BMW 3-serie mogelijk met 3 cilindermotoren

Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

inc71 schreef:Ieder zijn ding :ja:

Ik sluit niks bijvoorbaat uit. Zolang mijn volgende BMW maar >200pk is, maakt het me nu even niet of dat uit 1,2,3,4,5 of 6 cilinders komt. :ja:

Ik hou ook niet van die grote motoren, geef mij maar een Polo 1.2 ( 103 pk ) bluemotion! :mrgreen:


Afbeelding
ramonF30
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1445
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:34
Type Auto: 2007-2012 BMW E90 318i HE 2012-2017 BMW F30 2.0i HE sportline. 2012-? F48 18i Msport
Locatie: Spijkenisse

pointman schreef:
inc71 schreef:Ieder zijn ding :ja:

Ik sluit niks bijvoorbaat uit. Zolang mijn volgende BMW maar >200pk is, maakt het me nu even niet of dat uit 1,2,3,4,5 of 6 cilinders komt. :ja:

Ik hou ook niet van die grote motoren, geef mij maar een Polo 1.2 ( 103 pk ) bluemotion! :mrgreen:
SLOWmotion
BMW F30- 320iA- high executive- Sportline- sport transmissie- 18" style 397
PjV
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 761
Lid geworden op: 16 nov 2010, 14:49
Type Auto: BMW E36 325i, Mini Cooper Coupé S, Noble M12
Locatie: GLD * 2 (GeLDerland & Greater LonDon)

pointman schreef: Ik hou ook niet van die grote motoren, geef mij maar een Polo 1.2 ( 103 pk ) bluemotion! :mrgreen:
Iets groters krijg je ook niet achterin die bimmert van je :mrgreen:
I HAVE SEXDAILY.
I MEAN, DYSLEXIA.
FCUK!
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

ramonF30 schreef:
pointman schreef:

Ik hou ook niet van die grote motoren, geef mij maar een Polo 1.2 ( 103 pk ) bluemotion! :mrgreen:
SLOWmotion

Met 103 pk is het geen slowmotion meer :ja:
Afbeelding
ramonF30
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1445
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:34
Type Auto: 2007-2012 BMW E90 318i HE 2012-2017 BMW F30 2.0i HE sportline. 2012-? F48 18i Msport
Locatie: Spijkenisse

pointman schreef:
Met 103 pk is het geen slowmotion meer :ja:
Hmm nee, maar tis nog steeds geen bmw 001
BMW F30- 320iA- high executive- Sportline- sport transmissie- 18" style 397
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

ramonF30 schreef:
pointman schreef:
Met 103 pk is het geen slowmotion meer :ja:
Hmm nee, maar tis nog steeds geen bmw 001

Goed opgemerkt. :ja:
Afbeelding
e30e36e39
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2013, 18:54

Is het iemand al opgevallen dat de brandstofprijzen/accijnzen blijven stijgen sinds de downsizezing doorzet overheid en olie majors laten zich echt niet in de portomonaie tasten
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

e30e36e39 schreef:Is het iemand al opgevallen dat de brandstofprijzen/accijnzen blijven stijgen sinds de downsizezing doorzet overheid en olie majors laten zich echt niet in de portomonaie tasten
En last but not least; CO2 taks..
M.a.w. het zal nooit goedkoper worden, de (r)overheid heeft de fabrikanten (en tevens de consumenten) in haar tang.
Peter328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
Locatie: Arnhem

Allemaal korte termijn visie, die 3 cilinders mogen van geluk spreken als ze al 2 ton meegaan en het klinkt helemaal nergens naar en loopt onrustig.
Tuurlijk kan men wel pk's halen, maar een mooie loop zoals de 6 in lijn motoren krijgt men niet, pk's en koppel op papier zeggen niets over loopcultuur, en zodra er 1 sensor of iets niet in orde is is ben je gelijk je halve vermogen kwijt... een oude m50 kon je met de halve kabelboom los en op vier cilinders nog thuis brengen in een noodgeval :twisted:
Het enige voordeel is dat de neus wat lichter word, maar of dat voor de 3 serie een voordeel is betwijfel ik.
Voor de zakelijke bijtelling rijder die van a naar b rijd zal dit weinig boeien, maar als liefhebber betreur ik dit soort ontwikkelingen.

In de kleine eco wagentjes zoals aygo polo enz die toch na 2 ton gerecycled worden is zo'n motortje prima, maar in een toonaangevende rijdersauto in zijn klasse zoals de 3 serie is dit helemaal ongepast.

De volgende stap zal wel voorwielaandrijving zijn op de 3 serie, dan word die nog wat zuiniger :duh:

Die 3 cilinder kunnen ze beter in de Mini hangen en die als eco model brengen :)
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Tsjah, BMW wordt gedwongen. Alle merken trouwens. BMW kan heus wel die lekkere atmosferische 6 pitters er in blijven gooien, maar dan kost een 3 serie over een aantal jaar net zoveel als een 7 serie nu.

Daarnaast is er een zeer grote groep die niet zo 'geilt' op de zescilinders. Die hebben er gewoon niks mee en dan rijdt een 4 cilinder turbo misschien nog wel fijner. (meer power onderin etc)
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

aannames, aannames....

Waarom zou een 3 pitter maar 2 ton meegaan, spreek je uit ervaring of is dit weer zo'n gevalletje buikgevoel wat hier regelmatig de kop opsteekt :roll:
Peter328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
Locatie: Arnhem

beetje onder buikgevoel zal ik niet ontkennen maar 3 cilinder motoren lopen gewoon rumoerig en de meeste halen de 2 ton amper als ik de verhalen hoor van de monteurs, zo'n motortje heeft toch veel meer stress te verduren dan een grotere sterke motor.

Als ik lekker sportief rijd met een grotere motor hoef ik minder gas te geven en blijft het verbruik binnen de perken, om deze snelheden te halen met een kleinere motor moet ik hem steeds vol gas en volle toeren doorhalen, dit zorgt voor grotere slijtage en een hoger verbruik.
Gebruikersavatar
BartHimself
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 aug 2012, 13:42
Type Auto: F30, 320dA M-sport
Locatie: Best vaak thuis

Dan heb je die drie cilinder BMW nog niet horen lopen. Ik wel in de fabriek in München. Klinkt prima. Hoe het rijdt weet ik niet, maar ik ga er van uit dat BMW zijn naam echt niet te grabbel gaat gooien. Een aanname, maar een die wel stand blijft houden....
Ik discussieer nooit, ik probeer uit te leggen waarom ik gelijk heb.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

[youtube][/youtube]
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
monkey
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 552
Lid geworden op: 21 apr 2012, 16:56
Type Auto: BMW E91 320D '08
Locatie: close to leeuwarden

Peter328i schreef:beetje onder buikgevoel zal ik niet ontkennen maar 3 cilinder motoren lopen gewoon rumoerig en de meeste halen de 2 ton amper als ik de verhalen hoor van de monteurs, zo'n motortje heeft toch veel meer stress te verduren dan een grotere sterke motor.

Als ik lekker sportief rijd met een grotere motor hoef ik minder gas te geven en blijft het verbruik binnen de perken, om deze snelheden te halen met een kleinere motor moet ik hem steeds vol gas en volle toeren doorhalen, dit zorgt voor grotere slijtage en een hoger verbruik.
ligt dit aan de motor met 3 cilinders?
of aan het te kort aan aanpassingsvermogen van de chauf?

en een 3 pitter die de 3 ton niet haalt?
mijn motorfiets heeft 3 cilinders en is nu op 107 nog niet bepaald afgeschreven.
mijn doel is om in ieder geval over de 250 te gaan... en dat voor een blok wat elke rit minimaal over de 4.000 rpm gaat :fylol:

verder word het L3 blok in de motorfietsen wereld altijd geroemd om de vermogenafgifte, dat is dus zonder turbo het gevoel alsof er altijd vermogen is, ook bij lagere toeren ;) wie wil dat nu niet in een auto?
ik zeg: BMW, maak een 3 cilinder blok met ongeveer 500-650 cc per cilinder en laat het ding dan een toerental van max 11.000 hebben. zorg daarna dat de auto extreem lichter is dan de huidige modellen en het kan nog wel eens een hit worden.
dat het blokje dan iets vaker een onderhoudsbeurt nodig heeft is dan niet anders he ;)

dat moderne motoren niet net zo lang mee gaan als vroeger heeft ook niets met de motor configuratie te maken maar met het steeds maar goedkoper moeten worden van de productie en dus ook de materiaalkeuze :yuck:
BMW and KTM
all 3 letter brands are great!
Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 series nieuws”