Bart: Wat vinden we hier van.
- Leo335ci
- Seriously addicted
- Berichten: 1095
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
- Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
- Locatie: Arnhem
Hoezo 6 pitter?
Waarom dan niet meteen
Waarom dan niet meteen
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
De M5 zijn voor rond de 20K te verkrijgen
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
-
- VIP Driver
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
- Locatie: prov. utrecht
Op de zomerwielenmeet kan je met mijn 320i rijden.
Is de 172 PK versie, ook geen strepentrekker hoor( misschien omdat op mijn vrije dagen in de 335 rij )
Persoonlijk vind ik de rustige loop van een 6 cilinder heerlijk,heb ook meerdere 318 en een compact316 gehad.
Allemaal heerlijke auto's ,dus daarom zelf rijden en wat moois uitkiezen.
Is de 172 PK versie, ook geen strepentrekker hoor( misschien omdat op mijn vrije dagen in de 335 rij )
Persoonlijk vind ik de rustige loop van een 6 cilinder heerlijk,heb ook meerdere 318 en een compact316 gehad.
Allemaal heerlijke auto's ,dus daarom zelf rijden en wat moois uitkiezen.
F10 535IX
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Een 318Ci is in de praktijk nauwelijks langzamer dan een 320Ci. Heb zelf twee 318i'tjes gehad die prima bevielen, gewoon lekker op toeren houden dan is er niets aan de hand. Een zescilinder koop je vooral om zijn rustigere loop. Dat was voor mij met de twee 320Ci's die ik daarna kocht het belangrijkst. Je hebt wel direct meer onderstuur bij een auto met zescilinder dat merk je wel heel goed. Een 320 heeft dan gewoonweg te weinig vermógen om het onderstuur om te zetten naar neutraal of licht overstuur. Dan zul je in het geval van de E46 toch minimaal de 330i moeten hebben.
Je hebt bij die uitvoering wel minder last van de invloed van de airco op het blok. Vooral als de airco even moest werken bij de 318i kon je een kleine dip voelen bij het doortrekken. Niet iets om je zorgen over te maken, maar was wel aanwezig. Bij de 170PK sterke 320's nooit last van gehad. Wellicht net het omslagpunt rond de 150-170PK.
Een zescilinder is dus verre van zaligmakend... Helemaal afhankelijk van je rijderswensen en rijstijl.
Je hebt bij die uitvoering wel minder last van de invloed van de airco op het blok. Vooral als de airco even moest werken bij de 318i kon je een kleine dip voelen bij het doortrekken. Niet iets om je zorgen over te maken, maar was wel aanwezig. Bij de 170PK sterke 320's nooit last van gehad. Wellicht net het omslagpunt rond de 150-170PK.
Een zescilinder is dus verre van zaligmakend... Helemaal afhankelijk van je rijderswensen en rijstijl.
- BartB
- Facebook moderator
- Berichten: 6582
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
- Type Auto: E87 130i LCI
ik denk dat als ik reel naar mezelf kijk dat een 318/320 of een 323 als ik geluk heb binnen bereik ligt met mijn eisen.
en dat is vooral dat hij niet een te hoge km stand +- 150 heeft met een uitzondering naar boven als de wagen er goed uit ziet en het liefste sportstoelen.
en dat is vooral dat hij niet een te hoge km stand +- 150 heeft met een uitzondering naar boven als de wagen er goed uit ziet en het liefste sportstoelen.
. Der schönste Buchstabe der Welt.
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Die km stand is een moeilijk verhaal Bart. Iedereen wil een lage km stand om niet elke week naar de garage te moeten. Althans dat is het idee. Maar veel belangrijker is om te weten bij welke motor er wat kapot gaat (na hoeveel kilometer) en wat er allemaal al aan vervangen is. Bij de 318 is bijvoorbeeld de distributie een probleem en de bobines gaan vaak stuk.
Mijn schoonzus kocht een 318 met 150 op de teller 1,5 jaar later met 170 op de teller keeft ze 1,6 K uitgegeven aan reparaties. Kijk dus vooral naar de aanwezige garage facturen.
Mijn schoonzus kocht een 318 met 150 op de teller 1,5 jaar later met 170 op de teller keeft ze 1,6 K uitgegeven aan reparaties. Kijk dus vooral naar de aanwezige garage facturen.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS