To winterband or not to winterband? That is the question.
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Als je geen APK in de wintermaanden hebt, heb je daar in ieder geval geen last van.
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Nadeel van het abs bandenspanningverhaal is dat als ze allemaal tegelijk zakken je nog niks weet..
BMW gebruikt tpms en abs tegelijk trouwens. Niet alleen tpms.
Bij tpms kan je individueel meten. En nee...is niet verplicht nog voor apk. Auto na 2018 gemaakt pas..en dan heb je pas apk in 2021 vor je diesel..en 2022 voor je benzine. Alleen taxis en ambulances moeten elk jaar apk doen. Dus die moeten het vanaf 2019 gecontroleerde worden.
BMW gebruikt tpms en abs tegelijk trouwens. Niet alleen tpms.
Bij tpms kan je individueel meten. En nee...is niet verplicht nog voor apk. Auto na 2018 gemaakt pas..en dan heb je pas apk in 2021 vor je diesel..en 2022 voor je benzine. Alleen taxis en ambulances moeten elk jaar apk doen. Dus die moeten het vanaf 2019 gecontroleerde worden.
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
internetboarder schreef:Ja want hoe werken die sensoren eigenlijk. Ze zitten ook op me Breyton's . Monteren en dan laten coderen dus?
Zonder sensoren valt toch ook te rijden.. hadden we vroeger ook niet.
Ligt eraan. Als je nieuwe (huf bv) koopt..dan moet je ze eerst coderen want ze bevatten dan totaal geen data (bij blancos). Dan kloon jr de oem data door de band heen en stop je die in je nieuwe. Voordeel is dat je continue kan switchen van voor naar achter en links naar rechts. En ze mee kan nemen naar je andere auto (ook een hele andere auto...bv Mazda of tesla).
Nadeel..iets duurder dan oem.
Koop je oem..dan zijn ze al gecodeerd. En worden ze door de auto gelezen (meen automatisch). Iets goedkoper..maar beperkt qua mogelijkheden).
Zonder rijden kan idd! Maar zal je die melding steeds krijgen.
Het systeem l8gt ook aan de opbouw. Elk wiel en een aparte meetantenne.. of elk wiel en 1 centrale meetantenne.
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
internetboarder schreef:Dan hoop ik dat ze het doen op me 20 'ers..
Of kan ik het simpel van te voren testen? Nu liggen er nog geen banden om
Ff langs de wp gaan. Je kan ze controleren op frequentie ed binnen 5 sec. Je kan echter niet de batterijstatus controleren (knoopcel erin). Althans..niet met mijn apparatuur.
Nobody said it was easy....