Ik kreeg vandaag een brief van BMW. Ik heb nu extra privileges blijkbaar. Ik vind het altijd interessant om zoiets marketingtechnisch en financieel uit elkaar te trekken.
Samengevat gaat het hierom. Als je BMW ouder dan 5 jaar is dan heb je bij dealeronderhoud de 'Silver' status. Eerlijk gezegd lijkt het weinig meer dan een doorsnee "kom even abc doen voor 50 euro, dan hopen we dat we je xyz ook even kunnen repareren voor 500)
- 2 magazines per jaar en 4 nieuwsbrieven
Allerlei aanbiedingen en kortingen
Afspraak = Afspraak (???)
Je auto kan gehaald en gebracht worden (niet gratis, kon altijd al, wel gratis voor jonge leasewagens)
24/7 online afspraakinplannen (kan iedereen)
Monteurs zijn speciaal opgeleid (voor iedereen)
24 maanden garantie (volgens mij voor iedereen)
Auto gratis in wasstraat (deden ze altijd al)
- Pechhulp (ook in eigen woonplaats of europa)
Vervangende BMW
Nog wat rare zaken als extra extra aanbiedingen en kans op een weekendje Z4 rijden.
Europa pechhulp met woonplaats en vervangende BMW, dat is misschien wel een goeie deal. Die 55 euro is per jaar en kan je alleen bij APK, olie, winter- of zomercheck bijkopen, in ieder geval zit je bij de ANWB toch wel op 120-150 euro voor europa service en dan krijg je misschien wel een raar Frans autootje als vervanger.
Mijn conclusie is dat BMW even de sporen zet op gebied van klantenbinding. Wel aardig want ik vind het toch wat jammer dat ik dat magazine niet krijg (Privilege DRIVEN lijkt ander blad te zijn maargoed). Bij een oude Porsche kreeg ik wel het maandelijks blad. Verder is het bakken marketing en speciale aanbiedingen. De ANWB inruilen voor iets dat de helft kost met extra extra gratis kans op een i8 (bekijken) of iets lijkt me wel leuk. Hopelijk krijg ik ook een petje zodat iedereen kan zien dat ik een 'gouwe gozert' ben