Alarm app

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Snapt iemand serieus deze twee zinnen van Mwoox
Premium features:

- Als de bluetooth van je eigen telefoon in de buurt is schakelt alarm uit
- Aansluiten op OBD poort om de auto uit te schakelen, deuren dicht, claxon aan


320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
monkey
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 552
Lid geworden op: 21 apr 2012, 16:56
Type Auto: BMW E91 320D '08
Locatie: close to leeuwarden

- Als de bluetooth van je eigen telefoon in de buurt is schakelt alarm uit
- Aansluiten op OBD poort om de auto uit te schakelen, deuren dicht, claxon aan

zoals ik het zie

zodra je eigen mobiel, die waarmee je daad werkelijk belt, met bleutooth geactiveerd in de buurt van het toestel in de auto komt gaat het systeem op "uit" zodat er bij beweging geen melding af gaat.

een aansturing, aangesloten op de ODB die ervoor zorgt, dat wanneer jij dat wilt de deuren niet meer open kunnen en de toeter af gaat.

als ik het fout heb hoor ik het wel

ik vind het een leuke, is wel een markt voor denk ik
BMW and KTM
all 3 letter brands are great!
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

monkey schreef:- Als de bluetooth van je eigen telefoon in de buurt is schakelt alarm uit
- Aansluiten op OBD poort om de auto uit te schakelen, deuren dicht, claxon aan

zoals ik het zie

zodra je eigen mobiel, die waarmee je daad werkelijk belt, met bleutooth geactiveerd in de buurt van het toestel in de auto komt gaat het systeem op "uit" zodat er bij beweging geen melding af gaat.

een aansturing, aangesloten op de ODB die ervoor zorgt, dat wanneer jij dat wilt de deuren niet meer open kunnen en de toeter af gaat.

als ik het fout heb hoor ik het wel

ik vind het een leuke, is wel een markt voor denk ik
Dat denk ik ook :ja:
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
Mwoox
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 719
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:13
Type Auto: BMW 528i F11

performance schreef:Snapt iemand serieus deze twee zinnen van Mwoox
...
Sorry, soms ben ik misschien iets te beknopt en beschrijf zaken meer als een aantekening aan mezelf.

Het eerste punt is redelijk serieus, er moet een maniertje zijn om het 'alarm' uit te zetten. Ik dacht dat het makkelijk zou zijn dat je normale mobieltje in je zak via Bluetooth aan het GPS/Volg mobieltje laat weten dat er geen alarm gegeven hoeft te worden. Aangezien je het GPS/Volg mobieltje wilt verstoppen is een pincode op het display van het GPS/Volg mobieltje geen optie.

De OBD module optie zoals beschreven is misschien niet helemaal handig, ik vraag me ook af of je een auto kan uitschakelen via OBD. Ik had bedacht dat je via OBD misschien alarmsignalen van het originele alarm kan uitlezen. En vanwege jouw geplaatste OBD module kunnen ze ook niet meer zo gemakkelijk met deze aansluiting rommelen om je sleutel te kopiëren zonder dat de app het merkt.

Omdat mobieltjes zo bizar veel mogelijkheden hebben, denk ik dat het mogelijk moet zijn een mooi systeem te maken, zelfs zonder GPS: In een garage kan je bijvoorbeeld via kompas én/of bewegingsensor werken. Helemaal verontrustend als alarm: opmerken dat de achterlichten gaan branden (camera/lichtsensor).
Gebruikersavatar
Reinell
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 399
Lid geworden op: 27 apr 2011, 11:17

Mwoox schreef:Vodafone komt nu met een Android prepaid telefoontje met GPS van €70, inclusief een tientje bel/sms tegoed.

De meest simpele manier is af en toe opladen en in je kofferbak stoppen met een standaard alarm/volg app. Bij Samsung kan je standaard je telefoon al volgen via GPS/GSM masten.

Heel uitgebreid kan je denken aan inbouwen in de bestuurdersdeur zodat je al een bewegingsalarm krijgt bij het openen van de deur. Op een handige manier in/uitschakelen. Doorsturen van foto's/video/audio zodat je een alarm kan verifiëren.

Ik heb de ultieme app nog niet gevonden, veel is gebaseerd op continue volgen via GPRS/UMTS (niet handig met prepaid kaartje) of het alarm wordt niet per SMS gestuurd. Tot nu lijkt Imcoming GPS Tracker en Auto SMS by zone redelijk geschikt.
Niet moeilijker maken dan nodig: je hebt alleen een GPS positie nodig met een bepaalde frequentie.
een abonnement als deze http://gsm.nl/sim-only/vodafone/bel-sms ... 4/nieuw/0/ kan je helpen daarmee :ja:

Stel je auto geeft 1x per minuut z'n positie door dan kun je er zelf actie's aan hangen, bijvoorbeeld een signaal als de laatste positie anders is (of meer dan 10mtr verwijderd is) van de voorlaatste positie.
Rij je zelf weg dan krijg ej een signaal en is dat geen probleem, doet een ander dat dan is dat wel een probleem en kun je actie ondernemen.
De slimheid, dus de app, heb jij zelf op je telefoon en dus niet in de auto. de auto zegt alleen maar waar hij is...
De dief weet van niks.
Al zal een beetje dief wel een signaaljammer meenemen vermoed ik :nee:
Gebruikersavatar
Mwoox
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 719
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:13
Type Auto: BMW 528i F11

Reinell schreef: ..
Niet moeilijker maken dan nodig: je hebt alleen een GPS positie nodig met een bepaalde frequentie.
een abonnement als deze http://gsm.nl/sim-only/vodafone/bel-sms ... 4/nieuw/0/ kan je helpen daarmee :ja:

Stel je auto geeft 1x per minuut z'n positie door dan kun je er zelf actie's aan hangen, bijvoorbeeld een signaal als de laatste positie anders is (of meer dan 10mtr verwijderd is) van de voorlaatste positie.
Rij je zelf weg dan krijg ej een signaal en is dat geen probleem, doet een ander dat dan is dat wel een probleem en kun je actie ondernemen.
De slimheid, dus de app, heb jij zelf op je telefoon en dus niet in de auto. de auto zegt alleen maar waar hij is...
De dief weet van niks.
Al zal een beetje dief wel een signaaljammer meenemen vermoed ik :nee:
:ja: Je hebt gelijk, een slimme app is niet nodig als je de auto continu kan volgen voor een paar euro data per maand. Je eigen telefoon vergelijkt jouw positie met die van de mobiel in de auto. En je mag alleen samen op pad ;)

Maak je geen zorgen over die signaaljammer: Google/Android location services zijn ook heel goed met GSM masten en Wifi signalen. Natuurlijk is het niet waterdicht, maar het kost ook geen €1000 inbouw + 400 per jaar zoals de echte GPS volgers (die ook niet waterdicht zijn)
Gebruikersavatar
Reinell
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 399
Lid geworden op: 27 apr 2011, 11:17

je KUNT een app gebruiken, het hoeft niet.
Immers je wilt alleen maar weten waar je auto is als hij gestolen is.

even googelen: 99,- http://www.obd-partner.nl/gps-tracking- ... 80-btg-180
Gebruikersavatar
Mwoox
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 719
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:13
Type Auto: BMW 528i F11

Reinell schreef:je KUNT een app gebruiken, het hoeft niet.
Immers je wilt alleen maar weten waar je auto is als hij gestolen is.

even googelen: 99,- http://www.obd-partner.nl/gps-tracking- ... 80-btg-180
Klopt, er zijn ook apps die zo'n soort apparaatje nabootsen sms heen en smsje terug.

Ik denk toch dat je graag een alarm wil, de kans is groot dat er uren voorbij gaan voordat je de diefstal merkt. Ik hoop dat de politie 's nachts nog wel even zin heeft in wat actie, de volgende dag een internationaal huiszoekingsbevel uittypen geef ik al veel minder kans. (Ik hoorde zelfs dat ze niks doen aan gestolen ipads met locatiegegevens in Nederland). Ook is het mogelijk dat dieven snel parkeren in een afgeschermde hal/container etc.

Na behoorlijk zoeken heb ik 2 apps gevonden (Avats en Alarma Coche Moto DEMO) die doen wat ik zocht maar deze zijn zelfs op het eerste gezicht al zo gammel dat ik nu zelf ben begonnen met het ontwikkelen van een app.
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

Het feit ligt hem idd in dat zodra je auto gestolen wordt en ergens binnen gezet wordt je het kunt schudden.
Een combinatie van beweging / openen deur een apart alarm naast het bestaande oid icm met gps positie oid zou mooier zijn.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
DennisM5
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 916
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:32
Type Auto: BMW F10 m5

Peer schreef:Ik blijf dit topic volgen.
Ik zeer zeker :ja:
F10 m5
Acidfever
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1386
Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
Locatie: Omgeving Rotterdam

Zo'n parkeerpaal werkt natuurlijk alleen bij geplande diefstal (als je dus op je eigen parkeerplek geparkeerd staat).

Voor de gelegenheids diefstal of willekeurige parkeerplek in de straat is zo'n alternatief best wel interessant eigenlijk. Zeker als je je OBD kunt modden met een extra start onderbreker!
E90 330D automaat
Acidfever
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1386
Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
Locatie: Omgeving Rotterdam

Of wat dacht je van remote shutdown/lockdown?

Gewoon alles op slot & motor uit. Alleen slopen ze dan wel je auto om eruit te komen vrees ik.
Dan is alleen shutdown wellicht een beter plan! :mrgreen:
E90 330D automaat
Gebruikersavatar
Reinell
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 399
Lid geworden op: 27 apr 2011, 11:17

shutdown, gaat dan ook je stuurslot in werking? :mrgreen:
Misschien wel grappig om er een camera in te hangen die je op afstand kunt draaien.
Erg leuk als je rond rijdt en ineens een electromotortje hoort bij de binnenspiegel en zodra je ontdekt wat het is kijk je met je snuit recht in een IP camera :mrgreen:

Ben benieuwd wat voor app je gaat ontwikkelen.
Testpersonen genoeg hierzo, afnemers ook bij een goed product :wink:
Gebruikersavatar
DJLeonardo
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 343
Lid geworden op: 19 apr 2012, 02:22
Type Auto: E90 330iA, E87 118i
Locatie: Heemstede

Acidfever schreef:Of wat dacht je van remote shutdown/lockdown?

Gewoon alles op slot & motor uit. Alleen slopen ze dan wel je auto om eruit te komen vrees ik.
Dan is alleen shutdown wellicht een beter plan! :mrgreen:
Dat kan allang en wordt ook al gedaan af-fabriek o.a. door BMW. Echter is het in NL niet toegestaan.
E90 330iA, E87 118i
Gebruikersavatar
Mwoox
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 719
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:13
Type Auto: BMW 528i F11

Even een update over het "€50 GPS-volgsysteem".

Ik heb een werkend prototype app!

Wat ik inmiddels tegen ben gekomen:

1. Mobieltje in de deur werkt het beste, werkt namelijk ook bij inbraak, bij het openen wordt de beweging al bemerkt en anders bij het dichtslaan wel.
2. Als het mobieltje niet in de deur zit dan kan het bij langzaam rijden of wegduwen op glad asfalt iets langer duren, maar meestal binnen 10 meter alarm.
3. Naast GPS wordt de positie ook bepaald door het GSM netwerk, de app kan beide locatie's via SMS versturen.

Het uitschakelsysteem via Bluetooth hoop ik komende dagen voor elkaar te hebben.
Andere ideeën om het alarm uit te schakelen zijn een 'gesture','double tap' of stemcommando, hiervoor moet de telefoon natuurlijk wel op een bereikbare plaats zitten, maar je hoeft niet echt op het scherm te kijken.

Dan zal er nog wel wat geschaafd moeten worden aan de logica, instelmogelijkheden en look&feel.

Ik zag trouwens dat op oude (HTC) Windows Mobile telefoons ook Android geinstalleerd kan worden.
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”