Heb je mijn adres achtergelaten voor de aflevering
Topper van een automobiel IMHO
Onthuld: F12 en F13 M6 (2012)
- GSAndre
- VIP Driver
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 11 jan 2012, 10:44
- Type Auto: BMW F31
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=5978" onclick="window.open(this.href);return false;
foto's op Flickr
foto's op Flickr
-
- VIP Driver
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 01 aug 2011, 23:00
- Type Auto: Superb
Autoweek schreef:
Mercedes-Benz maakt momenteel goede sier met de CLS 63 AMG en dat zit BMW niet lekker. Aangezien de nieuwe M5 geen honderd procent concurrent is, werkt het Beierse merk nu aan een M6 Gran Coupe.
De auto snelt momenteel met testrijders achter het stuur over de Nordschleife. De auto verraadt z’n identiteit in de eerste plaats door z’n grote wielen, maar vooral door de vier uitlaatpijpen. Het hebben van vier uitlaatpijpen is traditioneel een kenmerk van een M-model.
De techniek is natuurlijk geen enkele verrassing en waarom zou dat ook zo moeten zijn: de 4,4-liter V8 uit de M5 en M6 is goed voor 560 pk en 680 Nm. Daarmee is de M6 Gran Coupé snel genoeg om een CLS 63 AMG af te schudden, ook als die het Performance Package heeft.
Reken bij de M6 vierdeurscoupé op een sprint van 0 tot 100 km/h in 4,5 seconden en een begrensde topsnelheid van 250 km/h. Als BMW dezelfde weg volgt als bij de M6 Coupé, dan komt er ook een M Performance Pack dat de topsnelheid naar 305 km/h tilt.
Desgevraagd meldt een woordvoerder van BMW echter dat er niets bekend is over de komst van een M6 Gran Coupé. Wél bevestigt hij dat er in de nabije toekomst veel meer M Performance modellen op de markt komen, dus wellicht ook van de 6-serie Gran Coupé.
Autoweek ©
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Werd de techniek van het M1 blokje niet in een andere begerenswaardige auto gebruikt?Joop schreef:3 generaties M6 in één beeld gevangen samen met de 'Oer-M' de M1:
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Volgens mij toch ook een deel in de S14? Of wil ik te graag....?Joop schreef:...in de auto die er recht achter rijdt (en in de M535i natuurlijk)...
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
't Is wat ver gezocht HP, maar de S14 is idd wel een afgeleide van het M88/1 blok... Kort door de bocht gezegd: S14 = 2/3 M88/1-blok zowel qua cilinders als qua inhoud van de eerste M3's (2,3L)
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Jajajaja, ik ken mun klassiekers.... en niet vergezocht. Tis gewoon, HAK, 2 cilinders er af en we komen op 2,3 liter uit. Net als de F1 turbo uit 1983 met het knettersterke onderblok van en 1502....Joop schreef:'t Is wat ver gezocht HP, maar de S14 is idd wel een afgeleide van het M88/1 blok... Kort door de bocht gezegd: S14 = 2/3 M88/1-blok zowel qua cilinders als qua inhoud van de eerste M3's (2,3L)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Nope...
...de M40 (later: M43 en M44) reeks is eigenlijk opvolger van het M10 4 cilinder blokje. Het M42 blok (bekend van de 318iS in de E36 en 318iSin de E30) heeft overigens wel meer gemeen met het S14 blok. Het blokje van de E30 320iS is overigens wel een directe afstammeling van de S14, echter met 'slechts' 2,0L inhoud.
...de M40 (later: M43 en M44) reeks is eigenlijk opvolger van het M10 4 cilinder blokje. Het M42 blok (bekend van de 318iS in de E36 en 318iSin de E30) heeft overigens wel meer gemeen met het S14 blok. Het blokje van de E30 320iS is overigens wel een directe afstammeling van de S14, echter met 'slechts' 2,0L inhoud.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Dan is dit dus foute info?Wikipedia schreef: The BMW S14 is a straight-4 DOHC piston enginewhich was used in the E30 M3. It is based on the M10 block and the M88 head with two cylinders removed.[1] The successor to the S14 is the M50six cylinder engine (since it was used in the following M3).
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Deels. Het onderblok is een doorontwikkeling van het M10 blok, maar daar houdt het wel mee op.
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Dit kan ik echt onderschrijven. Echt wonderlijk hoe prettig ik dit blokje vind rijden na 220tkm. Boven de 3500 rpm is het echt een feestje. Heerlijk schel, karakteristiek 4 cilinder BMW, geluid. Is mij echt 100% meegevallen en ben dan ook de vorige eigenaren dankbaar dat ze de 316i gewisseld hebben voor de 318is.Joop schreef: Het M42 blok (bekend van de 318iS in de E36 en 318iSin de E30) heeft overigens wel meer gemeen met het S14 blok.