BMW introduceert de X2 (F39)

Hier vind je het laatste nieuws over BMW.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

BMW heeft het laatste gaatje in de X-reeks opgevuld, namelijk tussen de X1 en X3. De X2 is de 'coupe'-variant van de X1. Ze richten zich dan ook op het jonge en energieke publiek: "De nieuwe BMW X2 richt zich voornamelijk op jonge, energieke mensen - woonachtig in stedelijke gebieden - die hun persoonlijke karakter graag weerspiegeld zien in een emotioneel aantrekkelijke auto." In M-sport X uitvoering en in het nieuwe Galvanic Gold oogt hij wel energiek en beantwoord hij wel aan de vraag en is ook wel een antwoord naar alle compacte crossover modellen die de diverse automerken de afgelopen maanden en op de IAA 2017 hebben laten zien, maar met een meer premium uitstraling... Althans dat is de bedoeling... Denken jullie er ook zo over?

Volledig persbericht (NL)
Samenvatting persbericht (NL)
Highlights (NL)
Interactief persbericht (EN)
Specificaties (EN)

De nieuwe BMW X2. Opvallend design, introductie van Model M Sport X.

De nieuwe BMW X2 beleeft zijn marktintroductie in maart 2018. Met een karaktervol ontwerp en een sportief afgestelde wielophanging staat hij garant voor een ongeëvenaard niveau van rijplezier in dit segment.

Highlights.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De marktintroductie van de nieuwe BMW X2 is in maart 2018.

De nieuwe BMW X2 richt zich voornamelijk op jonge, energieke mensen - woonachtig in stedelijke gebieden - die hun persoonlijke karakter graag weerspiegeld zien in een emotioneel aantrekkelijke auto.

De Sports Activity Coupe is een BMW met een uniek karakter. Zijn onderscheidende design combineert de robuustheid van een BMW X-model met de atletische potentie van een coupé.

Naast de standaardversie van de BMW X2 is er de X2 Model M Sport. Geheel nieuw is de Model M Sport X die designelementen van BMW M en de BMW X-familie samenbrengt. Buiten deze varianten zijn er geen andere uitrustingsniveaus beschikbaar voor de BMW X2.

Diverse ontwerpdetails onderstrepen het onderscheidende vermogen van de BMW X2, zoals de BMW-emblemen op de C-stijlen en de styling van de nierengrille, die op de X2 trapeziumvormig is (een primeur voor een moderne BMW).

De exterieurkleuren Galvanic Gold metallic en Misano Blue metallic zijn voor de allereerste keer leverbaar op een BMW. Dat geldt ook voor geperforeerd Dakota-leder in Magma Red en de Micro Hexagon-stof Anthracite/Alcantara combinatie in Black met M-bies en gele contrasterende stiksels.

Direct bij de lancering levert BMW drie motor/transmissievarianten, waarvan twee diesels en één benzinevariant. Laatstgenoemde betreft de
BMW X2 sDrive20i met 141 kW (192 pk), een gecombineerd brandstofverbruik van 5,9 – 5,5 l/100 km en een CO2-emissie van 134 – 126 g/km*.

De BMW X2 sDrive20d met 140 kW (190 pk) heeft een gecombineerd brandstofverbruik van 4,8 – 4,6 l/100 km en een CO2-emissie: 126 – 121 g/km. De tweede diesel is de BMW X2 xDrive25d met 170 kW (231 pk), een gecombineerd brandstofverbruik van 5,3 – 5,1 l/100 km en een CO2-emissie van 139 – 133 g/km*).
Beide dieselmodellen zijn standaard voorzien van xDrive intelligente vierwielaandrijving en een achttraps Steptronic-automaat. Het benzinemodel heeft een sportieve zeventraps Steptronic-automaat met dubbele koppeling en voorwielaandrijving.

Begin 2018 voegt BMW andere aantrekkelijke modelvarianten toe aan de line-up van de Sports Activity Coupe. Het gaat om de BMW X2 sDrive18i met driecilinder en de viercilindermodellen X2 xDrive20i, X2 sDrive18d en X2 xDrive18d.

De BMW X2 sDrive18i heeft een vermogen van 103 kW (140 pk) en met handgeschakelde zesbak een gemiddeld brandstofverbruik van 6,3 – 6,0 l/100 km en een CO2-emissie van 144 – 138 g/km* (met zeventraps Steptronic DCT een gemiddeld brandstofverbruik van 6,2 – 5,9 l/100 km en CO2-emissie van 141 – 135 g/km*). De BMW X2 xDrive20i heeft 141 kW (192 pk), een gemiddeld brandstofverbruik van 6,2 – 6,1 l/100 km en een CO2-emissie van 142 – 138 g/km*.

De BMW X2 sDrive18d met 110 kW (150 pk) sterke dieselmotor heeft in combinatie met een handgeschakelde zesbak een gemiddeld brandstofverbruik van 4,6 – 4,5 l/100 km en een CO2-emissie van 121 – 119 g/km* (met achttraps Steptronic-automaat een gemiddeld brandstofverbruik van 4,7 – 4,5 l/100 km en CO2-emissie van 124 – 118 g/km*). De versie met vierwielaandrijving (X2 xDrive18d) heeft een gecombineerd brandstofverbruik van 5,2 – 4,8 l/100 km en een CO2-emissie van 137 – 128 g/km*.

Op de optielijst van de nieuwe BMW X2 staat onder meer de nieuwste versie van BMW ConnectedDrive en de meest recente update van de BMW Connected App. Optionele functies zoals Apple CarPlay en een reeks rijhulpsystemen zorgen voor een ongekende connected rijervaring. Een van de vele optionele uitrustingsmogelijkheden die uitsluitend door de BMW X2 in dit segment worden aangeboden is het full-colour BMW Head-Up Display.


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Persfoto's

M-Sport X in Galvanic Gold

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


M-sport in Misano Blau

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport











Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Ja, wat moet je er van zeggen........
Ik vind het een mooie wagen, een echt BMW uiterlijk.

Paar dingen zijn imo niet zo fraai;
Omgedraaide nieren, versnellingspook is te lang, embleem op c-stijl en het model X in m-sport heeft voor mij geen toevoeging in uiterlijk.

Voor de rest, afhankelijk van de prijs denk ik.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Ik vind het wel geslaagd. De nieren is even wennen en het logo op de zijkanten is wel mooi maar ook weer iets teveel van het goede als er op die maniet voortaan 4 logo's op zitten.
De vormgeving is mooi. Hij is wat lager en oogt zo sportiever dan b.v. de nieuwe X3 die ik minder mooi vind.

Maar met een gamma van X1 t/m X6 is er voortaan zoveel keus dat je je afvraagt of het allemaal nogal rendabel is want grote verkoopaantallen ga je niet halen per model als er zoveel keus is.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

Ik vind het een gaaf ding. Maar zal wel weer paar k duurder worden dan een X1.

Denk dat ik persoonlijk dan toch voor een 3 zou gaan.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

Ik vind de M-voorbumper lelijk :yuck:
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
Activehybrid3 driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 131
Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:28
Type Auto: Bmw 520iM G31

Ik zie de laatste tijd dat de nieuwe modellen vaak links en rechts een uitlaat hebben, zoals de 220i AT en nu deze ook al. Voorheen zag je duidelijk aan deze eigenschappen dat je met een snelle bmw te maken had met minimaal 306 pk.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind zo'n dubbele uitlaat, dus links en rechts erg mooi, maar waarom nu merken zoals mercedes en volvo achterna met een sportieve look terwijl ze misschien maar 120 pk hebben, en niet meer in één oogopslag duidelijk is dat je met een (sub)topmodel te maken hebt?
Ik snap dat sportiviteit, al is het maar een "look" , verkoopt, maar bmw kom op, hou toch eens vast aan je waarden!
Ik vind het een beetje wannabee, wil wel maar kan niet. En dat hoeft toch helemaal niet, bmw?

Ja ik weet het ben een zeikerd ben alweer weg doei sorry.
Hybride is niet persé saai.... 8)

f30 335ih stage1
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De prijzen en uitrustingspakketten voor de Nederlandse markt zijn bekend:
BMW PressClub Nederland schreef:De nieuwe BMW X2 is leverbaar vanaf €47.495 voor de BMW X2 sDrive20i (inclusief kosten rijklaar maken). Onderstaand vindt u een overzicht met de consumentenprijzen van de BMW X2 per 1 januari 2018.


Uitvoering

Consumentenprijs

BMW X2 sDrive20iA: € 47.495

BMW X2 xDrive20dA: € 59.895

BMW X2 xDrive25dA: € 63.895



Naast de standaardversie van de BMW X2 is er de X2 Model M Sport. Geheel nieuw is de Model M Sport X die designelementen van BMW M en de BMW X-familie samenbrengt. Anders dan bij de andere BMW modellen zijn er buiten deze varianten geen andere uitrustingsniveaus beschikbaar voor de BMW X2. De rijke standaarduitrusting omvat onder meer:


  • Halogeen koplampen en achterlichten i.c.m. LED dagrijverlichting
  • Uitlaatpijpen links en rechts: enkelvoudig rond met een diameter van 9 cm en chroom afwerking
  • Neerklapbare achterbankleuning (40:20:40)
  • Handmatig in te stellen airconditioning
  • 17 inch lichtmetalen wielen V-spaak (styling 560)
  • Multifunctioneel met leder bekleed sportstuurwiel
  • Performance Control
  • Opbergpakket
  • ConnectedDrive Services (BMW Online en BMW Apps)
  • Remote Services
  • Verlengde garantie 3 jaar

Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Tinus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 okt 2009, 14:52
Type Auto: Z4M

Forse prijs voor een instapdiesel. :shock:
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

Scheelt helemaal niet veel met de nieuwe X3
dencoupe
Just getting started
Just getting started
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:08

Ik ben verliefd :In love:

Vind het een geslaagd model, alleen nu nog wat meer power :ja:
Plaats reactie

Terug naar “BMW Nieuws”