@Ricardo: Goed dat de dealer zijn best doet meer info te verschaffen en 2 jaar te koop staan alvorens te worden geëxporteerd ...tsja...het kan uiteraard, maar echt logisch vind ik het niet.
@Thys: (hoge) km.stand hoeft zeker niet erg te zijn. Wat ik belangrijk zou vinden, is een eerlijke prijs te betalen voor een auto en de hoogte van de (echte) km.stand speelt hierbij nou eenmaal een rol. Dit staat m.i. los van hoe fijn de auto die je op het oog hebt op dat moment rijdt, eruit ziet, in de opties zit etc.
325dA op het oog! Tips?
-
- VIP Driver
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54
Ik rij 1:15.5. Normale rijstijl, 1/3 stad, 2/3 rest.
Van contact met Duitse dealer hoef je niets te verwachten. Ik heb bij import van al mijn auto’s altijd dealers benaderd, maar altijd was het antwoord ‘Datenschutz’. Wat dat woord betekende waren ze in 1940-1945 kennelijk vergeten...
Zit er in ISTA geen optie om echte km-stand uit te lezen? Dacht dat ergens gelezen te hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Van contact met Duitse dealer hoef je niets te verwachten. Ik heb bij import van al mijn auto’s altijd dealers benaderd, maar altijd was het antwoord ‘Datenschutz’. Wat dat woord betekende waren ze in 1940-1945 kennelijk vergeten...
Zit er in ISTA geen optie om echte km-stand uit te lezen? Dacht dat ergens gelezen te hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Ik heb de vorige eigenaar achterhaald op de papieren van de auto en benaderd. Is dat nog een optie?
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Basic dingen als de sleutels uitlezen bij de dealer en via bijv. Carly een mileage check doen zegt ook al veel.
Mijn diesel had ook een relatief lage kilometerstand, maar dit wordt bevestigd door de sleutels, het boekje, de modules in de auto en de algehele staat. Zo waren de banden van 2015, hadden die 30.000km gereden volgens de factuur en had die 2.5mm achter. Ik heb nieuwe banden erop gezet van hetzelfde merk en die hadden na 40.000km 2.5mm, maar dan wel op stukken 80 weg en snelweg. Ook zijn de schokdempers nu echt aan vervanging toe. Originele datum (04/2009) staat erop dus dat correspondeert ook met een kilometerstand van 200.000.
Zijn de Michelin banden bijvoorbeeld 1 jaar oud en hebben die al meer dan de helft van het profiel verloren dan weet je eigenlijk ook al dat je meer onderzoek moet doen. Plus, ten alle tijden je eigen gevoel volgen. Klopt de slijtage van de voorbumper, stuur en instapschade aan de stoel bijvoorbeeld.
Mijn diesel had ook een relatief lage kilometerstand, maar dit wordt bevestigd door de sleutels, het boekje, de modules in de auto en de algehele staat. Zo waren de banden van 2015, hadden die 30.000km gereden volgens de factuur en had die 2.5mm achter. Ik heb nieuwe banden erop gezet van hetzelfde merk en die hadden na 40.000km 2.5mm, maar dan wel op stukken 80 weg en snelweg. Ook zijn de schokdempers nu echt aan vervanging toe. Originele datum (04/2009) staat erop dus dat correspondeert ook met een kilometerstand van 200.000.
Zijn de Michelin banden bijvoorbeeld 1 jaar oud en hebben die al meer dan de helft van het profiel verloren dan weet je eigenlijk ook al dat je meer onderzoek moet doen. Plus, ten alle tijden je eigen gevoel volgen. Klopt de slijtage van de voorbumper, stuur en instapschade aan de stoel bijvoorbeeld.
- JdBn
- VIP Driver
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
- Type Auto: F31 330d
Hee, die zaak ken ik wel, die zitten bij mij in de buurt. Doen voor zover mij bekend vooral nieuwere BMWs, heb daar ook wel rondgekeken toen ik aan het 'shoppen' was.
Ziet er goed uit hoor die 325.. Dat ie in Duitsland lang te koop heeft gestaan geloof ik best, gezien de diesel-hetze die daar aan de gang was een tijd terug. Toen leek het erop dat je minstens met een Euro6 aan zou moeten komen om nog een stad in te kunnen in de nabije toekomst.
Euro5 mag Antwerpen nog 5 jaar in trouwens, was voor mij de reden om een 335d van na half 2010 te zoeken want die werden vrij laat Euro5.
Ziet er goed uit hoor die 325.. Dat ie in Duitsland lang te koop heeft gestaan geloof ik best, gezien de diesel-hetze die daar aan de gang was een tijd terug. Toen leek het erop dat je minstens met een Euro6 aan zou moeten komen om nog een stad in te kunnen in de nabije toekomst.
Euro5 mag Antwerpen nog 5 jaar in trouwens, was voor mij de reden om een 335d van na half 2010 te zoeken want die werden vrij laat Euro5.
F31 330d
-
- VIP Driver
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54
Ik kom even terug op mijn eerdere bijdrage. Ik stuitte zojuist op de advertentie op AutoScout. Volgens de specificaties in de advertentie zou de motor 199pk leveren. Vreemd, een 325d met M57 was standaard 197pk en een
N57 204pk. Ik vermoed dat het de versie met 197pk betreft, want de dakrailing stamt ook van voor facelift. Die kwam dacht ik in maart 2010, tegelijkertijd met de N57 motor.
Alle bijdragen over de N57-motor zouden dan niet de geadverteerde auto betreffen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
N57 204pk. Ik vermoed dat het de versie met 197pk betreft, want de dakrailing stamt ook van voor facelift. Die kwam dacht ik in maart 2010, tegelijkertijd met de N57 motor.
Alle bijdragen over de N57-motor zouden dan niet de geadverteerde auto betreffen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54
M47/57 idd Euro 4. N47/N57 Euro 5.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Als het idd de laatste versie van de M57 motor is (zou je volgens mij via VIN-decoder moeten kunnen achterhalen), zit je bijv. met de beruchte swirl flaps die kunnen afbreken. Suc6 met kijken & keuzes!
BMW 330D M Sport EB (F31)
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Ja natuurlijk. Mijn fout. Ik ging ervan uit dat het een N57 was gezien de facelift uitvoering. Maar inderdaad, dat geldt alleen voor de 330d, die werd een N57 met de facelift. De 25d was later en voor zover ik weet is de 35d van de E9x nooit een N57 geweest (correct me if wrong).
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
De lci is ook nog een tijdje met de "oude" motor geleverd.
197pk is inderdaad met de oude motor, zo ook de open dakdragers.
De lci kwam niet gelijk met alle upgrade goodies.
Raar eigenlijk.
197pk is inderdaad met de oude motor, zo ook de open dakdragers.
De lci kwam niet gelijk met alle upgrade goodies.
Raar eigenlijk.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA