BMW onthult de nieuwe G20 3-serie Sedan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

BMW heeft vanochtend om 9.00u precies de nieuwe 3-serie gepresenteerd op de Autosalon van Parijs...

Persbericht (NL)

Highlights (EN)

Specificaties (EN)

Volledig persbericht (EN)
BMW PressClub schreef: De volledig nieuwe BMW 3 Serie Sedan.

02.10.2018
Al meer dan veertig jaar staat de BMW 3 Serie wereldwijd te boek als een premium middenklassemodel dat zich kenmerkt door sportieve rijeigenschappen. Met het dynamische design, het lichtvoetige rijgedrag, de voorbeeldige efficiency en innovatieve uitrustingskenmerken biedt dit model de voor BMW typerende eigenschappen. De zevende generatie van de sportsedan zet nieuwe maatstaven op het gebied van rijdynamiek, ultieme premium kwaliteit en innovatie.
G20·3 Serie·Sedan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zevende generatie van ’s werelds succesvolste belichaming van rijplezier in het premium D-segment. Nieuwe BMW 3 Serie Sedan is sportiever en beschikt over een nieuwe designtaal, een sfeervol interieur en geavanceerde technologie op het gebied van rijassistentiesystemen, bediening en connectiviteit. Wereldpremière op 2 oktober 2018 op de Mondial de l'Automobile in Parijs, marktintroductie vanaf 9 maart 2019.

Nieuwe aandrijftechnologie resulteert in meer vermogen en trekkracht en nog meer efficiency. Tijdens de marktintroductie zijn er zes motorvarianten leverbaar. Er is keuze uit viercilinder benzine- en dieselmotoren en een zescilinder dieselmotor met een vermogensbereik van 110 kW (150 pk) tot maar liefst 195 kW (265 pk) (gecombineerd brandstofverbruik: 4,2-5,8 l / 100 km; CO2-emissie gecombineerd: 112 - 132 g / km)*. Intelligente vierwielaandrijving bij de marktintroductie is ook leverbaar op de
BMW 320d xDrive Sedan (gecombineerd brandstofverbruik: 4,5-4,8 l / 100 km, gecombineerde CO2 - emissies: 118-125 g / km)*. BMW breidt het programma in de loop van 2019 verder uit met een extreem sportief BMW M Performance-model en een BMW iPerformance-model met plug-in hybride aandrijving met 59 kilometer elektrische actieradius (voorlopige waarde).
Nog meer rijdynamiek dankzij verbeterde wielophanging, nieuwe dempertechnologie, stijvere carrosseriestructuur en bevestiging van wielophanging, toegenomen spoorbreedtes, gewichtsoptimalisatie, een laag zwaartepunt en een ideale gewichtsverdeling van 50:50.

Nog ruimere én sportievere keuze in ondersteluitrusting: M sportonderstel met verlaagde ophanging, Adaptief M onderstel, Variabele Sport Steering, M sportremsysteem, elektronisch aangestuurd M Sport differentieel met volledig variabele sperwerking, tot 19-inch lichtmetalen wielen.

Herinterpretatie van iconisch ontwerp van BMW-sportsedan in de nieuwe designtaal van het merk. Strakke lijnen en strak gemodelleerde oppervlakken stralen moderne esthetiek, sportiviteit en emotie uit. Keuze uit diverse uitvoeringen: Model Sport Line, Model Luxury Line en Model M Sport.
Geoptimaliseerde aerodynamica, onder meer dankzij actieve lamellen van nierengrille en grille in onderbumper, Air Curtains en vrijwel volledig vlakke onderzijde. Luchtweerstandscoëfficiënt (Cw-waarde) is verlaagd van 0,26 naar 0,23 (BMW 320d).

Uitbreiding van de standaarduitrusting met Full LED-koplampen en stijlvol verduisterde LED-achterlichten. Adaptieve LED-koplampen met BMW-laserlicht voor verblindingsvrij grootlicht en LED-mistlichten zijn optioneel leverbaar.
Interieur met sterk verfijnde premium ambiance is nog meer op bestuurder gericht. Overzichtelijk ingedeelde bedieningselementen, een nauwkeurige ontwerptaal en hoogwaardige details zorgen voor ruimtelijk comfort, moderne dynamiek en exclusiviteit.
Meer schouder- en elleboogvrijheid voorin, zicht achteruit sterk verbeterd, meer comfort en beenruimte achterin en een bagageruimte van 480 liter met nog betere bruikbaarheid in vergelijking met het vorige model. De rugleuning van de achterbank is standaard neerklapbaar in een verhouding van 40:20:40.

Uitgebreide standaarduitrusting en innovatieve opties resulteren in nog meer comfort, een sfeervol interieur en meer individualiseringsmogelijkheden. Nieuwe BMW 3 Serie Sedan beschikt over een nieuw met leder afgewerkt sportstuurwiel met multifunctionele knoppen en een nieuw bedieningselement voor de verlichtingsfuncties. Meer gebruiksgemak dankzij een nieuw ontworpen transmissiehendel en omringend bedieningspaneel op de middenconsole met iDrive-controller, start/stop-knop en rijmoditoetsen en de schakelaar van de voortaan elektrisch bediende parkeerrem.
LED-binnenverlichting is standaard. Ambiance verlichting met Welcome Light Carpet is optioneel leverbaar. Radio Professional met zes luidsprekers standaard. Een Harman Kardon Surround Sound-systeem met zestien luidsprekers is optioneel leverbaar evenals een inductiesysteem voor het draadloos opladen van smartphones.

Nieuw ontworpen stoelen voor bestuurder en voorpassagier en geoptimaliseerd zitcomfort achterin. Een interieur afgewerkt met Vernasca leder is optioneel leverbaar. Hoogwaardige, nauwkeurig verwerkte materialen. Nieuwe varianten interieurbekleding en instrumentenpaneel verkrijgbaar in Sensatec of leder. Optioneel glazen dak met 100 mm vergroot zichtoppervlak.

Geoptimaliseerde akoestische eigenschappen: A-stijlen gevuld met schuim en akoestische beglazing voor de voorruit zijn standaard. Deuren met akoestische beglazing optioneel verkrijgbaar.
Groot aantal innovatieve rijhulpsystemen voor nieuwe stap richting autonoom rijden: Driving Assistant Professional met verder ontwikkelde Active Cruise Control met Stop & Go functie, Steering and Lane Control Assistant, Lane Change Warning en Lane Departure Warning, actieve bescherming tegen zijdelingse aanrijdingen, ontwijkassistentie, Crossing Traffic Warning, Priority Warning en Wrong-Way Warning. Bovendien is de nieuwe generatie van het BMW Head-Up Display beschikbaar.

Parkeren en manoeuvreren nog eenvoudiger dankzij systemen als Parking Assistant met automatische geleiding in lengte- en dwarsrichting bij het in- en uitrijden van parkeerplaatsen, Park Distance Control, een semi-autonome Reversing Assistant en een achteruitrijcamera.

State-of-the-art display- en controlesystemen: Tot de standaarduitrusting behoort een instrumentenpaneel met een 2,7-inch tot 5,7-inch vergroot display en een Control Display met een schermdiagonaal van 6,5-inch tot 8,8-inch. Een BMW Live Cockpit Professional met 12,3-inch volledig digitaal instrumentenpaneel en Control Display met een diameter van 10,25-inch is optioneel leverbaar. De menu’s en weergaven van dit systeem zijn volledig naar de smaak van de bestuurder in te richten. Het nieuwe BMW Operating System 7.0 is op diverse intuïtieve manieren te bedienen: via de touchscreenfunctie van het Control Display, via de iDrive-controller, met knoppen op het stuurwiel, met BMW Gesture Control of via stembesturing.

De nieuwe Intelligent Personal Assistent maakt communicatie tussen bestuurder en voertuig op het hoogste niveau mogelijk. Het systeem leert de voorkeuren van individuele voertuiginstellingen van de bestuurder en diens mobiliteitsagenda kennen. De bediening verloopt via natuurlijke spraakbediening. Integratie van extra digitale diensten is mogelijk.

Sterk uitgebreid aanbod digitale diensten van BMW Connected en BMW ConnectedDrive: waarschuwingen voor gevaren worden gedeeld met andere BMW-voertuigen. Software- en navigatiekaartupdates verlopen ‘over the air’. BMW Digital Key maakt het mogelijk om toegang tot het voertuig te krijgen en het voertuig te starten via de smartphone.

Modelvarianten bij marktlancering:

BMW 320i:

Viercilinder-in-lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat,
Cilinderinhoud: 1.998 cm3, vermogen 135 kW (184 pk) bij 5.000 – 6.500 toeren per minuut,
Maximumkoppel: 300 Nm bij 1.350–4.000 toeren per minuut,
Acceleratie 0–100 km/u: 7,2 seconden,
Topsnelheid: 238 km/u,
Verbruik gecombineerd*: 5,7-6,0 l/100 km,
CO2-emissie gecombineerd*: 129-137 g/km, emissienorm: EU6d-TEMP.


BMW 330i:

Viercilinder-in-lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat,
Cilinderinhoud: 1.998 cm3, vermogen: 190 kW (258 pk) bij 5.000–6.500 toeren per minuut,
Maximumkoppel: 400 Nm bij 1.550–4.400 toeren per minuut,
Acceleratie 0–100 km/u: 5,8 seconden,
Topsnelheid: 250 km/u,
Verbruik gecombineerd*: 5,8-6,1 l/100 km,
CO2-emissie gecombineerd*: 132–139 g/km, emissienorm: EU6d-TEMP.


BMW 318d:

Viercilinder-in-lijn dieselmotor, handgeschakelde zesversnellingsbak (optioneel: 8-traps Steptronic automaat),
Cilinderinhoud: 1.995 cm3, vermogen: 110 kW (150 pk) bij 4.000 toeren per minuut,
Maximumkoppel: 320 Nm bij 1.500–3.000 toeren per minuut,
Acceleratie 0–100 km/u: 8,5 seconden, (8,4 seconden)
Topsnelheid: 222 km/u, (222 km/u)
Verbruik gecombineerd*: 4,2-4,5 l/100 km (4,1–4,4 l/100 km),
CO2-emissie gecombineerd*: 112–120 g/km (108-116 g/km),
Emissienorm: EU6d-TEMP.


BMW 320d:

Viercilinder-in-lijn dieselmotor, handgeschakelde zesversnellingsbak (optioneel: 8-traps Steptronic automaat),
Cilinderinhoud: 1.995 cm3, Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 toeren per minuut,
Maximumkoppel: 400 Nm bij 1.750–2.500 toeren per minuut,
Acceleratie 0–100 km/u: 7,1 seconden (6,8 seconden),
Topsnelheid: 240 km/u (240 km/u),
Verbruik gecombineerd*: 4,4-4,7 l/100 km (4,2-4,5 l/100 km),
CO2-emissie gecombineerd*: 115-122 g/km (110-117 g/km),
Emissienorm: EU6d-TEMP.


BMW 320d xDrive:

Viercilinder-in-lijn dieselmotor, 8-traps Steptronic automaat, BMW xDrive,
Cilinderinhoud: 1.995 cm3, vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 toeren per minuut,
Maximumkoppel: 400 Nm bij 1.750–2.500 toeren per minuut,
Acceleratie 0–100 km/u: 6,9 seconden,
Topsnelheid: 233 km/u,
Verbruik gecombineerd*: 4,5-4,8 l/100 km,
CO2-emissie gecombineerd*: 118-125 g/km, emissienorm: EU6d-TEMP.



BMW 330d:

Zescilinder-in-lijn dieselmotor, 8-traps Steptronic automaat,
Cilinderinhoud: 2.993 cm3, vermogen: 195 kW (265 pk) bij 4.000 toeren per minuut,
Maximumkoppel: 580 Nm bij 1.600–3.000 toeren per minuut,
Acceleratie 0–100 km/u: 5,5 seconden,
Topsnelheid: 250 km/u,
Verbruik gecombineerd*: 4,8-5,2 l/100 km,
CO2-emissie gecombineerd*: 128-136 g/km, emissienorm: EU6d-TEMP.


*Gegevens over brandstofverbruik, CO2-uitstoot, elektriciteitsverbruik en bereik zijn vastgesteld in overeenstemming met de voorgeschreven meetprocedure Verordening (EU) 2007/715. De cijfers hebben betrekking op een voertuig met basisuitrusting in Duitsland, de uiteenlopende waarden houden rekening met verschillen in de geselecteerde wiel- en bandenmaat en optionele uitrusting.


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

M-sport

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Sport Line

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Luxury Line:

Afbeelding

Afbeelding


Interieur:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Koplampen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

en weer halogeen knippers????
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

ik vind m mooi, jammer van die hofmeister knik mja, wel leuk zo, toch veel beter op 'irl' foto's te zien dan zo'n lelijke configurator.

en vind t altijd maar geinig dat er vergeleken wordt met aziatische merken als kia e.d. Lees zelfs Giulia hier

Waar denk je dat die gasten t in eerste instantie vandaan hebben.. verschillen zijn tegenwoordig toch meer 'facelift' dan een radicaal nieuw model

edit: ff wennen aan tierelantijntjes her en der maar vind het nu met de nieuwe foto's nog geslaagder
Laatst gewijzigd door NickB op 02 okt 2018, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

Na live beelden gezien te hebben ben ik nog enthausiaster ! Hij heeft wel het M pakket nodig om het plaatje compleet te maken. Maar dat vind ik ook van de huidige 3 en 4 :ja:
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Het lijkt erop dat ze een andere, betere, leverancier voor de stoelen hebben gevonden. Het leer zit er stukken strakker op dan in de F30-31. In de 5-serie ziet dit er ook al beter uit. De real live shots geven een beter beeld. Het design leunt tegen de 5-serie aan. Het zal wel wennen, maar ik val niet van mijn stoel qua design.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

Weer voorzien van nog meer toeters en belletjes en snufjes dan het vorig model.
De openingen van de m-voorbumper zijn wel groot zeg.
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Ik vind 'm geslaagd!! Idd wel met M-pakket.
En lijkt erop alsof ie wat hoger staat, dus een B12 sportline verlaging/schroefset zou niet verkeerd zijn 001

Maar goed, voor nu nog even dromen...
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
MrFloppY
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 jun 2011, 14:34
Type Auto: BMW 320iA F31 M-Sport

Gelukkig, de echte foto's zijn een stuk beter dan de renders die ik gezien heb. Mooie kar zo, zeker van de zijkant. De M-bumper vind ik persoonlijk wat te lomp. De Sportline ziet er dan weer goed uit. Blij dat ze niet gekozen hebben voor de luchtgaten in de zijkant net zoals de 4 en 5 serie.

MAAR het ALLERGROOTSTE nieuws is toch wel dat de in delen neerklapbare achterbank nu helemaal standaard is geworden :Hosanna: :Hosanna: :Hosanna: :Hosanna: :Hosanna: :Hosanna: .
E90 320d Dynamic Executive Saphirschwarz
E91 320d LCI M-Sport Le Mans Blue
F31 320iA LCI M-sport AlpinWeiss III
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Wat een emotieloos 13 in een dozijn ontwerp heeft BMW hier afgeleverd 004 Ik word hier niet warm of koud van. Afgezien van de verbeterde stoelen vind ik ook het interieur erg saai. Zelfs het M stuur kan me niet bekoren...
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Deze beelden zijn al beter dan die configurator renders, maar ondanks dat het verder een nette (maar weinig spannende) auto is geworden, is de styling druk en eigenlijk toch wel aardig universeel. Aardig voornemen van BMW om de diverse series hun eigen gezich mee te geven, maar dat gaat wel ten koste van de herkenbaarheid en wel zodanig dat je al design elementen van andere merken erin herkent.

...en hoe hoger in de 3er reeks hoe gekker en drukker:

Als je dan naar die M340i zit te kijken, hoop ik echt dat die hipperdiehop goud accenten een weinig gekozen optie gaan zijn...

...anders is het wel een kermisattractie om te zien naast die drukke lijnvoering. Op de flanken tel ik al 6 lijnen, waar BMW in het verleden met een enkele raak gepositioneerde lijn dynamiek kon suggereren.

Motorisch en qua aandrijving is volgens mij de M340i straks ook enkel leverbaar als xDrive (als ik de duitse BMW site zie)...

...ook op dat vlak gaan er wederom kernwaarden vam BMW overboord.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De ‘basis’...

...met o.a. de vier ‘gewone’ tellers ipv de Live Cockpit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Marcel72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 feb 2018, 14:49
Type Auto: Van een E91 320D naar F31 330D

In 2e instantie Prachtige auto. Echte platen ziet er schitterend uit, renders is het veel minder. Gelukkig niet omgekeerd.

Geef mij maar weer een 330D over een paar jaar 2e hands uit Duitsland. :Hosanna:
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Mja, ik vind hem wel te pruimen eigenlijk. De sport line en basic overigens niet zo, rare T stukken in de bumpers 002

...en het knipperlicht zit weer onderin :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 series nieuws”