Overdag 100km/h, wat vinden jullie?
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Rij standaard 120. Stoor me net als hierboven vooral aan het ontzettend langzaam inhalen (ook inhalen van vrachtwagens duurt zo een eeuwigheid) en het feit dat als je een langer stuk moet je niet even lekker kan doorrijden met 160 oid zonder je rijbewijs in gevaar te brengen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- ParaWM
- VIP Driver
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
- Type Auto: F32 428i
- Locatie: Zaanstad
Veel gelijkgestemden hier dus Hier ook meestal gewoon 120. Merk dat ik ook vaak bezoekjes plan zodat ik na 19.00 terug kan. Dan lekker met een ruime 130 terug rijden, dat vind de auto ook veel fijner !
- MartinBMW
- Being a part of it
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:23
- Type Auto: BMW 420i coupé M-sport LCI
Het is de grootst mogelijke onzin. Symboolpolitiek.
De berekeningen zijn er op gericht om de stikstof elders (op papier)te kunnen compenseren, en vooral ook om de politiek zelf uit deze zelfgecreëerde spagaat te redden.
hiervoor zijn ze onlangs teruggefloten door de rechter, en desondanks blijven ze volhouden dat het strikt noodzakelijk is ook al kunnen ze het niet onderbouwen, aantonen of beargumenteren.
Het effect is ook zo klein(als het er al is) dat de winst ervan feitelijk niet aan te tonen is.
De minister Van der Wal voor Natuur en Stikstof denkt dat we pas weer 120-130 kunnen rijden als iedereen elektrisch rijdt!
het zou heel normaal moeten zijn om 120-130 te kunnen rijden als de situatie dat toelaat.
En als ik ergens een stukje 100 moet rijden in verband met veiligheid of een of ander beschermd natuurgebied dan zou ik dat dan ook wel doen, maar dan moet ze mij echt overtuigen van het nut en onderbouwen met feiten.
Daarnaast daalt naar mijn mening de gemiddelde rijvaardigheid ook steeds verder, en gedraagt de gemiddelde bestuurder zich steeds vaker als lamme bijen op de weg
De berekeningen zijn er op gericht om de stikstof elders (op papier)te kunnen compenseren, en vooral ook om de politiek zelf uit deze zelfgecreëerde spagaat te redden.
hiervoor zijn ze onlangs teruggefloten door de rechter, en desondanks blijven ze volhouden dat het strikt noodzakelijk is ook al kunnen ze het niet onderbouwen, aantonen of beargumenteren.
Het effect is ook zo klein(als het er al is) dat de winst ervan feitelijk niet aan te tonen is.
De minister Van der Wal voor Natuur en Stikstof denkt dat we pas weer 120-130 kunnen rijden als iedereen elektrisch rijdt!
het zou heel normaal moeten zijn om 120-130 te kunnen rijden als de situatie dat toelaat.
En als ik ergens een stukje 100 moet rijden in verband met veiligheid of een of ander beschermd natuurgebied dan zou ik dat dan ook wel doen, maar dan moet ze mij echt overtuigen van het nut en onderbouwen met feiten.
Daarnaast daalt naar mijn mening de gemiddelde rijvaardigheid ook steeds verder, en gedraagt de gemiddelde bestuurder zich steeds vaker als lamme bijen op de weg
Freude am fahren
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Als ik de NL grens oversteek hou ik mij er maar zelden aan. Altijd flitsmeister aanstaan welke wel enige vorm van hulp bied dat je niet telkens op de bon word geslingerd 125/135 vind ik gewoon aangenamer rijden.
Maar 100 is echt een vermoeiende snelheid en zeker als de baan vrij is om te rijden. Bij een drukke spits ontkom je er vaak niet aan om 100 (of nog langzamer) te rijden door de mede weg gebruikers die zich wel strikt aan die 100 houden (en het liefste nog 5km langzamer ).
Waar ik mij steeds meer aan begin te storen is hoe slecht de mensen opletten in het verkeer op vandaag de dag, en als ik inzoom op de tesla rijders is het wel heel extreem, 9/10x zijn ze niet aan het opletten en met andere dingen bezig(telefoon/laptop/etc.) vol vertrouwen dat de tesla wel ingrijpt, lijken wel steeds luier te worden… absurd gewoon.
Maar 100 is echt een vermoeiende snelheid en zeker als de baan vrij is om te rijden. Bij een drukke spits ontkom je er vaak niet aan om 100 (of nog langzamer) te rijden door de mede weg gebruikers die zich wel strikt aan die 100 houden (en het liefste nog 5km langzamer ).
Waar ik mij steeds meer aan begin te storen is hoe slecht de mensen opletten in het verkeer op vandaag de dag, en als ik inzoom op de tesla rijders is het wel heel extreem, 9/10x zijn ze niet aan het opletten en met andere dingen bezig(telefoon/laptop/etc.) vol vertrouwen dat de tesla wel ingrijpt, lijken wel steeds luier te worden… absurd gewoon.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- Stefan94
- Getting the hang of it
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
- Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013
Het allermeest heb ik een hekel aan mensen met een dikke auto of leasebak, tekenend voor relatief hoog opgeleid, die dan bij een 4 baans weg ALLEEN op de 3e baan rijden.
Als je er dan volledig omheen moet zigzaggen vanaf baan 1, of ze het gehele verkeer laten opstropen en je dan aankijken of je debiel ben.
Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Als je er dan volledig omheen moet zigzaggen vanaf baan 1, of ze het gehele verkeer laten opstropen en je dan aankijken of je debiel ben.
Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
- JdBn
- VIP Driver
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
- Type Auto: F31 330d
Ben laatst in Italie geweest, daar viel het me op dat daar zowat niemand met z'n telefoon bezig is tijdens het rijden.Miggel88 schreef: ↑02 jun 2022, 10:25 Als ik de NL grens oversteek hou ik mij er maar zelden aan. Altijd flitsmeister aanstaan welke wel enige vorm van hulp bied dat je niet telkens op de bon word geslingerd 125/135 vind ik gewoon aangenamer rijden.
Maar 100 is echt een vermoeiende snelheid en zeker als de baan vrij is om te rijden. Bij een drukke spits ontkom je er vaak niet aan om 100 (of nog langzamer) te rijden door de mede weg gebruikers die zich wel strikt aan die 100 houden (en het liefste nog 5km langzamer ).
Waar ik mij steeds meer aan begin te storen is hoe slecht de mensen opletten in het verkeer op vandaag de dag, en als ik inzoom op de tesla rijders is het wel heel extreem, 9/10x zijn ze niet aan het opletten en met andere dingen bezig(telefoon/laptop/etc.) vol vertrouwen dat de tesla wel ingrijpt, lijken wel steeds luier te worden… absurd gewoon.
Dat is dan weer het voordeel van het verkeer niet kapot reguleren en de bijkomende chaos zoals ze in Italie doen: telefoonspiekers rijden hun auto toch binnen de kortste keren plat en worden zo automatisch uit het verkeer verwijderd
Edit: oja ontopic, 100 doe ik niet aan. FM aan en gewoon 130(+) rijden.
F31 330d
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Ja Italië gaat het idd iets anders er aan toe.
Nu moet ik zeggen hier in België hebben ze recent ook de regels omtrent de telefoon nog strenger gemaakt achter het stuur (wat ik prima vind overigens). Als ze je nu betrappen dat je achter het stuur aan het klooien bent met een telefoon zonder dat die in een carkit e.d zit dan kan de boete oplopen tot 4K en 3 weken het rijbewijs kwijt.
Of het gaat helpen geen idee, de tijd zal het leren..
Nu moet ik zeggen hier in België hebben ze recent ook de regels omtrent de telefoon nog strenger gemaakt achter het stuur (wat ik prima vind overigens). Als ze je nu betrappen dat je achter het stuur aan het klooien bent met een telefoon zonder dat die in een carkit e.d zit dan kan de boete oplopen tot 4K en 3 weken het rijbewijs kwijt.
Of het gaat helpen geen idee, de tijd zal het leren..
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
- Type Auto: F32 440i (05/2016)
In een rijtje 100km/u gaan sukkelen is iets wat ik niet kan, ben bang dat ik dan in slaap val of me teveel met andere zaken dan autorijden ga bezig houden, dus op z'n minst 10km harder dan de rest.
Maar ik moet bekennen dat de combinatie van verplicht 100km/u & de huidige brandstofprijzen (€2,50 per liter) wel afbreuk doet aan Freude am Fahren...
Maar ik moet bekennen dat de combinatie van verplicht 100km/u & de huidige brandstofprijzen (€2,50 per liter) wel afbreuk doet aan Freude am Fahren...
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Ja mag nog een stuk duurder van mij.. Als je persee wil whatsappen of smssen achter het stuur stop je maar langs de weg…
Je piept wel anders als ze familie van je doodrijden door zulke malloot die daarmee bezig is achter het stuur.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- Vod
- Moderator
- Berichten: 1922
- Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
- Type Auto: BMW Z4 G29
@Miggel 88: Ik deel je mening!
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
- kevin78
- VIP Driver
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
- Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)
Geldt dan ook voor maximum snelheid overschrijding hè. Ze zullen je familie maar dood rijden door zo malloot die te hard rijdt.
535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Geld voor alles…
Maar op de weg letten en harder rijden op de snelweg of tussen je benen zitten te kijken op je telefoon om te whatsappen zit toch nog een groot verschil.. kan je het er mee eens zijn of niet..
Ter hoogte van valkenswaard op de a2 is een aantal jaar geleden ook een malloot s’sochtends achterop mijn destijdse leasewagen gereden, want meneer vond het zo nodig om te whatsappen en zag de file te laat…
Als ie gewoon op de weg had gelet was niks aan de hand geweest… vandaar dat ik zwaar tegen ben op telefoon achter het stuur en mogen die boetes zo hoog mogelijk worden gemaakt.
Hou je focus op de weg of pak een taxi…
Maar op de weg letten en harder rijden op de snelweg of tussen je benen zitten te kijken op je telefoon om te whatsappen zit toch nog een groot verschil.. kan je het er mee eens zijn of niet..
Ter hoogte van valkenswaard op de a2 is een aantal jaar geleden ook een malloot s’sochtends achterop mijn destijdse leasewagen gereden, want meneer vond het zo nodig om te whatsappen en zag de file te laat…
Als ie gewoon op de weg had gelet was niks aan de hand geweest… vandaar dat ik zwaar tegen ben op telefoon achter het stuur en mogen die boetes zo hoog mogelijk worden gemaakt.
Hou je focus op de weg of pak een taxi…
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i