Ondertussen bij de buren...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Joop schreef:...lang verhaal kort. Als Opel/Peugeot/Citroën een zelfde soort auto had weten te bouwen met de rijeigenschappen van een BMW, dan kan mij dat Premium gebeuren heel snel gestolen worden.
Exact hetgeen ik bedoel. Het gaat mij niet om het merk. Wel de eigenschappen van de auto's. Mondeo is echt een heerlijk sturende auto, wellicht de beste in FWD. Zoals Alfa Romeo vroeger met de eerste gen 156 ook had. Renault Megane RS.... zet maar neer voor de deur. Heerlijke auto.


CaptainPeter
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1760
Lid geworden op: 17 dec 2009, 18:14
Type Auto: F20 lci 118iA Exe Sportline
Locatie: Zuid Holland

En toch.....

Hoewel het woord "premium" voor mij ook uit de Dikke van Dale kan,
is er toch wel wat verschil tussen de merken BMW/Mercedes/Audi tegenover Ford/Peugeot/Etc.

Merkte dat zelf tijdens en na m,n kleine uitstapje naar de Ford Focus.
Vergelijk de Focus ff met m,n Einser, beide c-segment..

Gelijkenissen...
Qua aandrijflijn, handling en bediening is er weinig verschil.
Plaatstaal komt ook aardig overeen, gewichtsverschil is er ook weinig tov m,n Einsertje.

Dan de verschillen...
Om te beginnen is het windgeruis veel minder bij m,n huidige auto.
Voorwieltrein voelt ook veel meer solide aan tov de Focus.
Lak is ook van een beter soort, de Ford-lak is erg kras gevoelig.
Tapijt in interieur en kofferbak is ook duidelijk van een mindere kwaliteit.

Kortom...
Je betaald meer voor De merken,
en daarvoor krijg je op sommige onderdelen iets meer kwaliteitsgevoel voor je zuurverdiende centen!
BMW 118i Sportline.......Het Verhaal!

Zin en vooral.......Onzin!

"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

@CP: Helemaal gelijk. Vanzelfsprekend zijn er verschillen merkbaar tussen de merken en het prijssegment (dus niet segment van de auto) waarin deze acteren. Maar om, als MB, BMW en Audi, jezelf als Premium te classificeren is mij te hooghartig en zorgt alleen maar voor afgunst en dat kan een keer in je nadeel gaan werken als merk zijnde.

Kwaliteit wordt ook vaak ervaren door een roze bril, de auto van je voorkeur ben je geneigd meer fouten te vergeven dan het merk dat je niet zo ziet zitten. Kijk maar naar slijtage van de kleuren van de middenconsoles van de E9x serie, haperende automaten van de pre LCI, geluiden vanuit onderstel van de E9x, de diefstalgevoeligheid (heeft ook te maken met de vraag naar dergelijke auto's in bepaalde kringen) en roestende stoelframes van de F3x. En dat zijn maar een paar dingen die mij zo te binnen schieten. Bij een ander merk zouden wij allemaal roepen dat het logisch is, je betaald voor kwaliteit.

Anyway, lastige kwestie omdat het gebaseerd is op emotie. Ik zie de verschillen qua rijgedrag van BMW naar andere merken toe, maar de F3x serie is mij toch te log en onsportief. De C-klasse (ook de A tov de 1) en zelfs Audi worden sportiever en daarmee streven ze op sommige vlakken BMW voorbij. En, nogmaals, een Ford (Focus of Mondeo) rijdt echt heerlijk sportief en daarmee zou dat voor mij een prima alternatief zijn voor BMW. Alleen zijn er weer onderdelen bij BMW die weer "cooler" zijn dan bij Ford (iDrive, connectivity, interieurmaterialen in de meeste gevallen, huidige automaatbakken etc.).

Lang verhaal iig, ik heb gewoon iets tegen Premium.... had dus ook korter gekund :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 series nieuws”