Peter328i schreef:beetje onder buikgevoel zal ik niet ontkennen maar 3 cilinder motoren lopen gewoon rumoerig en de meeste halen de 2 ton amper als ik de verhalen hoor van de monteurs, zo'n motortje heeft toch veel meer stress te verduren dan een grotere sterke motor.
Als ik lekker sportief rijd met een grotere motor hoef ik minder gas te geven en blijft het verbruik binnen de perken, om deze snelheden te halen met een kleinere motor moet ik hem steeds vol gas en volle toeren doorhalen, dit zorgt voor grotere slijtage en een hoger verbruik.
ligt dit aan de motor met 3 cilinders?
of aan het te kort aan aanpassingsvermogen van de chauf?
en een 3 pitter die de 3 ton niet haalt?
mijn motorfiets heeft 3 cilinders en is nu op 107 nog niet bepaald afgeschreven.
mijn doel is om in ieder geval over de 250 te gaan... en dat voor een blok wat elke rit minimaal over de 4.000 rpm gaat
verder word het L3 blok in de motorfietsen wereld altijd geroemd om de vermogenafgifte, dat is dus zonder turbo het gevoel alsof er altijd vermogen is, ook bij lagere toeren
wie wil dat nu niet in een auto?
ik zeg: BMW, maak een 3 cilinder blok met ongeveer 500-650 cc per cilinder en laat het ding dan een toerental van max 11.000 hebben. zorg daarna dat de auto extreem lichter is dan de huidige modellen en het kan nog wel eens een hit worden.
dat het blokje dan iets vaker een onderhoudsbeurt nodig heeft is dan niet anders he
dat moderne motoren niet net zo lang mee gaan als vroeger heeft ook niets met de motor configuratie te maken maar met het steeds maar goedkoper moeten worden van de productie en dus ook de materiaalkeuze