BMW E46 330I

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Plaats reactie
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Mijn 335 touring kreeg v/d week een onderhoudsbeurt en kreeg een 218 coupe mee.
Kreeg veel commentaar, wat een mooie auto :ja:
Over smaak valt niet te twisten maar persoonlijk heb ik er niets mee, sorry :oops:
Maar waar ik van schrok is die futloze 3 cilinder onder de kap, wat een gegrom daaronder de kap :nee:
Heb ook wel eens een diesel mee gehad en vond dat niet eens zo verkeerd, veel kracht onderin.


Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Ik vind de twee serie QP ook wel mooi om te zien, maar drie cylinders horen in een mini thuis :nee:
Probleem is dat je snel verpest wordt als je veel vermogen gewend bent.
Ik heb voor mijn andere junior een 318Ti compact gekocht, daar zit nu een sperdiff onder en Intrax onderstel/ semi slicks. Ging ik vanmorgen ff mee rijden en dan mis ik de 300PK+ toch niet.
Door de korte diff trekt het goed en voelt het allemaal heel direct.
Ik ben vrijdag ook met een compact meegereden met dezelfde opzet( 318ti cupauto) en dat was echt heel leuk en verbazend rap voor een 140 PK motortje.
Als de comact klaar is ga ik die ook een keer meenemen naar een trackday
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Van de week de OZ wieltjes met slicks opgehaald, super licht in gewicht :ja:
Ook maar gepast, ET 40 staan een cm breder, nieverkeerd.
Vrijdag ff op Zandvoort een bakkie gedaan, was een Harc dag en prachtig weer.
Jammer dat hij nog niet klaar was, geen nood komt goed we gaan aan de bak :autotje spelen:
Laatst gewijzigd door molen934 op 03 apr 2017, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Ik heb nog nooit op slicks gereden, ben wel benieuwd wat dat scheelt.
Als er een keer een gebruikt setje voorbij komt ga ik het ook proberen,
Gisteren bij onze auto de zijruiten vervangen voor lexaan maar ik vond het verschil in gewicht erg tegenvallen, vanuit de FIA moet je 5 mm lexaan gebruiken en dat is erg dik.
Laatste grote stap worden de deuren, daar kun je ongeveer 40 kilo mee pakken.
Hebben jullie de auto al eens gewogen?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Ben niet van plan "echt" te gaan racen, trackdays vind ik al super :ja:
Vriend heeft dit in het verleden gedaan, veel spanning, tijdsdruk en de knip ging wijd open 006
Probeer van de week nog wat te doen maar we gaan van het weekend naar de Messe in Essen :Klappen:
We hebben de auto nooit gewogen maar zie en voel aan alles dat hij al een heel stuk lichter is.
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Ik snap em, wij blijven ook gewoon de trackdays rijden maar in competitie rijden trekt toch ook.
En ja, het kost wel wat maar zolang je in de dnrt rijd gaat het nog wel. Aan de andere kant alle hobby,s kosten geld.
Zondag maar eens zien wat er gaat gebeuren! Zaterdag de eerste start van de 206 cup, belooft een spektakel te worden.
Wij gaan met de hele familie ook al zaterdag richting zandvoort, lekker ff dnrt kijken en dan hotelletje anders moeten we zondag zo vroeg uit bed 001
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Zo maar eens een kleine update, van de week maar weer eens wat gedaan :autotje spelen:
Stoeltjes met nieuwe rails gemonteerd en deze schuift een stuk beter en het gewicht wordt beter verdeeld.
We hebben een kunststof achterraam gemonteerd en een vers voorruit en het gaat er weer een beetje als een race auto uit zien.
Nog wat nieuwe remblokken en we kunnen een proefritje maken, heb er zin in.
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Bij ons gaat het wat minder, tijdens de dnrt is de motor kapot gegaan, staat nu uit elkaar bij bas roos, hij krijgt nieuwe kleppen en de zuigers worden 1,5 ingefreesd bij de uitlaat klep. We zijn maar vast begonnen onze compact om te bouwen als backup
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

He das minder :nee:
Best kostbaar dat uit elkaar halen, keek vorig jaar naar een andere motor en er was aardig wat te koop voor niet teveel geld.
Denk er wel aan nieuwe krukaslagers te monteren, hr Molenaar uit HH Waard gaf mij dit advies.
Aan de andere kant als Bas dit goed aanpast heb je weer een perfecte snelle motor, this maar geld 006
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Krukas lagers zijn 6 maanden geleden al gedaan incl een speciale oliepomp, met een nieuw blok moet je ook maar weer afwachten wat je krijgt dus dan maar deze fixen.
Denk dat de kosten vooral in de uren gaan zitten 24 uur gaat er zomaar in zitten.
Dan een handaje vol kleppen er nog bij. Pfff, dure hobby.
Ik verwacht idd wel dat de motor daarna weer als nieuw loopt :ja:
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Wat ging er nu stuk aan de motor :?:
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Verkeerd teruggeschakeld, kleppen zijn gaan zweven en krom gegaan, motor was op 4 cylinders de hele compressie kwijt.
Plan is nu om de zuigers 1,5 mm in te frezen zodat de klep iets meer ruimte heeft, de motor zou dan +7000 toeren aankunnen.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Tja dan helpt een begrenzer ook niet meer, was ook vaak het geval bij een 911 :oops:
Kennis liet een vriend een rondje rijden op het circuit, zelfde laken een pak :nee:
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Z4tje schreef:Plan is nu om de zuigers 1,5 mm in te frezen zodat de klep iets meer ruimte heeft,
Met de bestaande zuigers :?:
Heb je dan geen compressie verlies :?:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Waarom zou je dat willen? Als je geen zwevende kleppen wil moet je vaste stoters monteren.

Verder gewoon met beleid schakelen. Niet zo snel mogelijk willen schakelen. Ten eerste krijgen de koppeling en aandrijflijn dan flinke klappen, je kunt er prima misschakelen mee voorkomen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”