Een lage kilometerstand kan ook wijzen op veel korte koude ritjes, toen ik vorig jaar voor een M3 ging kijken was er een cabrio met 55K uit 2008.
Nederlandse auto die ook nog de hoofdprijs moest kosten.
Dealer onderhouden. Alleen waren de gordelautomaten al lam en de bestuurderstoel versleten.
Dus voor mij liever een paar K op de klok meer als je maar zeker bent van goed onderhoud en een rieele km stand.
M3 E92 op mobile.de
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
- Kenny
- VIP Driver
- Berichten: 4327
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
- Type Auto: Ferrari FF
- Locatie: Brabant
Liflaf360 schreef:Ik denk dat je daar niet aan ontkomt, zeker als je zoekt naar de beste prijs.... let wel, auto uit 2008 met 100.000 km gelopen, is gemiddeld 14.000 per jaar..... dat is een vrij gemiddelde jaar kilometrage in het buitenland (met name Duitsland), gezien de grotere afstanden.
Zoals bij elke auto, en zeker bij een M3, is de onderhoudshistorie het belangrijkste. Motoren zijn zo sterk dat het m.i. niet echt uitmaakt of de auto nou 80.000 of 100.000 km gelopen heeft... als die maar goed onderhouden en verzorgd is.
dat is wel zo alleen letop tussen de 70tkm en 110tkm groot onderhoud, bij mijn witte bij 78tkm (a derde beurt) oliewissel, dctolie wissel, diffolie wissel, bougies wissel, remvloeistof wissel, kost je zo €1000 a 1500, bij 85tkm m3 verkocht, komt nog bij dat je rond de 100tkm serieus moet nadenken om de lagerschalen preventief te vervangen a €1750, en rond deze stand zijn de remmen ook vaak aan vervanging toe! een m3 met 110tkm zou ik dus alleen kopen als dit onderhoud allemaal al gebeurd is!
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Inderdaad, en als het een handbak is komt de koppeling er ook bij , en in het geval de auto uit 2007-2008 stamt komt er gelijk een modificatie koppeling in die alleen al 1K inkoop kost. Mijn E92 M3 die 130K gelopen had is afgelopen herfst verkocht voor 34K
Dit is veel voor een wagen met deze km stand, maar alle kwetsbare M3 punten waren dan ook reeds aangepakt.
Als je niet goed weet waar je aan begint is het een enorm risico een M3 te kopen met een km stand van rond de 80.
Dit is veel voor een wagen met deze km stand, maar alle kwetsbare M3 punten waren dan ook reeds aangepakt.
Als je niet goed weet waar je aan begint is het een enorm risico een M3 te kopen met een km stand van rond de 80.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Alle kosten bij elkaar genomen, is het te overzien toch? Als je er een lijstje van maakt lijkt het veel ja. Maar als je bij 85dkm een bedrag neertelt, en bij 100dkm weer, ben je (als je de auto niet als daily gebruikt) toch 1,5-2 jaar verder? Ik vind het persoonlijk niet extreem hoog voor zo'n auto. Als je alles in 1x krijgt is het vervelend, maar daarom moet bij zo'n auto ook het onderhoud goed gedaan zijn.
Hebben jullie de kosten van benzine weleens gezien? Die noemen jullie nooit!
Hebben jullie de kosten van benzine weleens gezien? Die noemen jullie nooit!
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Kenny
- VIP Driver
- Berichten: 4327
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
- Type Auto: Ferrari FF
- Locatie: Brabant
Dejan
Ik vind wanneer je zoon auto koopt moet je niet klagen over benzine of onderhoud, je weet dat het allemaal een hoop geld kost en die cente moet je hebbe en niet incalculeren van zoveel km per jaar etc etc want het kan onverwachts komen, je weet niet hoe de vorige eigenaar ermee reed..
Ik vind wanneer je zoon auto koopt moet je niet klagen over benzine of onderhoud, je weet dat het allemaal een hoop geld kost en die cente moet je hebbe en niet incalculeren van zoveel km per jaar etc etc want het kan onverwachts komen, je weet niet hoe de vorige eigenaar ermee reed..
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Precies mijn mening Kenny
En vooral: ervan genieten
En vooral: ervan genieten
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Nee, steek liever de kop in het zand bij het tankenDejan schreef:Alle kosten bij elkaar genomen, is het te overzien toch? Als je er een lijstje van maakt lijkt het veel ja. Maar als je bij 85dkm een bedrag neertelt, en bij 100dkm weer, ben je (als je de auto niet als daily gebruikt) toch 1,5-2 jaar verder? Ik vind het persoonlijk niet extreem hoog voor zo'n auto. Als je alles in 1x krijgt is het vervelend, maar daarom moet bij zo'n auto ook het onderhoud goed gedaan zijn.
Hebben jullie de kosten van benzine weleens gezien? Die noemen jullie nooit!
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
Valt ook wel mee dejan, maar voor de 1 is het een stuk makkelijker 'te doen' dan een ander. En ik kan niet in iemands portomonnee kijken maar occasions die overduidelijk dik onder de markt liggen daar moetje nieteens naar kijken, welke auto dan ook mensen weten dondersgoed hoeveel ze kunnen vragen
Dan komen die kosten 10x zo hard terug, en wat mensen ook nog al eens vergeten is de kijken naar de afschrijving per occasion (koop altijd een volbeladen exemplaar imho, al heje t nieteens nodig)
En voor de rest wat kenny zei
@z4tje hahaha, maar je krijgt er ontzettend veel voor trug gelukkig
Dan komen die kosten 10x zo hard terug, en wat mensen ook nog al eens vergeten is de kijken naar de afschrijving per occasion (koop altijd een volbeladen exemplaar imho, al heje t nieteens nodig)
En voor de rest wat kenny zei
@z4tje hahaha, maar je krijgt er ontzettend veel voor trug gelukkig
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Freebees....
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Ik spaar al tijdje de freebees maar geen idee wat ik er mee kan/moet haha.. Btw ik kon in Eindhoven afgelopen zondag BP ultimate tanken voor 1.42 per liter
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Gelukkig is de tank in een M3 ook niet zo groot, dus lijkt het allemaal wel mee te vallen bij het tanken.
Ik heb vroeger wel eens freebees gespaart maar je moest er 4 miljoen hebben om een broodrooster te krijgen, die mogen ze lekker houden.
Ik heb vroeger wel eens freebees gespaart maar je moest er 4 miljoen hebben om een broodrooster te krijgen, die mogen ze lekker houden.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30