Ondertussen bij de buren...

NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Roland schreef:Mwah, over details kan je debatteren, maar de vorm op zich vind ik wel mooi.

De neus vind ik echt iets TE :nee:

De totale vorm van de auto lijkt alleen een beetje op een doorontwikkelde Passat CC
Nee, de Passat CC lijkt op een Mercedes.. VAG heeft dat 'lijnenspel' in mijn ogen kei-hard gestolen van MB. Toen die CC net nieuw was dacht ik steeds dat 't een Merc was van de zijkant.


CaptainPeter
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1760
Lid geworden op: 17 dec 2009, 18:14
Type Auto: F20 lci 118iA Exe Sportline
Locatie: Zuid Holland

Om de knuppel maar ff in het hoenderhok te gooien,

Wat vinden we van de nieuwe Mercesdes C-klasse....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BMW 118i Sportline.......Het Verhaal!

Zin en vooral.......Onzin!

"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Goh, de carosseriefabrieken liggen naast elkaar volgens mij 001
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik moet even wennen aan die ronde vormen, maar de c-klasse is best een mooi model geworden.
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Mercedes Benz FTW :Hosanna:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Wel even de Avantgarde of uitvoering met AMG pakket pakken voor de ster midden in de grille, maar dan is het een erg fraaie auto; helemaal in de AMG uitvoering of als echte AMG.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Wouter2008
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 416
Lid geworden op: 13 sep 2011, 22:16
Type Auto: e91 black sapphire 2008 ex-auto... nu een golf 6 variant :|

Die c is verschrikkelijk van buiten. Van binnen is ie mooier in mijn oogjes
E30 rules, jammer dat ik geen overdekte stalling heb.... ;-p
Tijdelijk een andere Duitser
Peter328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
Locatie: Arnhem

- Alfa Romeo 159 / Alfa Brera < lager segment, geen Premium
- Audi A4/A5 < voor sommige een alternatief
- Citroën C5 < Lijkt me dat de eerste BMW rijder die dit als alternatief ziet nog geboren moet worden
- Ford Mondeo < Lager segment, geen Premium misschien voor een Passat rijder een alternatief
- Jaguar X/XF <Op zich niet verkeerd maar schrijft hard af en van de huidige Tata bling stijl moet je houden
- Lexus IS <goed alternatief maar wel redelijk oud model ondertussen
- Mazda 6 < geen Premium en voor mij eerder een alternatief voor een Passat of Avensis
- Mercedes C / C-Coupe < enige ware concurrent
- Opel Insignia < Concurrent voor Mondeo en Passat, wel duits geen premium
- Peugeot 508 < Budget auto en verder zelfde verhaal als de C5
- Toyota Avensis < Geen premium, alternatief voor Mazda, VW, Ford en Opel
- Saab 9-3 <Wat doet dit model in godsnaam nog in dit rijtje, oude GM zooi met Saab badge en teveel botox
- Seat Exeo <Budget A4 met andere badge, niet verkeerd, leuke outsider voor de Passats en Mondeo's
- Skoba Superb <Niet slecht maar niet te vergelijken met BMW, wel beste VAG keus in de klasse
- Volkswagen Passat / CC < Geen premium, leuk om met Mondeo en Insignia te vergelijken.
- Volvo S60 / V60 / C70 <Comfortabel en veilig maar weinig rijplezier en emotie, wel kwaliteit.
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1665
Lid geworden op: 12 aug 2012, 18:43
Type Auto: F36 - 435D - Gran Coupe High Executive M-Sport
Locatie: Flevopolder

Even een correctie......

Lexus IS is nagelnieuw, niet meer gedateerd. In sommige testen wordt ie naast de 3 serie geplaatst.... Verschil is met het vorige model veel groter dan de huidige modellen.

Zoek eens op IS300H, F-sport uitvoering.
---------------------------------------------------------------
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Please... laten we stoppen met dat infantiele Premium gebeuren. Dat is een marketing ding dat velen zijn gaan geloven. Probeer Premium te omschrijven? Nergens is daar een algemeen geaccepteerde definitie voor te vinden. Het wordt vaak door mensen verdedigd die lichtelijk neigen naar eigen voorkeur boven de andere te plaatsen.

Men heeft gelijk dat het rijtje 3-A4-C vaak gelijke interesse, budget en voorkeur hebben. En dat wisselen tussen deze merken eerder voorkomt dan naar een C5 of Mondeo.

Maar ms is het mijn afwijking, ik ben autoliefhebber met sterke voorkeur voor BMW of Porsche. Maar er is niet één auto op deze aardkloot waar ik mezelf te goed voor vind. En ik krijg dan de kriebels als men terminologieën gaan bezigen als Premium. Alsof je dan aangeeft dat sommige merken te min zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen het zo zwart/wit bedoelt. Vandaar dat ik de afwijking ook bij mezelf zoek door het zo te interpreteren. Ik zeg sorry, ik kan er niets aan doen.... dood met Premium (ja, ik schrijf het opzettelijk met hoofdletter :mrgreen: )..
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Premium stukje :ja:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Aaaarrrgggh auto correctie IPad....

Prima stukje :ja:
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Arjan schreef:Premium stukje :ja:
:Dubbel:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Helemaal mee eens HP!

Premium worthy description... :ja:


Was vandaag nog even bij de "Premium" Porsche dealer in Heteren... Laten we zeggen het is gewoon een gezellig sociaal ontmoetingscentrum... Heel anders dan bij de mannen in Leusden. Bij de laatste zou je wellicht het echte Premium auto gevoel moeten hebben (ofwel: ik betaal te veel voor meer van hetzelfde), maar geef mij maar gewoon de normale man bij PCG. Gewoon lekker genieten... Ook al kom ik er met m'n BMW'tje. Er was zelfs een eigenaar die vraag of ik het wel aandurfde om de showroom binnen te stappen... Just for fun... De beste man zat in een rolstoel, maar reed gewoon een 911 als dagelijkse auto en geniet gewoon van z'n vierwieler. Rolstoel achter de voorstoel, wielen op de bijrijdersstoel en knallen maar!

...lang verhaal kort. Als Opel/Peugeot/Citroën een zelfde soort auto had weten te bouwen met de rijeigenschappen van een BMW, dan kan mij dat Premium gebeuren heel snel gestolen worden.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Bunty
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 apr 2014, 18:55
Type Auto: F31 318d sportline
Locatie: België

Ziet er best ok uit die nieuwe C. Van de week bij de dealer geweest omdat de auto van mijn vriendin op onderhoud moest. De nieuwe C met AMG-line (exterieur en interieur) stond er in de showroom. :cool:

Maar de prijs :shock: Toch wel een stuk duurder de F30...
Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 series nieuws”