Zonnepanelen aanschaffen.

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Gebruikersavatar
Wenzel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 128
Lid geworden op: 28 mar 2015, 17:25
Type Auto: BMW 520e (G30)

Peter320d schreef:........
Kijk even op Enexis.nl op het planningsoverzicht
Nog niet ingepland op mijn postcode. Ze zijn nog helemaal niet bezig in dit regio. Ik heb een mail gestuurd naar Enexis hoe dat zit met met die actie.

Edit, citaat van e Enexis site:
Slimme meter voor teruglevering?
Vraagt u de slimme meter aan omdat u energie terug gaat leveren? Dan hoeft u geen aanvraag te doen. Zodra u zich hebt aange​meld ​via energieleveren.nl krijgen wij hiervan bericht. Wij controleren of de huidige meter geschikt is voor teruglevering. Is dit niet het geval? Dan benaderen wij u om de slimme meter gratis te komen plaatsen.

Hebt u een niet-slimme-meter die wel geschikt is voor teruglevering, maar wilt u liever een slimme meter? Dan is de plaatsing niet gratis en betaalt u een bijdrage in de kosten. De bedragen leest u hierboven.
Ik heb wel geschikte meter voor teruglevering, dus geen gratis slimme meter.


Gebruikersavatar
Peter320d
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 apr 2012, 22:27
Type Auto: F30 320D
Locatie: Oude Tonge

Dan is dat helaas per netbeheerder weer anders geregeld. :nee:
Ik kreeg direct de aanbieding van Stedin voor een gratis slimme meter:
Gratis een slimme meter voor u
U bent bijna klaar voor de toekomst! U heeft alleen nog een slimme elektriciteits- en gasmeter nodig. De slimme meter is de vervanger van uw huidige elektriciteits- en gasmeter. Deze digitale meter heeft vier telwerken en registreert uw energieverbruik en uw teruglevering. De meterstanden worden op een aantal vastgestelde momenten automatisch verstuurd naar uw energieleverancier. U heeft hier verder geen omkijken naar. Deze slimme meter bieden wij u gratis aan. Wilt u gebruikmaken van dit aanbod? Maak dan binnen vier maanden een afspraak via http://www.stedin.net/energieleveren/enz....


In ieder geval is Enexis verplicht de meter gratis aan te bieden voor eind 2020, dus als je nog even geduld hebt......
Greetz,

Peter

Voorstellen viewtopic.php?f=1&t=6917
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Er is voor de consument dus helemaal niets slims aan die meter. Voor de energiemaatschappijen wel, want die krijgen een karrevracht aan gedetailleerde informatie binnen over je energiegebruik.
Gebruikersavatar
Peter320d
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 apr 2012, 22:27
Type Auto: F30 320D
Locatie: Oude Tonge

Als je er iets meer in verdiept zitten er ook indirect voordelen aan voor de verbruiker. Vergeet niet dat het ministerie van economische zaken het verplicht aan de netbeheerders en dus niet de netbeheerders dit zelf invoeren vanwege hun eigen voordelen.
Als je weet wat zo'n operatie kost, weegt dat niet af tegen de voordelen voor de netbeheerder.
Maar we wijken zo wel een beetje af van het topic zonnepanelen. 008
Greetz,

Peter

Voorstellen viewtopic.php?f=1&t=6917
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Eerdergister de offerte getekend voor 12 monokristal panelen in zwart.
Parralel met optimizers en compleet geïnstalleerd.

12x 285 wp is 3420 kwh. Echter met correctie erop zoals mn buurvrouw het heeft is het 3050 kwh.
Ik gebruik zoals ik nu doe maar 2000 kWh (2 volwassen en 2 kids..0 en 3). Maar met oog op toekomst..en veranderingen in huis (electrisch vloerverwarming badkamer bv) zit het wel goed. Gaan de kids uit huis...dan kan alles makkelijk in de hv accu vd electrisch waggel.
Als goed is eind april het dak op...
Nobody said it was easy....
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

NOS, hoeveel kost deze installatie je nu? Welk merk panelen, omvormers, etc.. heb je

Met de installatie datum van eind april zit je meteen goed aangezien voor het opwekken van energie je meteen de topmanden mei, juni, juli en augustus te pakken hebt.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

12 stuks Boviet 285Wp Monokristallijn. Percium. Zwart
panelen, 1 omvormer type: Solaredge SE3000H 1 fase HD Wave, 12 stuks SolarEdge P300 Power Optimizer, de
ondersteuningsconstructie waaraan de panelen bevestigd worden, kabel en connectoren
Aangesloten in meterkast inc eigen groep met aardlek
Parallel geschakeld.
12 jaar garantie ipv.10. En rendementgarantie...sja. ze garanderen 80 %minstens na 20 jaar

4400 euro ex btw.
Nobody said it was easy....
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Ik heb vanuit thuis goedkeuring gekregen om maar te kijken wat er nodig is op het dak. :lol:
Aan de ene kant is het makkelijk om 5000w piek op het dak te leggen om het eigen verbruik te compenseren. Maar als je dan weer denkt aan die toekomstige elektrische stroomslurpers als warmtepompen, dan krijg ik zin om het hele dak vol te leggen met 20kw piek. Lastig... :roll:
E91 335d high exec. m-pak.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Tja, ik wacht nog voorlopig. Warmtepomp verbruikt teveel voor zonnepanelen wanneer je het nodig hebt, savonds en snachts, vooral in de winter. Die twee kun je dus niet mooi combineren.
En straks moet je ook je auto opladen snachts, ook al niet de doen met zonnedaken als de zon onder is. Misschien kan iemand maanpanelen uitvinden?? :mrgreen:
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Ja dat klopt helemaal. In december (en de rest van de winter maanden) is de opbrengst echt hopeloos. Zo lang je kunt salderen/compenseren op je verbruik is het nog wel te doen.
Of een windmolen erbij voor de winderige winter nachten. :lol:
E91 335d high exec. m-pak.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Mm buuf heb er 6...en die was blij met februari.
Tuurlijk speelt het mee. Maar gemiddeld moet j het zien toch.
Je gasverbruik in december is ook huge...
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Door drukte op de installatiemarkt is pas vorige week de boel op het dak geplaatst. Beetje jammer..maja..

Wel 12 x 290 gekregen ipv 285. Tis niet veel maar toch..
Eerste 100 kwh in 6 dagen opgewekt. Komt.niet vaak voor..dat er iets werkt als ik het koop
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Wenzel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 128
Lid geworden op: 28 mar 2015, 17:25
Type Auto: BMW 520e (G30)

Jammer dat je maand mei gemist hebt. Dat was bij ons beste maand in 4 jaar tijd dat ik dezonnepanelen heb. Juni valt tot dusver wat tegen.
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Ik heb inmiddels ook 10 panelen van 295wp (Q-cell Peak BLK G4.1) in 1 string op het dak liggen. Met een Solis 3k omvormer met wifi. Na akkoord van offerte binnen een week geplaatst bij mij en vier andere buren. De monteurs hebben nogal lopen vloeken op de vele pannehaken op ons dak :mrgreen:

Gelukkig hadden we een all-in prijs afgesproken en dit vooraf duidelijk gecommuniceerd want de verkoper wilde toch de extra tijd later op ons verhalen maar deze vraag kunnen we gelukkig parreren met wat juridische dreigementen :roll:

Inmiddels al al 413 kwh opgehaald (sinds 15 mei) :ja:

Voor diegene die nog aan het vergelijken zijn.
De offerteprijs voor dit pakket €3951.65 (netto €3265.83)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

Strak gelegd. Ook mooi om het gelijk met de buren te doen, dan is het gewoon 1 geheel.

Je hebt wel nog wat ruimte over. Bewust niet gebruikt? Wij denken aan zelfde soort opstelling zodat we ruimte overhouden voor dakkapel of ramen.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”