E46 325ci trackday

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Plaats reactie
Lex-e46
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2018, 06:59

Ik ben lex, 22 jaar en kom uit Brabant. Ik ben sinds 1,5 jaar in het bezit van mijn BMW e46 325ci uit 2001. 1 jaar geleden heb ik voor het eerst op het circuit gereden met de BMW en dat beviel mij iets te goed :roll: 3 maanden geleden heb ik besloten de auto alleen nog te gebruiken als tracktool en als daily heb ik een tomos gekocht. Ik heb al het een en ander gedaan aan de wagen.

Motorisch:
Gedeeltelijke motorrevisatie
Vanosrevosatie
Coldair box met k&n luchtfilter
Spaghetti spruitstuk supersprint uitlaat lijn en een eismann einddemper
En tuurlijk laten remappen na dit alles.

Interieur/exterieur:
Het is nog een vol interieur wil hem nog wel strippen en een kooi inbouwen.
De wagen is opnieuw bekleed door de vorige eigenaar, en er zit een volledig m pakket op en is een shadow line.
Interieur is met carbon afgewerkt.
Heb de ramen geblendeerd.
En natuurlijk de remklauwen gespoten!

Afbeelding

En een actie foto van op zandvoort!
Afbeelding


Race it, break it, fix it, race it and break it again
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Welkom hier

Heb je 2 verschillende velgen op je auto??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

:welkom:

Beter laat dan nooit :)
Laatst gewijzigd door CreativeS op 22 jul 2018, 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Lex-e46
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2018, 06:59

Techn schreef:Welkom hier

Heb je 2 verschillende velgen op je auto??
Ik heb normaal de stijle 32 er onder liggen met achter kale weg banden 255 breed met warm meer ideaal om mee op het circuit te rijden als het droog is. en dan heb ik nog een setje met 225 weg banden met vol profiel voor als het circuit nat is. Alleen als het smorgens toch ineens heeft geregend heb ik geen zin om de banden over te leggen. Maar een set is te koop dat zijn de velgen die achter op liggen.
Race it, break it, fix it, race it and break it again
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Eindelijk een showroom :ja:
Mooie e46 en project om te volgen 005
Lex-e46
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2018, 06:59

Dank je! Ik hoop rond december te gaan beginnen aan de volgende modificatie's. Ik ben al wel vol op onderdelen aan het verzamelen en vooral veel informatie te zoeken. Ik ben van plan in december de brandstofdruk te verhogen, scherpe nokkenassen te leggen, misschien andere klepveren er in te doen zo dat het max toerental een stuk omhoog kan. En als het budget het toelaat de kop te laten flowen. 001
Race it, break it, fix it, race it and break it again
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 199
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Waarom wil je de brandstofdruk verhogen? Ga je er nog een turbo op knallen of wat heeft dat voor nut anders?
Lex-e46
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2018, 06:59

Door de druk te verhogen krijg je een betere inspuiting, dus een mooiere verbranding en iets meer vermogen. Je kan een pbv kopen om de druk te verhogen, maar ik zet er zelf een kraantje tussen en een druk meter, Dat doe ik omdat het plan is om er ooit een turbocharger in te bouwen.
Race it, break it, fix it, race it and break it again
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Waarom pomp je zoveel tijd en geld in 20pk uit de motor halen ipv de auto goed aan te pakken?
Zorg dat je motor betrouwbaar (!) en fris is en stop met het opvoeren van dat ding. Vervang eerst de radiator, koelslangen, thermostaat, motorsteunen, goede olie erin etc etc.

Een M54 is totaal niet gemaakt om veel toeren te draaien dus wil je je motor stuk hebben moet je vooral het max toerental omhoog zetten.

- Interieur strippen
- Gewichtsbesparing (Lichte ramen, lichte deuren, polyester/carbon motorkap, kofferklep. Elk beugeltje wat overbodig is eruit slijpen.)
- Laskooi
- Kuipstoelen
- Onderstelrubbers (dus ook subframerubbers, stabirubbers, harde motor/baksteunen, nieuwe hardyschijven)
- Goede dempers (En geen B12 setje van €700 maar KW V2/V3/Bilstein B16/JRZ etc. Dan ben je voor €2000 niet klaar.)
- Remmen (goede schijven en blokken zal in eerste instantie voldoende zijn, bijv pagid geel)
- Banden (goede semislicks of zelfs slicks. Pilot sport cup, Yokohama AD08R)
- Velgen (ga op 17" rijden, zo licht mogelijk! Bijv ATS DTC is een mooie velg. 18" is alleen maar voor de show.)
- Sperdifferentiëel. (meer tractie en veel voorspelbaardere auto)

En als belangrijkste punt: Leer rijden. Leer je voertuigcontrole. Ga driften dan leer je de auto opvangen als je over de limiet gaat. Leer de auto gecontroleerd op de limiet rijden.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Lex-e46
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2018, 06:59

De koeling, en motor heb ik al gedaan. Het interieur, kooi en kuipstoelen ga ik volgend jaar doen want ik wil eerst een andere daily kopen. Ik heb nog geen andere dempers want ik weet nog niet wat voor mijn wagen goed is om te gebruiken. Alle onderrubbers heb ik al vervangen. Ik rijd met nieuwe schijven en keramische blokken. Ik rijd 18" omdat ik 5 sets gratis 18" banden had gekregen die ik dus eerst lekker oprijd. En dit jaar was ik van plan een drift cursus te doen maar die heb ik door omstandigheden niet kunnen doen dat zal helaas pas volgend jaar worden. En een ander diff ben ik ook mee bezig. Dus ja overal heb ik wel zijn reden voor waarom wel en waarom niet. En deze auto is een hobby/ project auto van mij en daar aan sleutelen en kijken wat motorisch haalbaar is is voor mij leuk om uit te vogelen. Maar waarom is het blok niet gemaakt om een hoog toerental aan te kunnen?
Race it, break it, fix it, race it and break it again
Lex-e46
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2018, 06:59

Vandaag even wat onderdelen op gehaald, eerst eens lekker vakantie houden en eind september eens rustig aan beginnen om het spruitstuk te maken. En in oktober hopelijk nog eens het circuit op!

Afbeelding
Race it, break it, fix it, race it and break it again
Lex-e46
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2018, 06:59

Aan het begin van het trackday seizoen heeft helaas de bak de geest gegeven. Snel opzoek gaan maar een andere bak en hopelijk zo snel mogelijk het circuit op!!!
Race it, break it, fix it, race it and break it again
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”