Inderdaad. Het enige nadeel van het ontbreken van een P stand bij draaiende motor is dat je de voet op de rem moet houden wanneer de weg een beetje afloopt en je bijvoorbeeld bij een verkeerslicht staat. Op zich geen punt maar niet zo fijn als de schijven lekker heet zijn. In dat geval dus handrem..Thys schreef:De M6 heeft een DCT bak. Als je stilstaat met de bak in 1 of D, is er verder geen slijtage hoor. De bak ontkoppelt gewoon. Zodra je gas geeft grijpt de koppeling aan.
Je kunt de bak overigens wel gewoon in 'N' zetten.
Onthuld: F12 en F13 M6 (2012)
-
- VIP Driver
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 25 okt 2012, 09:27
- Type Auto: F11 530D, E61 525d
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Niemand, maar steeds door rood rijden is ook weer zoiets....BartM3 schreef:Maar om eerlijk te zijn, wie wil er nou stilstaan met een ?!?
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Idd vind dat ook een nadeel.ThomV schreef:Inderdaad. Het enige nadeel van het ontbreken van een P stand bij draaiende motor is dat je de voet op de rem moet houden wanneer de weg een beetje afloopt en je bijvoorbeeld bij een verkeerslicht staat. Op zich geen punt maar niet zo fijn als de schijven lekker heet zijn. In dat geval dus handrem..Thys schreef:De M6 heeft een DCT bak. Als je stilstaat met de bak in 1 of D, is er verder geen slijtage hoor. De bak ontkoppelt gewoon. Zodra je gas geeft grijpt de koppeling aan.
Je kunt de bak overigens wel gewoon in 'N' zetten.
Alpina B5 Biturbo
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport