Vol automaat koffie

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

:koffie: :koffie: :koffie:

Ben al een maandje bezig met het uitzoeken van een nieuw koffiemachine. Grappig detail, vind ik zelf, is dat ik pas 2 jaar koffie drink. Vond het altijd niet te drinken maar he....je wordt ouder en gaat andere dingen waarderen..waar je andere weer laat.
Eniewees ... ik was nogal gecharmeerd van de siemens eq9 serie. Met of zonder smart connect..dat boeit mij niet zo.
Vandaag bij Jura wezen kijken..en dat vind ik stiekem wel mooier. 3000 euro ga ik er niet aan uitgeven dus de e9 van Siemens en de e8 of s8 van jura is wel de max.

Nu zegt wc eend jura...jura..en Siemens.. Siemens.

Wat zeggen de koffie experts hier? Of hebben jullie hele andere machines? Italiaans bv??

Wik geen piston versie. Teveel werk..en vind het niet zo bij mij passen.


Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Ben zelf groot koffie fanaat, ben zeer tevreden met Jura :ja:

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

Jura is goed maar duur, onderhoud schijn je niet zelf te kunnen doen (= €€€).
ik heb sinds een jaar een Melitta Caffeo Solo en daar ben ik érg van te spreken, fijn apparaat met heerlijke koffie. kom van een Gaggia Classic af, geheel naar wens afgesteld maar het doet nauwelijks voor elkaar onder en deze volautomaat is een stuk gebruiksvriendelijker!
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

3k? Is dit voor particulier gebruik of voor op de zaak
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik gebruik a jaren een Bosch machine (mijn 2e), zeer degelijk en nooit problemen mee gehad. Mij buren hebben een Jura, onderhoud is prijzig en ze hebben al 3 keer de machine op moeten sturen vanwege een defect. Ze zien er wel heel fraai uit.

De eerste Bosch ging kapot op maalunit na 13000 kopjes, mijn huidige staat op ca 10000 kopjes.

succes met kiezen, want je krijgt waarschijnlijk 30 van dit soort berichten :lol:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Particulier. Zijn met zn 2en en voor visite. Jongens zijn bijna 1 en 4.. die drinken voorlopig nog geen koffie.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ik volg even. Wij zitten er ook aan te denken als de Dolche Gusto er mee op houd.
F34 328i



Afbeelding
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Welke bosch Arjan?
In mei is de hele keuken vernieuwd en hebben we alles van bosch/Siemens gekocht (op de afzuigplaat in plafond en inductieplaat na) dus bosch of siemens past er wel mooi bij. En maybe kan ik er die 5 jaar garantienoo krijgen die oo de gewone apoaratuur ook zit. Telt je apparaat de hoeveelheid kopjes?

Ik ben mbt deze spullen best lui. Wil niet steeds het ding moeten spoelen op zrtgroep oid. Bij jura hoeft dit nooit. Eens in de 5 a 6000 kopjes moet dit gedaan worden en kost idd iets van 200 euro. Maar hoef niet het ding uit mekaar te halen. Dat doe ik op mn werk genoeg. ( en afgelopen weekend om 22.00 savonds de droger :wtf: ).
Maar de jura moet wel eens. In de 2 maanden ontkalkt worden. Waar de siemens (die je nu op tv ziet) dit zelf doet. Dus geen speciale cyclussen nodig. Maja..die eq serie moet weer de zet groep er elke x uit.... :(
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

NOS schreef:Welke bosch Arjan?
In mei is de hele keuken vernieuwd en hebben we alles van bosch/Siemens gekocht (op de afzuigplaat in plafond en inductieplaat na) dus bosch of siemens past er wel mooi bij. En maybe kan ik er die 5 jaar garantienoo krijgen die oo de gewone apoaratuur ook zit. Telt je apparaat de hoeveelheid kopjes?
Bosch Benevenuto B20, alweer een paar jaartjes oud.

Ja het apparaat telt je kopjes, eens in de zoveel tijd ontkalken met vloeibare ontkalker en reinigen met tabetten. Relatief weinig onderhoud nodig, ding blijft gewoon gaan
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Net even het een en ander vergeleken, op consumentenbond.nl
Toch wel een hoop geld voor een goede machine. 845.95 Melitta F831-101
Maar zal vast uitstekende koffie zijn .
F34 328i



Afbeelding
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Bij ons is het een vibiemme
Maar dat was niet jouw ding had ik begrepen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Thuis een La Piccola Piccola Espressomachine, prima koffie en espresso. Zelfreinigend, en verder uitstekkende koffie! :koffie:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Vester86 schreef:Jura is goed maar duur, onderhoud schijn je niet zelf te kunnen doen (= €€€).
ik heb sinds een jaar een Melitta Caffeo Solo en daar ben ik érg van te spreken, fijn apparaat met heerlijke koffie. kom van een Gaggia Classic af, geheel naar wens afgesteld maar het doet nauwelijks voor elkaar onder en deze volautomaat is een stuk gebruiksvriendelijker!

Zijn de melkkoffies goed heet qua temp??
Lees dat er nogal machines zijn waarbij flat whites..cappuccino en al helemaal latte al vrij snel koud zijn. De koude melk die opschuimt is niet warm zat en met 70 graden. Uitstroom is dan gewoon te lauw.
Okok..koffiekopjes verwarmen scheelt (Maar ga niet elke x mn serviesverwamer aanzetten).

Wel een mooie machine ook. Handig qua reiniging? Zet groep enzo??
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Ik heb al 10 jaar een Jura (dezelfde), en het onderhoud is m.i. helemaal niet duur? Ik reinig en ontkalk wanneer het apparaat dat aangeeft. In die tijd dat ik hem heb, is hij 2x voor onderhoud geweest en dat was ook op eigen initiatief. Kosten waren als ik het mij goed herinner iets van €125 per keer....goed te overzien dus.

De machine wordt veelvuldig gebruikt. Misschien heb ik gewoon geluk (gehad) 001
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Ik heb nu zo’n 2,5 jaar een Jura en heb er geen moment spijt van gehad. Sterker nog; het is een van de beste aankopen van de afgelopen jaren.

Tot nu toe geen onderhoud gehad, enkel ontkalken wanneer apparaat dat aangeeft.

Ook ik heb er geen 3000€ aan uitgegeven. (Volgens mij ongeveer de helft)
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”