Het interieur is gewoon dik voor elkaar...
...verder zijn dit soort auto’s helemaal niet mijn ding en denk ik dat de meeste de auto straks IRL best wel een stuk fraaier gaan vinden. Vond de concept X7 niet evht een topper, maar op de beursvloer in Frankfurt snapte ik ‘m wel...
...ook dan blijft die grille nog wel een flinke lap chrome hoor.
BMW presenteert de volledig nieuwe X7 (G07)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- Epscheuten
- Just getting started
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 05 okt 2015, 20:42
Verschrikkelijk die lelijke neus. Wat een lomp ding.
Ex F31 320D EDE High Executive Automaat Sport Line 2014
Now Tesla model 3 AWD LR
Now Tesla model 3 AWD LR
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Vandaag een stuk kunnen rijden met de X7 M50d, tijdens de BMW Backstage bij Ekris Velp...
...wat moet je er van zeggen? Het ding is echt waanzinnig in alles. Waanzinnig groot, luxe, comfortabel, snel, zwaar, dorstig... You name it!
Was al weer een tijdje geleden, maar als je er in gaat zitten dan is het wel thuis komen in alle comfort en luxe, maar ook herkenbaar als BMW. Dan starten... De diesel slaat aan en laat je eigenlijk ook wel direct weten dat hier geen armetierig dieselaggregaatje achter de enorme grille ligt. De eerste paar meters merk je direct dat het apparaat ook wel erg groot is. Nog even tussen twee auto's door het terrein af en dan maar direct de grote weg op. De eerste paar bochten door valt direct het extra gewicht op. Ja, dit is een auto van bijna 2,5 ton schoon aan de haak. Niet bepaald een vedergewicht zeg maar.
Het motortje was nog warm dus direct de oprit op en met snelheid invoegen en doorstoten naar de linkerbaan. Geen enkel probleem met dik 400PK en 760Nm die via vier aangedreven wielen naar het asfalt wordt gedirigeerd. Direct merkbaar is het sterk aanwezige Überholprestige van deze X7. Mensen weten niet hoe snel ze weg moeten komen als "Knorrie" er aan komt zetten. Ondertussen merk je daar als bestuurder werkelijk niets van. Voordat je het weet tik je zwaar illegale snelheden aan en moet je je rechterpootje even tot kalmte manen. Ik besluit om na het stukje snelweg bij De Steeg de Posbank op te rijden. Mooi vast ritueel als je vanuit Velp een auto meekrijgt om even te kijken hoe het stuurt. Een ding is wel duidelijk: je moet de X7 niet rijden alsof het een 4er coupé is MINI Cooper JCW. Daar is hij toch echt te log voor. De drempels op de Posbank neemt hij met gemak. In de Sport-stand is het onderstel wel aan stevige kant, maar toch merk je vrij weinig van de drempels...
...ik hoop dat ik niet per ongeluk een fietser heb overreden: je zou dit gewoon niet merken. De bochten door sturend gaat toch vrij gemakkelijk, geholpen door de meesturende achteras. Maar gaat het iets te vlot, dan merk je wel dat de auto onderstuurd rechtdoor wil en maar al te graag wat overhelt. Ik zet de auto nog op de laagste stand, wat te regelen is met de instelbare luchtvering. Het helpt iets, maar 2,5 ton aan gewicht laat zich niet verhullen.
Weer terug de snelweg op naar de dealer nog even een stoplichtsprintje naar de eerste afslag na Velperplein. De andere testauto van de dag, een Z4 30i ga ik voorbij op het plein en eenmaal bij de laatste verkeerslicht spuit de X7 als een malle van zijn plek. De bocht gaat licht naar rechts naar de eerste afslag het bedrijven terrein op. Met het linkerpootje moet ik wel iets bij remmen om rechts aan te houden. Hard rijden gaat prima, maar bochten nemen is wel een vak apart met deze mastodont.
Conclusie: heerlijke reisauto voor naar de wintersport, die in de meest luxe wintersportplaatsen niet misstaat. Daarnaast waan je je snel een vrachtwagenchauffeur zo soeverein kijk je over al het autovolk heen als je eenmaal in de rij voor het verkeerslicht staat. 't Is geen auto voor mij, maar als je de kans krijgt om er een keer mee te rijden zou ik het zeker doen. Het is en blijft een maffe auto, die in het Nederlandse verkeer functioneel gezien eigenlijk ieder boekje te buiten gaat, maar je voelt je wel voor even King of the Road...
IMG_0002
IMG_0001
IMG_0004
IMG_0005
IMG_0006
IMG_0007
IMG_0008
IMG_0009
IMG_0010
IMG_0011
IMG_0015
IMG_0016
IMG_0017
...en weer gezellig naast zijn elektrieke broeders.
IMG_0019
...wat moet je er van zeggen? Het ding is echt waanzinnig in alles. Waanzinnig groot, luxe, comfortabel, snel, zwaar, dorstig... You name it!
Was al weer een tijdje geleden, maar als je er in gaat zitten dan is het wel thuis komen in alle comfort en luxe, maar ook herkenbaar als BMW. Dan starten... De diesel slaat aan en laat je eigenlijk ook wel direct weten dat hier geen armetierig dieselaggregaatje achter de enorme grille ligt. De eerste paar meters merk je direct dat het apparaat ook wel erg groot is. Nog even tussen twee auto's door het terrein af en dan maar direct de grote weg op. De eerste paar bochten door valt direct het extra gewicht op. Ja, dit is een auto van bijna 2,5 ton schoon aan de haak. Niet bepaald een vedergewicht zeg maar.
Het motortje was nog warm dus direct de oprit op en met snelheid invoegen en doorstoten naar de linkerbaan. Geen enkel probleem met dik 400PK en 760Nm die via vier aangedreven wielen naar het asfalt wordt gedirigeerd. Direct merkbaar is het sterk aanwezige Überholprestige van deze X7. Mensen weten niet hoe snel ze weg moeten komen als "Knorrie" er aan komt zetten. Ondertussen merk je daar als bestuurder werkelijk niets van. Voordat je het weet tik je zwaar illegale snelheden aan en moet je je rechterpootje even tot kalmte manen. Ik besluit om na het stukje snelweg bij De Steeg de Posbank op te rijden. Mooi vast ritueel als je vanuit Velp een auto meekrijgt om even te kijken hoe het stuurt. Een ding is wel duidelijk: je moet de X7 niet rijden alsof het een 4er coupé is MINI Cooper JCW. Daar is hij toch echt te log voor. De drempels op de Posbank neemt hij met gemak. In de Sport-stand is het onderstel wel aan stevige kant, maar toch merk je vrij weinig van de drempels...
...ik hoop dat ik niet per ongeluk een fietser heb overreden: je zou dit gewoon niet merken. De bochten door sturend gaat toch vrij gemakkelijk, geholpen door de meesturende achteras. Maar gaat het iets te vlot, dan merk je wel dat de auto onderstuurd rechtdoor wil en maar al te graag wat overhelt. Ik zet de auto nog op de laagste stand, wat te regelen is met de instelbare luchtvering. Het helpt iets, maar 2,5 ton aan gewicht laat zich niet verhullen.
Weer terug de snelweg op naar de dealer nog even een stoplichtsprintje naar de eerste afslag na Velperplein. De andere testauto van de dag, een Z4 30i ga ik voorbij op het plein en eenmaal bij de laatste verkeerslicht spuit de X7 als een malle van zijn plek. De bocht gaat licht naar rechts naar de eerste afslag het bedrijven terrein op. Met het linkerpootje moet ik wel iets bij remmen om rechts aan te houden. Hard rijden gaat prima, maar bochten nemen is wel een vak apart met deze mastodont.
Conclusie: heerlijke reisauto voor naar de wintersport, die in de meest luxe wintersportplaatsen niet misstaat. Daarnaast waan je je snel een vrachtwagenchauffeur zo soeverein kijk je over al het autovolk heen als je eenmaal in de rij voor het verkeerslicht staat. 't Is geen auto voor mij, maar als je de kans krijgt om er een keer mee te rijden zou ik het zeker doen. Het is en blijft een maffe auto, die in het Nederlandse verkeer functioneel gezien eigenlijk ieder boekje te buiten gaat, maar je voelt je wel voor even King of the Road...
IMG_0002
IMG_0001
IMG_0004
IMG_0005
IMG_0006
IMG_0007
IMG_0008
IMG_0009
IMG_0010
IMG_0011
IMG_0015
IMG_0016
IMG_0017
...en weer gezellig naast zijn elektrieke broeders.
IMG_0019
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11477
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Leuk verhaal Joop. En precies de spijker op den kop. Eigenlijk te groot voor Nederland.
Maar als je even kunt rijden in deze, zou ik het ook niet laten.
Maar als je even kunt rijden in deze, zou ik het ook niet laten.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA