Overdag 100km/h, wat vinden jullie?

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Op facebook zie ik de een na de andere discussie wat betreft de maximum snelheid van 100km/h.

Dat we ons er eerdaags aan moeten houden ok, maar wat vinden we er eigenlijk van?


CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Buiten de spits mag je alsnog 130km/h .en overdag in de spits haal je gemiddeld gezien al toch geen 100km/h dus de maatregel zet geen zoden aan de dijk anders dan het gevoel dat je er aan overhoudt. Las ergens dat deze maatergel 0,7% verschil (minder stikstof) gaat uitmaken. Geeft ook (stik)stof tot nadenken.
Dus heel concreet, Ik heb er geen moeite mee.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

Zoals hierboven gezegd, maatregel heeft minimaal effect dus wat mij betreft onzin maatregel. Zeker omdat dit maatregelen zijn voor korte termijn, men komt nog met pakket voor lange termijn. Ik zou zeggen kom in een keer met samenhangend totaalpakket.

Wat mij betreft is dit weer paniekvoetbal, het is al jaren bekend dat de wijze van berekening niet voldeed. En ook hier gaan we als NL weer voluit vooruit terwijl landen om eens heen rustig aan doen/niks doen (terwijl een aanzienlijk deel van de stikstof over de grens veroorzaakt wordt en ons land binnenwaait).
BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Mijn eerdere reactie (betreffende dat elektrisch rijden geen oplossing is) sluit hier prima op aan;
Darudevampire schreef: 02 nov 2019, 14:57 Dat is het probleem een beetje, ik kan nu simpelweg met tunnelvisie iets gaan roepen als waterstof of biobrandstof (of biogas), maar dat zou geenszins onderbouwd of doorgerekend zijn.

Wat in mijn ogen precies het punt is waar we met elektrische auto’s zijn aanbeland, leuk als gimmick of te laten zien ‘dat het kan’, maar geenszins haalbaar als vervanging van het huidige wagenpark. Het wordt nu naar voren geschoven als de heilige graal met bpm/bijtelling/aanschaf subsidies door de politieke lobby zonder een werkend model erachter. Capex/Opex vs. huidige/nieuwe infra en het investeringsmodel wat hier achter hangt. Je kunt pas ‘over’ als alle opties bekeken en doorgerekend zijn en als er draagvlak is op mondiaal niveau (of laten we voor het gemak nu even EU nemen).

Een beetje hetzelfde als de CO2 en stikstof ‘crisis’ waar we blijkbaar in verkeren. Wij moeten massaal van het gas af terwijl Duitsland switcht van stookolie naar gas. Reken het door, kies voor de beste (meest financieel/milieu/supply chain gunstige) optie, wordt het eens en rol het uit...

Als je mijn persoonlijke mening wilt? Subsidieer mensen die werk dichtbij huis hebben of zoeken (of bedrijven om zich decentraal te vestigen) om het verschil met de randstad te verkleinen, minder rijden en meer genieten van je vrije tijd dan als lemmings op en neer forensen.
Ik zit weinig op de weg dus zal mij niet zo hard raken als menig ander, maar ook dit is weer een acute handeling op een probleem dat zelf op papier gecreëerd is.

Dat gezegd hebbende, nu meermaals in IJsland geweest en daar mag je niet harder dan 90km/h wat écht geen straf is. Het uitzicht is daar alleen beter dan hier en minder druk op de wegen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb toch een keer een snelheidsboete gehad in Ijsland door een tegemoetkomende politieauto. Had niet verwacht dat die me zo kon meten, maar helaas.
Het is inderdaad wel een mooi land :Klappen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Wederom een belachelijk maatregel, die wederom de automobilist treft. Hier zijn er natuurlijk ook een hoop van, maar toch. Misschien moeten we met zn gaan staken, helpt de boeren ook.
Aangezien er meerdere partijen zijn die er het nut niet van inzien, bovag bijvoorbeeld, lijkt het mij weer een snelle hoop. Wat als er over een 6maanden daadwerkelijk uitkomt dat de snelheids verlaging niet geholpen heeft?
Er zullen nu ook wel meer snelheidscontroles komen.

:yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ga ik misschien eindelijk mijn fabrieksopgave benzineverbruik halen :mrgreen:

Voor de rest, je komt uiteindelijk toch wel aan, 130 of 100.

Ja ik weet het, ik wordt oud 😇
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Ben het met je eens hoor, Arjan. Aankomen doe je wel en met 110 op de cruise lekker relaxed, het is alleen weer om de verkeerde reden.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Als ik voor mijzelf mag praten maakt het mij niet uit, ik kan in de spits nu toch al niet harder. Voor de mensen die veel op pad zijn in het hele land zal het best een straf worden.
Vorige week nog over die landingsbaan A2 gereden, dat is toch een heerlijk stuk asfalt......voor 130km/h

Of dit gaat helpen? De berekeningen die het tegen gaan spreken zijn al in de maak, dus we worden er vast niet wijzer van. Ben wel blij voor de bouwbedrijven, die kunnen weer door in ieder geval.
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Terug naar 100 is geen pretje maar ook voor mij maakt het niet veel uit in het woon-werk verkeer. Ik heb ca 10 km snelweg en 20 km via een 80 km/u weg. En op die 10 km snelweg haal je in de spits de 130 toch al niet vanwege de drukte. Het zal per saldo voor mij dus weinig uitmaken. En in de zomer met mooi weer rij ik zowiezo al geen 130 op de snelweg met de kap open. Lekker 100 rijden met de wind over je bol is relaxed op je werk/thuis komen. :ja:
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Niet leuk! Een hoop flauwekul is het.
Ik heb er wel last van, ben om 07:00 op mijn werk dus net telaat voor 130 en nog voor de drukte uit. Kost me 5 minuten per enkele reis (stukje van 34km op de snelweg a12)
Op de terugweg zal het minder schelen, al heb ik weinig file en kan ik grootste deel gewoon 130 rijden richting Utrecht.
Maar vooral in het weekend ben ik nogal eens op pad naar familie in het zuiden of noorden, met 90% snelweg hakt dat er flink in en kost het me zo 14minuten extra reistijd. Dat vind ik nogal wat. Maar de voorstanders hoor je alleen maar over ‘dat het niks uitmaakt’
Ze vergeten erbij te vermelden dat dat alleen tijdens de spits geldt en dus maar een klein deel van de tijd. Genoeg mensen die buiten de spits op de weg zitten, die hebben er wel last van vooral de zakelijke rijders die naar klanten ed gaan.

Vind dat ze de linker baan maar voor elektrische voertuigen moeten reserveren, en dan daar gewoon 130 toestaan :mrgreen: :mrgreen:
Misschien koop ik er dan ook een :lol:

Gebruikersavatar
Activehybrid3 driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 131
Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:28
Type Auto: Bmw 520iM G31

Er wordt wel geroepen dat het voor de meesten maar een minuut of 4 per rit scheelt naar het werk, maar op jaarbasis met 40 werkweken zit je dus dik 26 uur langer in de auto. Het kost je gewoon een dag per jaar van je leven. In theorie dan he, niet als je in de randstad woont daar haal je de 130 toch al niet.

En wat is het volgende? Er is al sprake van 100-wegen naar 80 te verlagen en de provinciale wegen naar 60.

Ik zeg; flitsmeister aan en gaan met die banaan.
Hybride is niet persé saai.... 8)

f30 335ih stage1
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Ja het is echt allemaal te idioot voor woorden.
Als ze ook nog de provinciale wegen gaan aanpakken is het einde echt zoek.
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Langzamer rijden dan 90/100kmh levert echt niets op...

...wellicht iets in het verbruik maar bij die lage toeren komt de motor slecht op bedrijfstemperatuur en werken katalysatoren en roetfilters ook niet naar behoren met meer uitstoot tot gevolg en kans op dichtroeten van de motor met die direct ingespoten blokjes.

Sta er wat dubbel in, in alle voorstellen. Enerzijds positief voor de bouwwereld, waar ik ook deel van uit maak; maar het is vooral papieren wijsheid die in de praktijk echt niets gaat uitmaken, waar vervolgens iedereen de dupe van is/wordt op langere termijn. Hou vast rekening met drastischer maatregelen als ze de berekeningsmethodiek niet anders insteken dan het strikte beleid dat nu gevoerd wordt aangaande de eisen, die daarmee anders zijn en/of geïnterpreteerd worden door onze buurlanden.

Dit mag in ieder geval niet als een verrassing komen:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... lland-rivm
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Huil buien krijg ik er van..
F34 328i



Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”