Dit is wel héél opvallend de teler terugdraaien - M6 Coupé

Heb je iets leuks gevonden op eBay, marktplaats of een andere site? Post het hier. (BMW gerelateerd)
Plaats reactie
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

Wat vinden jullie hiervan? Een M6 Coupé die eerst op 165dkm staat volgens de advertentie (en die stond er eerst al een tijdje op in een andere ad) en later op de dag 'opeens' op 92dkm.....

Zie de screendumps:

Afbeelding

Afbeelding


Het bedrijf valt mij al vaker op, want op de één of andere wijze hebben zij een manier gevonden om op Marktplaats een Nap logo bij élke auto te krijgen.
Let maar op: er staat niet eens een kenteken ingevuld bij de M6 en tóch een Nap logo. Of zie de Jap import Supra. Zonder kenteken of wat voor info dan ook....

Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dit riekt naar oplichting. Wat vinden jullie?


Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Zo'n mensen mogen NOOOIT meer een auto verkopen :wtf:

Kan je dat niet aankaarten bij MP?
Fedde
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2068
Lid geworden op: 01 aug 2011, 23:00
Type Auto: Superb

MP doet daar niets mee joh.
Gebruikersavatar
renedis
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 266
Lid geworden op: 21 feb 2013, 08:10
Type Auto: BMW G21 330e

Marktplaats doet hier zeker wel wat mee.
Ik heb in het verleden een RX-7 gekocht en voor die tijd toen ik aan het zoeken was heb ik dit ook mee gemaakt.
Ik kaartte de advertentie aan bij marktplaats en hun bedankte en meldde mij dat de verkoper was aangesproken en zijn account werd uitgeschakeld.

Wellicht slim om andere mensen dus voor een fiasco te behoeden.
BMW G21 330e
Gebruikersavatar
renedis
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 266
Lid geworden op: 21 feb 2013, 08:10
Type Auto: BMW G21 330e

Zijn 3 serie die hij aanbiedt klopt ook niet echt.

In de advertentie staat:
Graag alleen bellen naar: <telefoonnummer> Eigenaar van de voertuig:
Hierbij biedt ik mijn auto te koop aan wegens emigratie naar het buitenland.

Auto is echter geïmporteerd sinds 28-05-2013.
Raar verhaal om een auto te importeren en op kenteken te zetten en na 2 maanden te verkopen omdat je gaat emigreren in mijn ogen.

Hier de 6 serie op een andere site:
http://www.autowereld.nl/bmw/6-serie/m6 ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij bied hem aan als V10 terwijl het op kenteken een 8 cilinder is.
Auto is niet gekeurd en geïmporteerd sinds 11-07-2013.
Hij is eerste eigenaar in Nederland.

Deze meneer importeerd auto's en sjoemelt denk ik voor het importeren met de kilometerstanden.
Zijn zaak stinkt.. En als het stinkt is er meestal stront aan de knikker.
BMW G21 330e
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

Er is al eens een topic geweest van iemands oude Bimmer die weer te koop gezet werd met duidelijk een hoop km's minder.
Daar is uitvoerig geschreven wat er allemaal gedaan is om dit aan te kaarten etc.
Resultaat: NOPPES maar er is een lichtpuntje: de wet wordt gewijzigd.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
Gebruikersavatar
nico320d
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 mei 2013, 11:21
Type Auto: BMW 330d touring F31 Estoril Blau
Locatie: Omg. Groningen

Toen ik op zoek was naar een E91 heb ik bij dit bedrijf een 320d touring bekeken welke volledig M3 uitgevoerd was.
Was een enorm mooie auto, maar mijn nekharen gingen bij die auto ook overeind staan.
Kilometerstand zette ik mijn vraagtekens bij, was weinig onderhoudshistorie bij. Stond te koop met 178.000km, en de historie liep tot 145.000, maar dat dan twee jaar terug.
Er was volgens de verkoper nooit aan de auto gespoten (hij had hem van een kennis), maar de koplampen zaten onder de steenslag terwijl de bumper smetteloos was.
Verder mistte hij de bodem beschermplaat en had hij roest aan het front, onder de motorkap. Mijn vermoeden was dat ie een klapper midden op de kop heeft gehad.
Bedrijf heette voorheen trouwens Jap Imports.
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Peer schreef:lichtpuntje: de wet wordt gewijzigd.
Is dit er eindelijk door dan? Wat ik begrepen heb is het al jaren speculatie maar geen vorm van resutltaat
VjT
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 jan 2013, 20:40

Alleen wat ik me altijd afvraag, hoe kan bij zo'n advertentie elke keer NAP OK komen te staan. Is de marktplaats check zo knullig dat deze alleen de laatst bekende NAP pakt zonder logische historie daarbij?
gr,
Vincent
Gebruikersavatar
ColaholiC
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1414
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:40
Type Auto: BMW 320d In memoriam 2009-2013
Locatie: Rotterdam

Peer schreef:Er is al eens een topic geweest van iemands oude Bimmer die weer te koop gezet werd met duidelijk een hoop km's minder.
Daar is uitvoerig geschreven wat er allemaal gedaan is om dit aan te kaarten etc.
Resultaat: NOPPES maar er is een lichtpuntje: de wet wordt gewijzigd.
Ik denk dat je op mijn BMW doelt.. alle mogelijke instanties aangeschreven.. Politie, RDW, NAP, Marktplaats..

Resultaat: 0

'Meneer het is niet meer uw BMW.. u hebt er eigenlijk vrij weinig over te zeggen'

Het is ff uitzingen tot 1 januari inderdaad.. hoop dat het dan een stuk minder wordt.. fokking sjoemelende sjonnies.
Schwarze schrift auf Gelbem Grund – Halte abstand, bleib gesund!
325Mpower
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 384
Lid geworden op: 12 okt 2009, 19:47
Type Auto: BMW 530I M E61

Wat een hufters, je zult maar zo'n auto kopen.
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

ColaholiC schreef:
Peer schreef:Er is al eens een topic geweest van iemands oude Bimmer die weer te koop gezet werd met duidelijk een hoop km's minder.
Daar is uitvoerig geschreven wat er allemaal gedaan is om dit aan te kaarten etc.
Resultaat: NOPPES maar er is een lichtpuntje: de wet wordt gewijzigd.
Ik denk dat je op mijn BMW doelt.. alle mogelijke instanties aangeschreven.. Politie, RDW, NAP, Marktplaats..

Resultaat: 0

'Meneer het is niet meer uw BMW.. u hebt er eigenlijk vrij weinig over te zeggen'

Het is ff uitzingen tot 1 januari inderdaad.. hoop dat het dan een stuk minder wordt.. fokking sjoemelende sjonnies.
:ja:
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

Ik heb MP al eerder aangeschreven omdat hij NAP logo's bij de advertenties heeft. Dat is natuurlijk compleet onmogelijk, want er staan niet eens kentekens bij de advertenties. Bovendien: als je een importauto adverteerd (zelfs een auto die met 2 maanden geimporteerd is en al 6 jaar in NL is) komt er nooit een NAP logo bij MP.

MP reageerde 'slap' en dat ze er niets aan konden doen. Het loopt namelijk via een derde, autobedrijven kunnen vaak centraal advertenties inkopen, zodat ze maar één keer hoeven de plaatsen (wordt dan doorgeplaatst op diverse site's).

In mijn ogen werkt MP oplichting in de hand, om niet te zwijgen over concurrentie vervalsing voor andere (wel eerlijke) bedrijven.

Anyway, de aanbieder lijkt mij ook niet al te slim, getuige de stand zo opvallend 'aan te passen' :shock:
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1665
Lid geworden op: 12 aug 2012, 18:43
Type Auto: F36 - 435D - Gran Coupe High Executive M-Sport
Locatie: Flevopolder

En gewoon de aanbieder al eens gevraagd naar het verschil?
---------------------------------------------------------------
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
Plaats reactie

Terug naar “Te Koop op eBay, marktplaats en soortgelijken”