Beste medeleden,
Ik begin na te denken om mijn E90 LCI uit 2009 (voor details en foto's zie project page uit signature) in te ruilen tegen wat nieuwers.
Heb veel gedaan aan de E90 het laatste jaar en misschien daarom jammer hem nu in te ruilen maar wellicht ook juist slim nu dat alles nog in nieuwstaat is.
Ik denk dan aan een F20 of F30, ongeveer zelfde aantal kilometers is prima, liefst wat minder natuurlijk.
Echter ben ik helemaal niet goed in het 'zakelijke' gedeelte van auto's, en kan wel wat advies gebruiken.
Wat is mijn wagen nog waard bijvoorbeeld?
Is een 1 op 1 ruil gebruikelijk, en aan te raden?
Mag er wat van een vraagprijs af bij inruil?
Hoe gaat een inruil normaal gesproken?
Toch wat details van de E90:
BJ 2009
193.000 Kilometers
Interieur en exterieur M pakket aangeschaft
Sportstoelen met halfleder
Carbonnen sjonnie delen her en der
18" met nieuwe Pirelli banden (hou deze het liefste zelf)
M stuur met paddles retrofit
Groot navi
Advies inruilen E90
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Phfoe lastige.
In de basis kan je de auto beter particulier verkopen, zodat je bij jouw nieuwe nog wat extra korting kan bedingen. Probleem daarbij is, wie krijg je allemaal aan de deur.
Als je dat niets uit maakt en hier dus ook graag tijd insteekt, doen.
Als dit je allemaal teveel is, dan inruilen.
Prijzen kun je goed op autoscout.nl vinden.
Als je de auto in gaat ruilen zou ik proberen 3 of 4 opvolgers te zoeken/vinden. Hiermee kun je ook de waarde van jouw auto toetsen en wie het meeste biedt, verkocht.
Succes
In de basis kan je de auto beter particulier verkopen, zodat je bij jouw nieuwe nog wat extra korting kan bedingen. Probleem daarbij is, wie krijg je allemaal aan de deur.
Als je dat niets uit maakt en hier dus ook graag tijd insteekt, doen.
Als dit je allemaal teveel is, dan inruilen.
Prijzen kun je goed op autoscout.nl vinden.
Als je de auto in gaat ruilen zou ik proberen 3 of 4 opvolgers te zoeken/vinden. Hiermee kun je ook de waarde van jouw auto toetsen en wie het meeste biedt, verkocht.
Succes
Laatst gewijzigd door ejt op 23 aug 2019, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Gewoon in de E9X FB groep gooien... als je ziet wat daar voorbij komt... dan is die van jou een lot. Alleen zonde van het geld wat je erin gestoken hebt. Krijg je marginaal wat extra’s voor. Ach ja...
-
- VIP Driver
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 17 feb 2012, 18:55
- Type Auto: F20 118i
- Locatie: Hoeksche Waard
Verkopen voordat de auto door de 2 ton gaan.
Is nog steeds een dingetje.
200001 km is een klap minder waard dan 199999 km.
Gewoon kijken naar wat je bij moet, en wil betalen.
Een eerste bod is nooit maximaal.
Er zit altijd nog wel wat ruimte in.
Een relatief dure auto heeft vaak meer ruimte voor een betere inruil.
Een relatief goedkope auto heeft dat waarschijnlijk niet.
Is nog steeds een dingetje.
200001 km is een klap minder waard dan 199999 km.
Gewoon kijken naar wat je bij moet, en wil betalen.
Een eerste bod is nooit maximaal.
Er zit altijd nog wel wat ruimte in.
Een relatief dure auto heeft vaak meer ruimte voor een betere inruil.
Een relatief goedkope auto heeft dat waarschijnlijk niet.
Niet gehinderd door enige kennis.
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Mijn bedoeling is meer richting een 1 op 1 ruil te gaan dus. Maar wil op zich wel 1- of 2000 euro bijleggen als er wat leuks is.
De 2 ton telt bij mij ook mee inderdaad, denk dat ik nu wat ermee moet doen of nog lang door moet rijden ermee, dan ga k meer richting de 250.000 kilometers.
Wat zou deze wagen in particuliere verkoop ongeveer waard zijn dan?
Denken jullie dat €10.000 een reële vraagprijs is?
Een andere (licht gerelateerde) vraag, hoe zit het met de blokken in bijvoorbeeld de F20 118i?
Wat zijn daar de zwakke punten van?
De 2 ton telt bij mij ook mee inderdaad, denk dat ik nu wat ermee moet doen of nog lang door moet rijden ermee, dan ga k meer richting de 250.000 kilometers.
Wat zou deze wagen in particuliere verkoop ongeveer waard zijn dan?
Denken jullie dat €10.000 een reële vraagprijs is?
Een andere (licht gerelateerde) vraag, hoe zit het met de blokken in bijvoorbeeld de F20 118i?
Wat zijn daar de zwakke punten van?
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
Bij inruil moet je uitgaan van de prijzen zoals ze in de autotelex lijsten staan (onder andere relatief gemakkelijk te vinden via wijkopenautos.nl). Voor de hoogste opbrengst is particuliere verkoop aan te raden.
-
- VIP Driver
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 17 feb 2012, 18:55
- Type Auto: F20 118i
- Locatie: Hoeksche Waard
Een handelaar zal toch altijd geld moeten verdienen aan een deal. Links om of rechts om.
Een 1 op 1 ruil betekend dus dat je zeker een 2 tot 4 duizend euro minder gaat in waarde.
Een 1 op 1 ruil betekend dus dat je zeker een 2 tot 4 duizend euro minder gaat in waarde.
Niet gehinderd door enige kennis.
- BMWe90Mike
- VIP Driver
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
- Type Auto: G20 330i
Wat hierboven al gezegd is, particulier krijg je het meeste voor je auto.
Ik heb Februari dit jaar mijn e90 325i (goed onderhouden in nette staat en de juiste opties met 165k op de teller) een tijdje te koop gehad op diverse fb pagina's, wat je daar allemaal voor reacties op krijgt is om te gieren, heb geen fatsoenlijke reactie of bod (alle biedingen waren onder de inruilprijs) gehad en wacht nu nog steeds op kijkers haha , ik heb de auto daarom ook ingeruild op mijn huidige F30, je levert je auto in op het moment dat je je nieuwe ophaalt en dan is ook alles afgesloten van je oude, dus geen gedoe aan je deur enzo.
Ok je krijgt een stuk minder als particulier maar dat verlies neem ik, het scheelde me veel frustratie en avondjes proefrijden met allerei figuren.
Ik heb voor mijn e90 € 5500,- inruil gekregen, zag hem een maand later bij budding auto's te koop staan voor 8900 euro, ja dat is het risico van het vak.
Denk dat jouw e90 particulier rond de 8/8,5k wel op moet brengen.
En mocht je een ander setje velgen hebben haal je huidige set eraf, bij inruil scheelt het nagenoeg niks en je 18'' setje kun je weer verkopen. Mijn e90 18 inch ging niet onder de f30 passen.
Ik heb Februari dit jaar mijn e90 325i (goed onderhouden in nette staat en de juiste opties met 165k op de teller) een tijdje te koop gehad op diverse fb pagina's, wat je daar allemaal voor reacties op krijgt is om te gieren, heb geen fatsoenlijke reactie of bod (alle biedingen waren onder de inruilprijs) gehad en wacht nu nog steeds op kijkers haha , ik heb de auto daarom ook ingeruild op mijn huidige F30, je levert je auto in op het moment dat je je nieuwe ophaalt en dan is ook alles afgesloten van je oude, dus geen gedoe aan je deur enzo.
Ok je krijgt een stuk minder als particulier maar dat verlies neem ik, het scheelde me veel frustratie en avondjes proefrijden met allerei figuren.
Ik heb voor mijn e90 € 5500,- inruil gekregen, zag hem een maand later bij budding auto's te koop staan voor 8900 euro, ja dat is het risico van het vak.
Denk dat jouw e90 particulier rond de 8/8,5k wel op moet brengen.
En mocht je een ander setje velgen hebben haal je huidige set eraf, bij inruil scheelt het nagenoeg niks en je 18'' setje kun je weer verkopen. Mijn e90 18 inch ging niet onder de f30 passen.
Once a BMW always a BMW
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Dank voor de adviezen, 2 tot 4000 euro inleveren is een flinke pil op zo'n relatief klein bedrag.
Aan de andere kant, het gajes dat in de Facebook groepen lurkt is ook niet om aan te horen, zoals Mike al aangeeft.
Heb het gevoel dat autoscout24 nog de meest "professionele" kopers heeft. Zal dan ook daar proberen te verkopen eerst, inruilen kan altijd daarna nog.
Edit: Misschien zet ik hem toch ook wel op Facebook... Niet geschoten is altijd mis en reageren op loze biedingen hoeft niet per se natuurlijk.
Fatsoen dat je niet ontvangt hoeft je ook niet terug te geven wat mij betreft.
Aan de andere kant, het gajes dat in de Facebook groepen lurkt is ook niet om aan te horen, zoals Mike al aangeeft.
Heb het gevoel dat autoscout24 nog de meest "professionele" kopers heeft. Zal dan ook daar proberen te verkopen eerst, inruilen kan altijd daarna nog.
Edit: Misschien zet ik hem toch ook wel op Facebook... Niet geschoten is altijd mis en reageren op loze biedingen hoeft niet per se natuurlijk.
Fatsoen dat je niet ontvangt hoeft je ook niet terug te geven wat mij betreft.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- BMWe90Mike
- VIP Driver
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
- Type Auto: G20 330i
Het is ook een hoop geld op een relatief laag bedrag, maar heb de auto zelf niet ingeruild bij Budding, zij kijken vanaf een fotootje en doen dan in een systeem een bod.
Als je geen haast hebt gewoon proberen particulier te verkopen inruilen kan altijd nog.
Maar probeer wel scherp te zijn op particulieren en probeer al aan de hand van mailwisseling te filteren.
En laat mensen niet al bieden via mail doe dat naast de auto, hoe lastig dat ook is voor ''potentiele'' kopers.
Als je geen haast hebt gewoon proberen particulier te verkopen inruilen kan altijd nog.
Maar probeer wel scherp te zijn op particulieren en probeer al aan de hand van mailwisseling te filteren.
En laat mensen niet al bieden via mail doe dat naast de auto, hoe lastig dat ook is voor ''potentiele'' kopers.
Once a BMW always a BMW
-
- Just getting started
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 23 jul 2019, 10:09
- Type Auto: E91 320i Touring Edition sport
Hahahahahaha
Heb een aantal jaren geleden zoiets gedaan met een Audi A4 station.
Toen wilde ik overstappen van Benzine naar Diesel.
Bouwjaar, km stand, opties van mijn huidige waren allemaal beter, maar heb toch 4000,- bij moeten leggen op een auto van 16000,- (ging wel van 1.8 benzine naar 2.5 TDI, dus dat was wel de moeite ).
Met gesloten beurs omruilen lijkt me een utopie, kijken of je 'm particulier verkocht kunt krijgen lijkt ook mij de beste optie.
Gas d'rop
- MrFloppY
- VIP Driver
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 15 jun 2011, 14:34
- Type Auto: BMW 320iA F31 M-Sport
Als ik een kwartje in marktplaats gooi dan lijkt mij 10k wat aan de hoge kant. Autobedrijven zitten al ruim onder die prijs met vergelijkbare modellen. Voor de extra's die jij erop hebt gezet zul je weinig terug zien in de verkoopprijs helaas.
Als je wilt ruilen met een nieuwe model zal je ergens op in moeten leveren. Sowieso omdat de handelaar er geld aan wil verdienen en risico moet nemen en simpelweg omdat jij een nieuwere auto wilt. Dus ofwel kleiner model, meer kilometers, euro's bijleggen etc etc.
Particuliere verkoop zal praktisch altijd het meeste opleveren maar heeft het nadeel dat je het zelf moet doen. En wat inruilen betreft, ga eens op onderzoek uit. Alleen dan weet je het. De (export-)markt voor auto's met deze kilometers en leeftijd is lastig in te schatten voor particulieren.
Als je wilt ruilen met een nieuwe model zal je ergens op in moeten leveren. Sowieso omdat de handelaar er geld aan wil verdienen en risico moet nemen en simpelweg omdat jij een nieuwere auto wilt. Dus ofwel kleiner model, meer kilometers, euro's bijleggen etc etc.
Particuliere verkoop zal praktisch altijd het meeste opleveren maar heeft het nadeel dat je het zelf moet doen. En wat inruilen betreft, ga eens op onderzoek uit. Alleen dan weet je het. De (export-)markt voor auto's met deze kilometers en leeftijd is lastig in te schatten voor particulieren.
E90 320d Dynamic Executive Saphirschwarz
E91 320d LCI M-Sport Le Mans Blue
F31 320iA LCI M-sport AlpinWeiss III
E91 320d LCI M-Sport Le Mans Blue
F31 320iA LCI M-sport AlpinWeiss III
-
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27
Gewoon voor een reëele, relatief lage prijs in de markt zetten, alle minpunten benoemen en een vaste prijs hanteren met het motto, vast=vast en aangeven dat de prijs al laag is en op biedingen niet reageert.. Ben je al van de geklojo af van bieders.
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Ja ik heb twee keer mijn wagen particulier gekocht en vooraf een bod uitgebracht op marktplaats. Niet zo slim om te onderhandelen dus...
Ik wist dat handelaren een marge hebben uiteraard, maar wist niet dat dit zoveel was op dit soort bedragen.
Daarom erg bedankt voor jullie inzichten, zal het waarschijnlijk niet meer met een inruil aanpakken aangezien dst gewoonweg niet voordelig is.
Heb gelukkig al het geduld voor een eventuele particuliere verkoop.
Ik wist dat handelaren een marge hebben uiteraard, maar wist niet dat dit zoveel was op dit soort bedragen.
Daarom erg bedankt voor jullie inzichten, zal het waarschijnlijk niet meer met een inruil aanpakken aangezien dst gewoonweg niet voordelig is.
Heb gelukkig al het geduld voor een eventuele particuliere verkoop.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom