeling + montage
- Monitoring op alle groepen, dit ivm toekomste uitbreiding naar accu's.
- Voorbereiding op aansluiten accu's.
- Op jaarbassis verwachte gemiddelde opbrengst 5.184 kWh (dit moet ik eerst nog zien, maar goed)

Prijs wordt met name omhoog gedreven door de LG panelen en het gebruik van Enphase producten. Alles wordt geleverd inclusief montage voor net onder de €10K. Kan het goedkoper, vast wel. Maar ik heb vertrouwen in de installateur en de gebruikte producten dus dat is de hogere prijs zonder meer waard. Terugverdientijd blijft ongeveer op 7 a 8 jaar staan hiermee.
Panelen komen zowel op de voorkant (oosten, 9 stuks) als achterkant (westen, 9 stuks) te liggen dus maximaliseer de mogelijkheden van mijn huidige huis. Wat betreft de toekomstige accu's, met de aanwezige monitoring kan ik hiermee beter bepalen wat mijn daadwerkelijk gebruik/verbruik is. Accu's zullen niet eerder dan 2020 interessant worden maar gezien het feit dat het voorbereidt is wordt dit plug&play. Prijzen liggen op dit moment nog te hoog, ongeveer €1200,- voor 1,2KW/h accu. Hoop dat die de komende jaren verder gaan zakken.
De installateur heeft het druk dus verwachte installatiedatum, die mij ook uitkomt, zal waarschijnlijk eind september/oktober worden.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”