Bron: Autoweek
BMW’s 3-serie heeft onlangs als sedan z’n wereldprimeur gehad en dan weet je dat je niet al te lang op nieuwe varianten hoeft te wachten. De spectaculairste is natuurlijk de M3, die nu met minder camouflage op pad is gestuurd.
Het is opvallend dat BMW de M3 eerst als Sedan de straat op stuurt. Dat zou er op kunnen duiden dat deze auto voor de coupéversie op de markt komt. Aangezien de coupé voortaan 4-serie gaat heten, is het goed mogelijk dat BMW voor het eerst de naam M4 voor die auto gaat gebruiken.
Net als de M5 levert de M3 bij de generatiewisseling twee cilinders in. Volgens de laatste berichten krijgt de nieuwe M3 een geblazen zes-in-lijn met een vermogen van 450 pk onder de kap. Dat is 30 pk meer dan de huidige auto biedt. Tegelijkertijd daalt het verbruik door de turbotechniek flink.
Aangezien de BMW 3-serie Sedan nog niet eens bij de dealers staat, hoeven we er niet op te rekenen dat de M3 volgend jaar al komt. Reken op een introductie eind 2013, maar misschien wordt het ook wel 2014.
Nieuwe F30/F80 M3 ?
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15844
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Dus toch een M3 (sedan)...en dan later een M4? Ik vraag mij af hoe ze dat gaan doen....Alle logica ontbreekt als ze besluiten een 4-serie te maken van de coupe.
De foto geeft inderdaad wel een breed koetswerk weer
De foto geeft inderdaad wel een breed koetswerk weer
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Marc
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 14738
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
- Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
- Locatie: Rosmalen
LiQuiD schreef:Dus toch een M3 (sedan)...en dan later een M4? Ik vraag mij af hoe ze dat gaan doen....Alle logica ontbreekt als ze besluiten een 4-serie te maken van de coupe.
De foto geeft inderdaad wel een breed koetswerk weer
Dat zullen ze toch wel uit hun hoofd laten?!
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
De geruchten worden steeds hardnekkiger, en aan alle kanten in de modellijnen zie je dat ze Audi achterna gaan
We gaan het zien, het blijft natuurlijk maar een naampje, maar het zou jammer zijn als er een M4 zou bestaan (niet dat het bij Audi fout is gegaan, iedereen weet wat een RS5 is t.o.v. een RS4).
We gaan het zien, het blijft natuurlijk maar een naampje, maar het zou jammer zijn als er een M4 zou bestaan (niet dat het bij Audi fout is gegaan, iedereen weet wat een RS5 is t.o.v. een RS4).
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Marc
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 14738
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
- Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
- Locatie: Rosmalen
LiQuiD schreef:De geruchten worden steeds hardnekkiger, en aan alle kanten in de modellijnen zie je dat ze Audi achterna gaan
We gaan het zien, het blijft natuurlijk maar een naampje, maar het zou jammer zijn als er een M4 zou bestaan (niet dat het bij Audi fout is gegaan, iedereen weet wat een RS5 is t.o.v. een RS4).
Hmmmm
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Bron: Autoweek
Wie de acties van BMW’s M-Divisie de laatste tijd in de gaten heeft gehouden, zou kunnen denken dat de Duitsers de handbak vaarwel zeggen in de toekomstige modellen. Deze foto’s vertellen ons dat het toch zo’n vaart niet loopt.
Ook prototypes moeten wel eens tanken. Deze BMW-testrijder besloot dit te doen in de buurt van de Nordschleife, maar helaas voor hem was AutoWeek-lezer Niels de Klerk daar ook aanwezig. Terwijl de BMW-ingenieur afrekende, kon Niels rondom de M3 lopen om foto’s te maken. Die foto’s zijn extra speciaal, omdat we voor het eerst ook het interieur zien.
En daar zit het belangrijkste nieuws: we zien de pook van een handbak! En dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend meer in de M3. De E92 M3 was er weliswaar met handbak, maar de speciale 'hardcore' edities van afgelopen jaar (M3 GTS, M3 CRT) waren allebei met M DCT automaat. Hierdoor wekte de M-Divisie de indruk de handbak vaarwel te willen zeggen in de M3.
De volgende generatie M3 krijgt in ieder geval geen V8 meer onder de kap. In plaats daarvan monteert BMW een dubbelgeblazen zes-in-lijn. Het vermogen komt uit op ongeveer 450 pk. We verwachten een marktintroductie rond de jaarwisseling van 2013-2014.
Wie de acties van BMW’s M-Divisie de laatste tijd in de gaten heeft gehouden, zou kunnen denken dat de Duitsers de handbak vaarwel zeggen in de toekomstige modellen. Deze foto’s vertellen ons dat het toch zo’n vaart niet loopt.
Ook prototypes moeten wel eens tanken. Deze BMW-testrijder besloot dit te doen in de buurt van de Nordschleife, maar helaas voor hem was AutoWeek-lezer Niels de Klerk daar ook aanwezig. Terwijl de BMW-ingenieur afrekende, kon Niels rondom de M3 lopen om foto’s te maken. Die foto’s zijn extra speciaal, omdat we voor het eerst ook het interieur zien.
En daar zit het belangrijkste nieuws: we zien de pook van een handbak! En dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend meer in de M3. De E92 M3 was er weliswaar met handbak, maar de speciale 'hardcore' edities van afgelopen jaar (M3 GTS, M3 CRT) waren allebei met M DCT automaat. Hierdoor wekte de M-Divisie de indruk de handbak vaarwel te willen zeggen in de M3.
De volgende generatie M3 krijgt in ieder geval geen V8 meer onder de kap. In plaats daarvan monteert BMW een dubbelgeblazen zes-in-lijn. Het vermogen komt uit op ongeveer 450 pk. We verwachten een marktintroductie rond de jaarwisseling van 2013-2014.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15844
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Tanken bij ED (langs het rechte eind Döttinger Höhe)...; BMW heeft zelf nog steeds geen tankmogelijkheid zo te zien dus...
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15844
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Weer een paar heerlijke renders van Wildspeed op F30post: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=591048
Melbourne Rot
Alpinweiss
Saphirschwarz
Estoril Blau
MonteCarlo Blau
Imperial Blau
Silverstone II
Spacegrau
Gebaseerd op deze foto:
Melbourne Rot
Alpinweiss
Saphirschwarz
Estoril Blau
MonteCarlo Blau
Imperial Blau
Silverstone II
Spacegrau
Gebaseerd op deze foto: