Dus de nieuwe M3 toch 6 cilinders in lijn ?
http://www.autozone.be/auto/artikel/vol ... n=AZauto55" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuwe F30/F80 M3 ?
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
- Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Dat was al een tijdje de bedoeling toch?
Als ze een hoog toerig turboblok maken zie ik geen probleem....knallen! Ik denk zelfs dat je hetzelfde kunt gaan verwachten als met de E60 vs de F10 M5. De nieuwe M3 zal de oude flink zoek rijden.....
<insert verhaal over toerenverloop en weet ik wat niet bij ongeblazen motoren>. Ik weet het...de purist zal het niks vinden......
(P.S. Ik koop wel een M550d, veel zuiniger )
Als ze een hoog toerig turboblok maken zie ik geen probleem....knallen! Ik denk zelfs dat je hetzelfde kunt gaan verwachten als met de E60 vs de F10 M5. De nieuwe M3 zal de oude flink zoek rijden.....
<insert verhaal over toerenverloop en weet ik wat niet bij ongeblazen motoren>. Ik weet het...de purist zal het niks vinden......
(P.S. Ik koop wel een M550d, veel zuiniger )
E90 330D automaat
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Nicke90bmw schreef:Wtf @ die blacklines
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Ook de F82 coupe versie is in inmiddels gesignaleerd...: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=719831
[youtube][/youtube]
F30Post schreef:2015 BMW M4 Coupe (F82) Spied!
We've heard rumblings in recent weeks that the F82 M4 coupe had begun its public testing rounds and our spies have now spotted it for the very first time in and around the BMW M Test Center at the Nurburgring!
The prototype wears the typical heavy camouflage of early stage mules, but there's plenty to analyze. There's little doubt that this is the M version of the upcoming F32 4 Series coupe. There are the signature M quad exhausts, the flared fenders, signature blue M brakes, wide tires, and M6 steering wheel.
Body
Both the front and rear fenders on the M4 coupe are significantly flared and stretched compared to the F32 4 Series prototypes we have spotted. The rear flare is easy to spot, while the front is less conspicuous. But, one can easily see in some photos a the gap in the front fender camouflage which clearly shows the front fender as much wider than the rest of the side body. The stretched fenders will accommodate a wider track for the M4 (vs the regular 4 Series).
Underneath the completely covered front fascia will be a sleeker version of the F30 3 Series front end, with sportier lights and grilles (which have now been revealed on the F32 4 Series prototypes). There will of course be M styled front bumper as well. The mirrors are from the F30 3 Series and for testing purposes only. The final production mirrors will be sportier, but may not be revealed until even after the concept debuts (like the F10 M5).
Carbon Fiber Roof / Brakes
This particular mule does not appear to feature a carbon fiber roof, but we're fairly sure that the production M4 Coupe will utilize a carbon fiber roof. Its brakes resemble the new 3 Series' M Sport brakes, paired with steel cross drilled rotors. The wheels are the same as seen on the F80 M3 sedan test mules, as well as the ones peeking out from under the tarp covered BMW Museum mystery car, which we deduced to be the M4 coupe.
Interior
The presence of shift paddles in the interior reveals that this prototype is a DCT model, but the next M3/M4 will also come with a manual transmission option, as it's already been spotted on F80 M3 prototypes. The steering wheel seen here comes from the new M6.
Powertrain
The F80 M3 and F82 M4 will be powered by an inline 6 cylinder engine with multiple turbochargers, pushing the engine's output to approximately 450 horsepowers. The engine is now rumored to be an extensively reworked and reinforced N55 6-cylinder engine with a strengthened aluminium block with a heavily modified cylinder head. The Induction technology is said to be completely new as will be the latest bi-vanos variable valve timing.
The F80 M3 / F82 M4 will not be constructed extensively from carbon fiber (CFRP) as some earlier reports had speculated. Because this next generation M3/M4 began development two years ago, it's said to have been too early to take advantage of BMW's CFRP developments with the later introduction of the BMW i cars/project. The first model (besides the i cars) that will have extensive CFRP incorporated into its construction will be the next generation 7 Series, as reported earlier.
Even without extensive CFRP construction, the next M3/M4 will be lighter than the current M3 sedan and coupe however, owing to its new aluminum chassis, and aluminum and reinforced plastic body panels.
The following is a summary of the facts we can be certain of regarding the F80 M3 / F82 M4:
Lighter than current M3
Faster than current M3
More powerful than current M3
More efficient than current M3
Powered by an inline 6 cylinder turbo engine
Offered with optional or standard manual transmission
Electric Power Steering (completely reworked for precision for M3/M4)
M3 Introduced late 2013 - early 2014
M4 Introduced no earlier than late 2014
[youtube][/youtube]
-
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 5795
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
- Type Auto: BMW 120D
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Geen bult meer op zijn motor kap..? Jammer... Was zo'n gaaf gezicht!
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Komt waarschijnlijk doordat de motorkap al een heel stuk hoger is komen te liggen bij het nieuwe model ivm voetgangersveiligheid bij aanrijding...
...ze zullen er waarschijnlijk nog wel iets voor verzinnen lijkt mij; of iets subtielers zoals dit al bij de E46 M3 het geval was...
Ook in onderstaand photoshopje is de 'bult' subtiel aangebracht:
...ze zullen er waarschijnlijk nog wel iets voor verzinnen lijkt mij; of iets subtielers zoals dit al bij de E46 M3 het geval was...
Ook in onderstaand photoshopje is de 'bult' subtiel aangebracht:
-
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 5795
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
- Type Auto: BMW 120D
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Geen verkeerde shop maar mag nog wel stukje sportiever/bruter van mij.
- Michiel
- Administrator
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
- Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II
Ech nie...matthyssie schreef:Er zit wel degelijk nog een bult op de motorkap hoor. Als je goed kijkt, kan je de randen zien op de foto's.
Drive it like you stole it...
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -