M3 E92 op mobile.de

Heb je iets leuks gevonden op eBay, marktplaats of een andere site? Post het hier. (BMW gerelateerd)
Plaats reactie
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Wauw das n mooi exemplaar paul


dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Net zoals iedereen hier heb ik ook een ***** hekel aan de belasting maar onderuit kom je er niet.. Vroeg of laat wordt je toch wel gepakt en ben je de sjaak.

Nederland het land waar je langer de gevangenis in gaat voor geen belasting betalen dan een serie moordenaar zijn..

Denk goed na, en zeker met zulke auto's of je dat wel wilt. Want je gaat vaker aangehouden worden en controles hebben en dan tja...


Edit: taalgebruik 008
-Moderator Team
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Al helemaal als je t online verkondigd :Dubbel:
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Ja, als je nu nog denkt dat er niet meegelezen wordt met je dan heb je wel een bord voor je kop... :duh:
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

performance schreef:Dit is een mooie

http://www.bundk.de/de/car/m3-coupe-com ... navi-xenon
Idd heel erg mooie auto :In love:
Alpina B5 Biturbo
Gebruikersavatar
EPK91
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1618
Lid geworden op: 08 sep 2015, 10:23
Type Auto: BMW E87M

BPM volledig berekend aan de hand van C02 is pas vanaf 01-01-2013. Daarvoor telde het ook al wel mee maar nog niet puur en alleen de Co2.

Er zijn wel legale manieren om de BPM lager te krijgen. :ja:

En inderdaad... een te laag BPM bedrag op kenteken bij invoer is meestal geen goed teken, dan moet je voorzichtig worden. Dat zie je dan ook terug in het restwaarde verloop van je auto. Tenzij je particulier gaat verkopen. Het gros heeft dat niet in de gaten.
Het maakt mij geen bal uit welk merk auto ik rij... als het maar een BMW is.
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Van die bpm bedragen op je kenteken klopt niet veel, het is maar waar die rdw medewerker op dat moment zin in heeft.
Ik heb eens 500 bpm betaald en dan stond er op t kenteken ruim 2200 euro. Op een recent gekochte auto betaalde ik zo'n 1600,-, op t kenteken stond iets meer dan 1100 euro? Na bellen met de douane belasting werd het voor mij uitgezocht en in een later telefoontje kreeg ik als antwoord dat de rdw deze bedragen invult. je kan als bedrijf de rest bpm zien en dan weet je wat er werkelijk is betaald. Overigens zijn die veranderingen van de btw of bpm niet illegaal, het is gewoon mogelijk, je moet alleen weten hoe te doen...( Ik krijg nu nog geld terug van een bmw die ik in 2010 heb gekocht!! )
Van die bedragen op ovi.rdw.nl hecht ik niet zoveel waarde.

die blauwe m3 is zeker een mooie complete auto :wink:
en staat nog bij een dealer ook, dat heb ik wel 10 x liever en de prijs is nog goed ook. 002
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Dan ben jij wss de "special one". Je BPM afdracht is niet het bedrag wat vermeld wordt. Dit staat in relatie. En het is natuurlijk verdacht dat wanneer een M3 maar 2500,- aan BPM op het kenteken heeft terwijl dit normaal tegen de 10k loopt. Dan is er dus nog minder dan die 2,5k betaald. Dan kan dit duiden op schade of op gesjoemel. Ik hoef beide niet :) Daar mag jij anders over denken maar bij wederverkoop gaat je dat in de weg zitten, zeker als het nog een jonge auto is. Of je rijdt hem af, als je dat van plan was.
:koffie:
Gebruikersavatar
EPK91
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1618
Lid geworden op: 08 sep 2015, 10:23
Type Auto: BMW E87M

+1
Het maakt mij geen bal uit welk merk auto ik rij... als het maar een BMW is.
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Die motoren gaan nog wel eens stuk.
Dan invoeren, dan vliegt je bpm ook naar beneden. Andere motor erin en klaar. Niks geen schade gehad maar wel een aantrekkelijke bpm. Of mag dat in jullie ogen ook niet?
Ik maak me niet zo druk hoor, als de auto verder goed is en de prijs ook. Das voor mij t belangrijkst.
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

maar dan beje meer arbeid kwijt (ex materiaal) dan een het bpm verschil?
Gebruikersavatar
EPK91
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1618
Lid geworden op: 08 sep 2015, 10:23
Type Auto: BMW E87M

De arbeid is waar je het uiteindelijk op terug verdient. Maar dan moet je hem wel heel scherp inkopen. De restwaarde vermindering van een schade is vaak kleiner dan de kosten om hem op te lappen.

Buiten dat, ik hoef geen import hok van 40k waar ze een nieuw blok in hebben gezet. Meer gevoel dan wijsheid misschien...
Het maakt mij geen bal uit welk merk auto ik rij... als het maar een BMW is.
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

Switch schreef:Dan ben jij wss de "special one". Je BPM afdracht is niet het bedrag wat vermeld wordt. Dit staat in relatie. En het is natuurlijk verdacht dat wanneer een M3 maar 2500,- aan BPM op het kenteken heeft terwijl dit normaal tegen de 10k loopt. Dan is er dus nog minder dan die 2,5k betaald. Dan kan dit duiden op schade of op gesjoemel. Ik hoef beide niet :) Daar mag jij anders over denken maar bij wederverkoop gaat je dat in de weg zitten, zeker als het nog een jonge auto is. Of je rijdt hem af, als je dat van plan was.
+1

manman gerrit je verkoopt echt klets sorry hoor, je lult er veels te gemakkelijk over en dan erbij een nette m3 kom je particulier in holland al aan de straatstenen niet kwijt! laat staan een halleve... :nee:
Gebruikersavatar
Rudlof
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 144
Lid geworden op: 01 feb 2014, 19:26
Type Auto: E91 318dA

Teveel geklets op dit forum, weinig zinvol en dat is zonde.
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

gerrit11 schreef:Van die bpm bedragen op je kenteken klopt niet veel, het is maar waar die rdw medewerker op dat moment zin in heeft.
Ik heb eens 500 bpm betaald en dan stond er op t kenteken ruim 2200 euro. Op een recent gekochte auto betaalde ik zo'n 1600,-, op t kenteken stond iets meer dan 1100 euro? Na bellen met de douane belasting werd het voor mij uitgezocht en in een later telefoontje kreeg ik als antwoord dat de rdw deze bedragen invult. je kan als bedrijf de rest bpm zien en dan weet je wat er werkelijk is betaald. Overigens zijn die veranderingen van de btw of bpm niet illegaal, het is gewoon mogelijk, je moet alleen weten hoe te doen...( Ik krijg nu nog geld terug van een bmw die ik in 2010 heb gekocht!! )
Van die bedragen op ovi.rdw.nl hecht ik niet zoveel waarde.

die blauwe m3 is zeker een mooie complete auto :wink:
en staat nog bij een dealer ook, dat heb ik wel 10 x liever en de prijs is nog goed ook. 002
Iedereen kan gewoon opzoeken wat er uiteindelijk aan BPM is betaald op een auto! Niet alleen een bedrijf.
Ga naar VWE en kijk op export calculator, vul hier het kenteken in en je ziet gelijk het bruto BPM bedrag en het bedrag wat daadwerkelijk betaald is!

https://www.vwe.nl/Autobedrijf/In-en-ve ... tor-export

Voorheen kwam op het kenteken bewijs je daadwerkelijke BPM bedrag te staan dat is betaald bij invoer.
Tegenwoordig komt alleen het bruto BPM bedrag er op te staan.
Alpina B5 Biturbo
Plaats reactie

Terug naar “Te Koop op eBay, marktplaats en soortgelijken”