BMW Concept Active Tourer wordt 2er Active Tourer

Hier vind je het laatste nieuws over BMW.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Thys schreef:Een jaar geleden heb ik deze gemist...


...hoe staat het er nu voor met deze auto?

FWD hoeft imo geen probleem te zijn. Het wordt toch geen auto om mee over de Nordschleife te knallen. En als ik zie hoe m'n Matsda stuurt, kan FWD ook flink wat stuurgevoel brengen.
Ze zijn er nu al mee op de Ring mee rond aan het knallen, dus is best mogelijk :wink: :

zie: http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=891097

[youtube][/youtube]


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

:yuck: :nee:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Nou de productieversie van de Active Tourer Concept heeft zich voorgesteld aan de internationale pers...

...alleen wordt ik er in deze vorm niet echt heel vrolijk van. Zoals ze 'm op DF al noemen: BMW Zafira MPV.

...op zich een leuk ding die Active Tourer Concept, ware het niet dat hij als 2er Active Tourer behoorlijk is aangepast t.o.v. het eerdere Concept. Die was gewoon scherperen vooral sportiever gelijnd.

Nu ga ik me echt afvragen waarom dit hok de 2er naam moet krijgen. Alleen omdat men bij BMW van mening is dat dit apparaat voor de jonge, sportief, ondernemende medemensch is? Die er graag op uittrekt met de mouintainbike of racefiets achterin, om op plek sportief te zijn, maar onderweg er naar toe eigenlijk het er weinig sportief er aan toe gaat?

Dat dit apparaat bij de oudere generatie (50/60+) goed gaat vallen lijkt me eerder het geval wegens de hoge(re) instap. Maar helaas ook stylingswise...

Maar goed dit is de eerste doorkijk waar de 1er/2er van de volgende generatie heen gaat. Ofwel geniet zo lang mogelijk van de E82 1M, F20/F21 M135i en F22 M235i... Want dat zijn wel de laatste leuke echte DF auto's die BMW in deze instapreeks gaat maken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Een Mercedes B klasse met BMW logo :duh:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
ibinco
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3484
Lid geworden op: 15 sep 2010, 11:48
Type Auto: BMW I/\/\

:yuck: :yuck: :nee: :nee: :Hammertime: :Hammertime: :wtf: :wtf: :thumbdown:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

BMW NEDERLAND schreef: De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer.

München/Rijswijk. BMW breidt opnieuw zijn productportfolio uit met een compleet nieuw model in het premium compacte segment: de BMW 2 Serie Active Tourer. Een sportief uiterlijk en de rijdynamiek van BMW gaan samen met een ruim, comfortabel en veelzijdig te benutten interieur. Een verschuifbare achterbank en extra bergruimte onder een opklapbare vloer in de bagageruimte zijn enkele praktische elementen. De BMW 2 Serie Active Tourer is ook het podium voor een serie nieuwe drie- en viercilindermotoren met BMW TwinPower Turbo techniek. Het brandstofverbruik varieert van 4,1 tot 6,0 l/100 km, afhankelijk van de motor. De motoren zijn dwars voorin geplaatst en drijven de voorwielen aan. Exacte prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. Afhankelijk van het uitrustingsniveau is de verwachting dat de vanafprijs om en nabij 30.000 euro komt te liggen.

De BMW 2 Serie Active Tourer is het tweede model in de BMW 2 Serie-reeks. De nieuwkomer in het premium compacte segment valt op door zijn goed geproportioneerde en sportieve verhoudingen. De BMW 2 Serie Active Tourer is 1.800 millimeter breed, 1.555 millimeter hoog en 4.342 millimeter lang. Het model is duidelijk een BMW dankzij herkenbare designelementen. Dat zijn onder meer de kenmerkende BMW grille, de dubbele koplampen en de ‘Hofmeister’-knik bij de achterste zijruiten. De L-vormige achterlichten versterken de eigen signatuur.
De wat hogere zitpositie vergemakkelijkt in- en uitstappen. De bestuurder heeft goed zicht op het verkeer en voelt zich ‘in control’. Eveneens kenmerkend voor BMW is de naar de bestuurder toe gedraaide middenconsole met daarop de bediening voor audio, climate control en de luchtroosters.
De BMW 2 Serie Active Tourer biedt opvallend veel ruimte doordat de wielen dicht bij de hoeken van de carrosserie zijn geplaatst. De dwars voorin geplaatste motor en de lange wielbasis van 2.670 millimeter dragen ook bij aan de riante binnenruimte.

Maximale veelzijdigheid en functionaliteit.
De in drie delen neerklapbare achterbank (40:20:40) is verschuifbaar voor meer knie- of extra bagageruimte. Tevens is de rugleuning van de achterbank verstelbaar. De bagageruimte is uit te breiden van 468 liter tot maar liefst 1.510 liter met volledig neergeklapte achterbank. Indien de rugleuning van de rechtervoorstoel helemaal voorover is gesteld, passen zelfs voorwerpen van 2,40 meter lengte in de BMW 2 Serie Active Tourer. Onder de bagagevloer gaat een handig plateau met extra bergvakken schuil. Met de optionele Comfort Access-functie kan de berijder de grote achterklep automatisch openen en sluiten met een simpele voetbeweging onder de achterbumper. De BMW 2 Serie Active Tourer is ideaal voor mensen met een actieve levensstijl en is door zijn veelzijdig te benutten interieur eveneens geschikt voor jonge gezinnen.

Nieuwe generatie drie- en viercilindermotoren.
BMW biedt voor de BMW 2 Serie Active Tourer keuze uit drie krachtige en zuinige motoren. Ze zijn van een nieuwe generatie drie- en viercilinderkrachtbronnen met BMW TwinPower Turbo techniek en voldoen aan de Euro 6-emissienorm. De BMW 218i Active Tourer is voorzien van een driecilinder 1,5-liter benzinemotor met 100 kW (136 pk) vermogen. Dankzij een balansas loopt deze krachtbron trillingsarm over het gehele toerenbereik. Het gemiddelde verbruik bedraagt 4,9 l/100 km en de CO2-uitstoot is 115 g/km.
De BMW 225i Active Tourer wordt aangedreven door een 2,0-liter viercilinder benzinemotor met 170 kW (231 pk) vermogen, 350 Nm koppel, een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km en gemiddelde CO2-uitstoot van 139 g/km. De prestaties zijn van hoog niveau, zoals een acceleratie van 0-100 km/uur in 6,8 seconden en een topsnelheid van 235 km/uur.
De dieselversie, de BMW 218d Active Tourer met een vermogen van 110 kW (150 pk), noteert een zeer gunstig verbruik van gemiddeld slechts 4,1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 109 g/km. Deze 2,0-liter viercilinderkrachtbron valt op door zijn grote trekkracht van 330 Nm. Mede daardoor sprint de BMW 218d Active Tourer van 0 naar 100 km/uur in 8,9 seconden. Een automatische zesversnellingsbak is optioneel voor de versies met driecilindermotor. De achttraps automatische Steptronic-transmissie is standaard op de BMW 225i Active Tourer en voor de andere viercilindermotoren als optie verkrijgbaar.

BMW rijdynamiek.
Rijdynamiek is het handelsmerk van BMW en dat geldt ook voor de BMW 2 Serie Active Tourer. Het volledig nieuw ontwikkelde onderstel bestaat uit een enkelvoudige voorwielophanging met schroefveren en een multilink-achterwielophanging. Deze opzet koppelt scherpe reacties en een hoge mate van stuurprecisie aan uitstekende wegligging, stabiliteit en veercomfort. Bij de ontwikkeling van de voorwielaandrijving voor de nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer vormden optimale rijdynamiek en een buitengewoon goede stuurfeedback de uitgangspunten. Door een uitgekiende combinatie van staalsoorten in diverse sterktes beantwoordt de BMW 2 Serie Active Tourer aan de hoogste veiligheidsnormen. Tegelijk zorgt deze bouwwijze voor een zo laag mogelijk gewicht. Dat draagt tevens bij aan de rijdynamiek en zorgt voor een gunstiger verbruik, mede dankzij de BMW EfficientDynamics techniek. Daartoe behoren onder meer de Auto Start Stop-functie, Brake Energy Regeneration, schakelindicatie en de Air Curtains. Dat zijn verticale luchtinlaten in de voorbumper die voor een gunstige luchtstroom langs de wielen zorgen.

M Sport-uitvoering.
Voor de BMW 2 Serie Active Tourer is er keuze uit drie optionele stylingpakketten. Dat zijn de Sport Line met dynamische designelementen, de Luxury Line met elegante en exclusieve accenten, en de M Sport-uitvoering. Deze biedt nog meer mogelijkheden om de auto op de persoonlijke smaak af te stemmen. Deze uitvoering bestaat uit M Aerodynamica, het M Sport-onderstel en lichtmetalen 17- of 18-inchwielen. Voor het interieur zijn een met leder bekleed M-stuurwiel en BMW sportstoelen beschikbaar. Later volgen nog versies van de BMW 2 Serie Active Tourer met de intelligente xDrive-vierwielaandrijving.

BMW Head-Up Display.
Veiligheid en comfort staan op hoog niveau dankzij een serie assistentiesystemen onder de noemer BMW ConnectedDrive. Dat zijn bijvoorbeeld de Traffic Jam Assistant en cruisecontrol met Stop & Go-functie. Beide systemen maken gebruik van een camera en assisteren bij lage snelheden met gas geven, remmen en sturen.
Een breed aanbod aan BMW ConnectedDrive Services en Apps maken diensten mogelijk als Real Time Traffic Information (RTTI) en Personal Assistant Service. De BMW 2 Serie Active Tourer is ook leverbaar met een Head-Up Display. Relevante informatie wordt in full colour in het blikveld van de bestuurder geprojecteerd. Door een speciale techniek lijkt het alsof de informatie zelfs voor de voorruit boven de motorkap wordt getoond. De bestuurder hoeft dus nauwelijks met de ogen te focussen of de blik van het verkeer af te wenden.

De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer wordt aan het einde van de zomer bij de Nederlandse BMW dealers verwacht. Exacte prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. Afhankelijk van het uitrustingsniveau is de verwachting dat de vanafprijs om en nabij 30.000 euro komt te liggen.

Bijgaand de volledige, Engelstalige persinformatie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Mooi ding, ik kreeg ook nog een uitnodiging van Maaral.

Shit dat was gisteren :duh:
Gebruikersavatar
monacoblue
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mar 2011, 20:47
Type Auto: E91 320i 2006

Ik ben nog niet helemaal om.

Het formaat spreekt mij wel aan, maar ik twijfel nog over het bejaardengehalte.
Eerst maar eens een keer in real life gaan bekijken.
(OO (|||)(|||) OO)
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Tja, op zich vind ik het voor zijn segment, geen lelijk ding.

Kijk, die MPV crap lijkt natuurlijk allemaal een beetje op elkaar.

Zou ik er ooit 1 moeten rijden, dan liever maar in een BMW :ja:













En dan op een bilstein onderstel, met 19" velgen, getinte ramen, en....en...oooohh......... :oops:


Sorry, liet me even gaan :Hosanna:
Gebruikersavatar
Leo335ci
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1095
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
Locatie: Arnhem

Joop schreef:Dat dit apparaat bij de oudere generatie (50/60+) goed gaat vallen lijkt me eerder het geval wegens de hoge(re) instap. Maar helaas ook stylingswise...
Hoewel ik inmiddels tot de bovenstaande doelgroep behoor :oops: moet ik toch nee zeggen :mrgreen: .
Het is mij met al dat licht veel te "kermis" :shock: van binnen, daar word ik volgens mij hyper-nerveus :nou: van.

Daarnaast wil ik een BMW :ja: en geen kloon of look-a-like van een ander merk. 004
CaptainPeter
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1760
Lid geworden op: 17 dec 2009, 18:14
Type Auto: F20 lci 118iA Exe Sportline
Locatie: Zuid Holland

Eerst maar eens irl bekijken.

Afgaand op de foto,s vind ik het model iig mooier
dan een B-klasse of C-max. En qua gebruik lijkt het wel een makkelijke.

Maar zelf hou ik meer van wat sportievere BMW,s
en dat wordt wat lastiger met een mpv.

Voorwielaandrijving en een drie cilinder......deja vu!
In die Focus werkte het prima, het kan dus wel.
Al is en blijft het natuurlijk wennen voor een BMW.

Maar wie weet, had twee jaar geleden mezelf ook niet voor kunnen stellen
dat ik nu in een Einser rij met een dikke smile....
BMW 118i Sportline.......Het Verhaal!

Zin en vooral.......Onzin!

"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-
Plaats reactie

Terug naar “BMW Nieuws”