Nieuwe F12 Cabrio / F13 Coupe 6 serie

Hier vind je het laatste nieuws over BMW.
Plaats reactie
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Ik vind, omdat de bolide (...hoe kan ik dat het beste verwoorden...) 'minder uitsteekt' aan de onderkant, juist wel een verlaging kan gebruiken, denk dat dat voor veel verbetering zou zorgen bij deze kar (kwa looks). Niet?


Reinier
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6272
Lid geworden op: 20 sep 2010, 22:40
Type Auto: Citroën DS3 1.6 eHDi / F31 320iA HE
Locatie: Zuid Holland

pointman schreef:
Reinier schreef:dat hok vraagt gewoon om een set dikkere sloffen :ja:
En om uitgelaten te worden :ja:
vooruit ik biedt mijzelf aan (onder dwang van jou) wahahaha :ja:
and now 'back on topic'.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

Reinier schreef:
pointman schreef:
Reinier schreef:dat hok vraagt gewoon om een set dikkere sloffen :ja:
En om uitgelaten te worden :ja:
vooruit ik biedt mijzelf aan (onder dwang van jou) wahahaha :ja:

Ik denk dat ik dan gewoon mee moet jonghe :ja:
Afbeelding
Gebruikersavatar
VDWGGP
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 apr 2011, 21:43
Type Auto: 420i Gran Coupe

Joop schreef:Aankomende zaterdag (15-10) staat de auto in de showroom...

Ik had van mijn dealer al vernomen dat ze de moedige stap hebben genomen om 'm in het rood (als op onderstaande persfoto) te bestellen. Ben benieuwd:

Afbeelding
:In love: :In love:
wat een gave bak!
echt schitterend..
BMW 420i Gran Coupe
Reinier
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6272
Lid geworden op: 20 sep 2010, 22:40
Type Auto: Citroën DS3 1.6 eHDi / F31 320iA HE
Locatie: Zuid Holland

pointman schreef:
Reinier schreef:
pointman schreef:
Reinier schreef:dat hok vraagt gewoon om een set dikkere sloffen :ja:
En om uitgelaten te worden :ja:
vooruit ik biedt mijzelf aan (onder dwang van jou) wahahaha :ja:

Ik denk dat ik dan gewoon mee moet jonghe :ja:
altijd fijn om iemand bij je te hebben die de koffie met gevulde koeken aan kan geven :mrgreen:
and now 'back on topic'.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Vanochtend even bij de dealer geweest. Hij stond er vandaag alleen in donkerblauwe 650i M-sport uitvoering... In plaats van de rode uitvoering als hierboven... :nou:

Nette auto in M-sport uitvoering alleen de velgen die er onder zaten mogen er van mij direct onder uit.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Dat word dan de winterset :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

Roland schreef:Dat word dan de winterset :mrgreen:
Lijkt me een draak van een motor die 50i :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Leuk filmpje van Alpina over de B6 Cabrio; met perfect bijpassend Akrapovic uitlaatje:

[youtube][/youtube]
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
reymen
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 okt 2010, 22:50
Type Auto: bmw e92 320i ///M sexmachine

bmw tuners kunnen echt geen normale auto's maken... Het gaat er alleen maar op achteruit en ik vind het ook raar dat ze nog niet eens failiet zijn.. Ze moesten is voorbeeld nemen aan mercedes/brabus ofzo
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Alpina is geen tuner hè...

...is net als Brabus een fabrikant.

Bovendien is Alpina voor BMW erg belangrijk als het gaat om ontwikkeling van motoren. Een mooi voorbeeld is het 123d blokje die eigenlijk bij Alpina vandaan komt, net als bijv. de motor uit de E53 X5 48is...

Ofwel de twee zijn bijna onlosmakelijk van elkaar geworden.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

Joop schreef:Leuk filmpje van Alpina over de B6 Cabrio; met perfect bijpassend Akrapovic uitlaatje:

[youtube][/youtube]

Doe mij die maar :In love:
Afbeelding
Thijs777
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 395
Lid geworden op: 07 jun 2011, 13:49

Joop schreef:Alpina is geen tuner hè...

...is net als Brabus een fabrikant.

Bovendien is Alpina voor BMW erg belangrijk als het gaat om ontwikkeling van motoren. Een mooi voorbeeld is het 123d blokje die eigenlijk bij Alpina vandaan komt, net als bijv. de motor uit de E53 X5 48is...

Ofwel de twee zijn bijna onlosmakelijk van elkaar geworden.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij was dat niet zozeer het geval bij de 123d. Alpina heeft het concept met 2 turbo's geïntroduceerd op de E39 D10 Bi-turbo, dat idee is vervolgens aan BMW verkocht en later geïntroduceerd in de 535d. De 123d is dus wel een gevolg daarvan maar niet directe ontwikkeling van Alpina.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Misschien in het geval van de 123d wel niet helemaal 1:1 overgenomen, maar bij mijn weten is de 2.0L diesel uit de D3 nagenoeg hetzelfde blokje als in de 123d. BMW heeft alleen het blokje nog 10PK teruggetuned.

Dat ze wel een belangrijke rol spelen binnen de BMW Group lijkt me duidelijk; waarbij stiekemweg toch onderling flink wat ervaringen gedeeld worden.

Helemaal zelfstandig zijn ze niet meer; anders lopen de Alpina's niet van dezelfde band als de normale BMW's. :wink:

Voorheen werd een normale BMW compleet gestript en vanaf 0 weer opgebouwd; die tijd is voorbij.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Thijs777
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 395
Lid geworden op: 07 jun 2011, 13:49

Joop schreef:Misschien in het geval van de 123d wel niet helemaal 1:1 overgenomen, maar bij mijn weten is de 2.0L diesel uit de D3 nagenoeg hetzelfde blokje als in de 123d. BMW heeft alleen het blokje nog 10PK teruggetuned.

Dat ze wel een belangrijke rol spelen binnen de BMW Group lijkt me duidelijk; waarbij stiekemweg toch onderling flink wat ervaringen gedeeld worden.

Helemaal zelfstandig zijn ze niet meer; anders lopen de Alpina's niet van dezelfde band als de normale BMW's. :wink:

Voorheen werd een normale BMW compleet gestript en vanaf 0 weer opgebouwd; die tijd is voorbij.

Klopt, tegenwoordig levert Alpina zijn motoren aan bij de BMW fabriek en worden de auto daar geassembleerd, speciale interieuren worden overigens nog wel in Buchloe gedaan.

Eerst was er de Alpina D3 met enkele turbo en later de D3 Bi-turbo, maar de 123d was er eerder dan de D3 Bi-turbo.
Plaats reactie

Terug naar “BMW Nieuws”