zal het meenemen in de beoordeling.
wil zelf ook eens ervaren hoe het rijdt.
Bart: Wat vinden we hier van.
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Een schizofreen is nooit alleen....BartB schreef:BartB schreef:zal het meenemen in de beoordeling.
wil zelf ook eens ervaren hoe het rijdt.
wat is het verhaal bij jou auto dan?
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Grote onzin wat mij betreft. Had met mijn 316ti niets te klagen, was zeker vlot op het gas en kon goed mee met het dagelijkse verkeer. Die was wel iets lichter dan de sedan, maar het 'advies' om minimaal voor een 6-pitter te gaan is geen helpful advice wat mij betreft.Danishbmw schreef:Bart trust me.. Ga voor de fl 318 of minimaal een 6 pitter..
Ga er eens mee rijden en voel het zelf zou ik zeggen, dat verteld je al veel meer dan het advies wat eenieder je hier kan geven.
- Leo335ci
- Seriously addicted
- Berichten: 1095
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
- Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
- Locatie: Arnhem
Vind ik ook.Darudevampire schreef:Ga er eens mee rijden en voel het zelf zou ik zeggen, dat verteld je al veel meer dan het advies wat eenieder je hier kan geven.
Na te hebben gereden in een auto kun je imo pas echt bepalen of hij je bevalt. Past het bij je, voelt het goed aan, voldoet het aan je verwachtingen of wellicht nog beter, overtreft het je verwachtingen (je weet maar nooit ?).
Tuurlijk is de buitenkant belangrijk, maar als het motorisch niet klopt, staat ie alleen maar mooi te zijn.
-
- VIP Driver
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
- Type Auto: Squirtende M3
- Locatie: Hoofdstad
Je moet sowieso beide een keer testen. Dan pas kan je zelf oordelen of het wat is.
Mijn advies/mening of dat nou onzin of niet is, Bart vroeg er naar en was voor hem bedoeld.
Je ziet vaak genoeg leden met een 4 cilinder die vragen om mogelijkheden tot meer power. Advies dan is om beter een 6 cilinder aan te schaffen. Bart kan met dit advies een stap voor zijn door ipv een 318 te kopen en het dan niets vinden en met verlies? Verkopen en weer geld bijleggen voor een 6 cilinder.
Een auto verkopen als je het niets vindt kan lang duren. Compact van Ruud was niet in een oogwenk weg.
Mijn advies/mening of dat nou onzin of niet is, Bart vroeg er naar en was voor hem bedoeld.
Je ziet vaak genoeg leden met een 4 cilinder die vragen om mogelijkheden tot meer power. Advies dan is om beter een 6 cilinder aan te schaffen. Bart kan met dit advies een stap voor zijn door ipv een 318 te kopen en het dan niets vinden en met verlies? Verkopen en weer geld bijleggen voor een 6 cilinder.
Een auto verkopen als je het niets vindt kan lang duren. Compact van Ruud was niet in een oogwenk weg.
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Een half jaartje vind ik tegenwoordig niet lang hoor. En daarbij had ik zelf rekening gehouden met een jaar door hem al vroeger in de verkoop te zetten.
Buiten dat snap ik de relevantie achter die opmerking ook totaal niet
Niet iedereen wil 'meer power' en het advies om alles wat geen 6-cilinder is af te kraken is gewoon te kortzichtig. Niet iedereen is daar naar op zoek. En ik denk dat Bart capabel genoeg is om te beoordelen of hij tevreden kan zijn door eerst met een 316 of 318 te rijden en niet op termijn meer vermogen zou willen.
Buiten dat snap ik de relevantie achter die opmerking ook totaal niet
Niet iedereen wil 'meer power' en het advies om alles wat geen 6-cilinder is af te kraken is gewoon te kortzichtig. Niet iedereen is daar naar op zoek. En ik denk dat Bart capabel genoeg is om te beoordelen of hij tevreden kan zijn door eerst met een 316 of 318 te rijden en niet op termijn meer vermogen zou willen.
-
- VIP Driver
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
- Type Auto: Squirtende M3
- Locatie: Hoofdstad
Is geen bindend advies... Keep your pants on.
318 fl is prima wat mij betreft. Zelf de 318is zou ik prevaleren boven de e46 318 pfl.
Dat ik de 4 pitters afkraak is onzin! Zelf was ik er niet tevreden mee. Is een ervaring.. Daar werd naar gevraagd en gaf ik antwoord op.
318 fl is prima wat mij betreft. Zelf de 318is zou ik prevaleren boven de e46 318 pfl.
Dat ik de 4 pitters afkraak is onzin! Zelf was ik er niet tevreden mee. Is een ervaring.. Daar werd naar gevraagd en gaf ik antwoord op.
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Heb laatst proefgereden in een 318 E46, dat is hem niet geworden, hierna in een E46 320 6 cil met automaat ;
drama
Dus als het even kan zou ik niet minder dan een 2.5 nemen
drama
Dus als het even kan zou ik niet minder dan een 2.5 nemen
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Leo335ci
- Seriously addicted
- Berichten: 1095
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
- Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
- Locatie: Arnhem
Ben ook altijd van het iets meer power geweest.
1. Het rijdt rustiger in de toeren en
2. Mocht je het nodig hebben dan heb je nog wat reserve.
(Zelf heb ik - vrijwel - altijd dat stukje extra reserve nodig )
1. Het rijdt rustiger in de toeren en
2. Mocht je het nodig hebben dan heb je nog wat reserve.
(Zelf heb ik - vrijwel - altijd dat stukje extra reserve nodig )
- BartB
- Facebook moderator
- Berichten: 6582
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
- Type Auto: E87 130i LCI
Ik hoef niet meteen het beste en het snelste, ik wil sowieso eens rijden in een 316 en een 318. Ik denk dat de 316 uit de compact best te doen is hoor hij heeft 2 PK minder als een pre facelift 318....
Kom ik nu ook pas achter trouwens maar ik moet het gewoon eens ervaren.
Als ik als eerste wagen een 6 pitter zou hebben is mooi maar het hoeft niet persé.
Kom ik nu ook pas achter trouwens maar ik moet het gewoon eens ervaren.
Als ik als eerste wagen een 6 pitter zou hebben is mooi maar het hoeft niet persé.
. Der schönste Buchstabe der Welt.
-
- VIP Driver
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 24 jun 2013, 16:11
- Type Auto: BMW 330d E90, BMW Z3 1.9
- Locatie: Rondom Veenendaal/Ede/Wageningen
Beste advies is m.i. gewoon door proef te rijden.
Belangrijkste is dat je graag een BMW rijdt. Het hoeft niet meteen een strepentrekker te zijn.
Dus wellicht is een 6-cilinder niet noodzakelijk.
Ga eens rijden, straks bevalt een 318 je hartstikke goed en kun je daar prima mee vooruit.
Als eerste auto een 6-cilinder eisen met 200+ PK is ook niet altijd realistisch.
Kortom: stap eens in een 316, 318 en 6-cilinder
Ik ben erg benieuwd wat het straks gaat worden.
Ook kostentechnisch kan het best wel schelen..
Belangrijkste is dat je graag een BMW rijdt. Het hoeft niet meteen een strepentrekker te zijn.
Dus wellicht is een 6-cilinder niet noodzakelijk.
Ga eens rijden, straks bevalt een 318 je hartstikke goed en kun je daar prima mee vooruit.
Als eerste auto een 6-cilinder eisen met 200+ PK is ook niet altijd realistisch.
Kortom: stap eens in een 316, 318 en 6-cilinder
Ik ben erg benieuwd wat het straks gaat worden.
Ook kostentechnisch kan het best wel schelen..
De BMW is de Mercedes onder de auto's!!!