Poll: van welke pechhulpdienst ben je lid?

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie

Van welke pechhulpdienst ben je lid?

ANWB Wegenwacht
75
46%
Allianz Global Assistance (voorheen Mondial Assistance)
2
1%
Route Mobiel
3
2%
Bovag pechhulp
2
1%
Bosch Car Service Pechhulp
0
Geen stemmen
SOS Pechhulp Internationaal
0
Geen stemmen
ADAC
1
1%
BMW Service
46
28%
Anders
6
4%
Geen lid
28
17%
 
Totaal aantal stemmen: 163
Dan1991
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 aug 2012, 12:19
Type Auto: BMW 135i
Locatie: Lekkerkerk

Leuk draadje dit, ik ben pechhulpverlener :wink:

Het maakt niet uit bij welke instantie uit dit lijstje je pech hebt, in mijn regio kom ik voor allemaal langs.
Op de anwb na, die komen altijd eerst met het mooie gele autootje, maar als het niet gemaakt is kom ik hem dan alsnog ophalen.

Bij elke instantie doen ze evengoed hun best hem te repareren, maar wat als ie niet gemaakt word?
Daar zit het verschil!

Waar gaat de auto heen? Hoelang is het recht op vervangend vervoer? Enz
Bij BMW service is dit gewoon goed voor elkaar!
Bij de anwb ook, alleen de kans op lange wachttijden is daar wel het grootst..
Ook mondial is netjes met het afleveren bij een garage naar keuze, en 2 dagen vervangend vervoer.

Verder zie je vaak auto naar dichtsbijzijnde garage, met geen of 24h vervangend vervoer.


Boosted!
320iCoupe
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 473
Lid geworden op: 01 mar 2013, 10:10
Type Auto: Bmw 320i E92 2008
Locatie: Zuid-Holland

Hi Allemaal,

Ik ben benieuwd welke wegenwacht service jullie allemaal hebben, ikzelf zit momenteel bij de ANWB, maar die gaat bijna met 100% omhoog qua prijs en ik ben aan het kijken voor een alternatief, hebben jullie beter ervaringen met andere wegenwacht bedrijven of is de ANWB desondanks de enorme stijging alsnog de beste aanbeveling?

Voor mij is het belangrijk dat ik altijd vervangend vervoer heb, zowel in Nederland als in geheel Europa (wegens lange vakanties), pechhulp in geheel Nederland, ook woonplaats en ook in Europa. Op het volgende website, http://www.pechhulpvergelijk.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kan je een en ander bekijken, maar ik zie dat Allianz best goed uitkomt, maar die is in mijn optiek niet bekend in NL qua wegenwacht service of wel?

Graag jullie meningen allemaal, want hier kunnen wij allemaal op besparen! :ja:
174 Pk uit een ongeblazen 2.0 liter motor, wat wil je nog meer?
donaldo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 mar 2013, 08:26

Geen, ik heb het opgezegd. Mijn auto heeft nog een halfjaar premium selectie garantie met daarbij mobile care. Daarna wil ik extended mobile care aanschaffen voor 55 euro per jaar:

http://www.bmw.nl/nl/content/service/di ... n-garantie

Wellicht ook een optie voor jou?
Wouter2008
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 416
Lid geworden op: 13 sep 2011, 22:16
Type Auto: e91 black sapphire 2008 ex-auto... nu een golf 6 variant :|

Heb de anwb toch aangehouden ondanks bijna 50%prijsverhoging. Maar ik heb dat ook nodig met een vag mobiel
E30 rules, jammer dat ik geen overdekte stalling heb.... ;-p
Tijdelijk een andere Duitser
Gebruikersavatar
monacoblue
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mar 2011, 20:47
Type Auto: E91 320i 2006

Geen, mijn idee is dat ik niet ga verzekeren wat ik zo kan betalen en aangezien ik al 20 jaar niet stil heb gestaan met een auto neem ik gewoon dat risico.

Wat kost een jaarabonnement? €100,-?
Dan heb ik toch al € 2000,- bespaard. 005

Daarbij moet ik wel bij aantekenen dat ik niet zoveel rijdt en geen lange verre vakanties met mijn auto onderneem.
Ik begrijp dat de afwegingskriteria dan anders liggen, maar in mijn geval heb ik afgewogen dat een wegenwachtservice niet nodig is.
(OO (|||)(|||) OO)
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

gister nog over gehad op bosch training.
Meeste blijven ANWB prefereren omdat je het "gevoel" hebt dat zij nog iets kunnen.
De rest towed je naar dichtbijzijnste toko en who knows what happened.
Mensen die ik ken hebben met ANWB wel goeie ervaringen qua vervanging ed in buitenland. Maar ja..dat zegt weinig. Zijn zat horrorverhalen..en heb er als garage vaak tussen gestaan ;)
Verkeerde adviezen bv en gevolg is 1000-en euro schades. Tis dat een garage dan iets kan betekenen als bemiddelaar..anders is het dikke pech
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport


Topics even samengevoegd
-Moderator Team
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Wat een dikke plus van de ANWB is in het buitenland, als je auto stuk is heb je recht op vervangend vervoer naar 48 uur, anderen hanteren 2 werkdagen, wel lullig als dit in het weekend gebeurd, kun je 4 dagen wachten.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Jackster31
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2018, 16:58

Ik heb een vraagje over de BMW service card.

Begin juni 2018 heb ik een BMW uit 2015 overgenomen (via een niet BMW dealer) van de eerste eigenaar. De auto is altijd via de BMW dealer onderhouden.
Ik heb bij de autopapieren ook een BMW service card aangetroffen waarop staat dat ie geldig is tot 11 oktober 2020.
Let wel: op kenteken van de auto, maar op naam van de eerste eigenaar.

Wat betekent dit nu precies? Waar heb ik als nieuwe eigenaar nu tot genoemde datum recht op? Pechhulp en reguliere onderhoud beurten? Alleen pechhulp?

Ik heb namelijk ook nog een ANWB - WW abonnement (incl Europa dekking) en overweeg om (tijdelijk) het WW -deel op te zeggen en lid te blijven voo € 15,- per jaar. Tot dat de dekking obv de BMW service afloopt in 2020. Scheelt zo ca.
€ 130 per jaar. Lijkt me het wel waard.

Iemand hier ervaring mee? Indien niet het geval, andere tips, suggesties?
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Misschien gewoon even een dealer bellen?
Die kan je vast een duidelijk antwoord geven.
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”