Nieuwe berichten

BMW e46 330i sedan daily/trackday

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005

Moderators: Moderator team, Beheerder

Martin325i
Seriously addicted
Seriously addicted

Re: BMW e46 330i sedan daily/trackday

Bericht#46 » 02 Aug 2018, 16:33

Niet als je een L-profiel neemt, dus zoiets:
Afbeelding

Bij een coupe zit deze niet op de rails vast, maar in de carrosserie, dus ik hoefde niets te wijzigen 8)

BartB
Facebook moderator
Facebook moderator

Bericht#47 » 02 Aug 2018, 16:58

Zijn er voor je stoelen geen slede's beschikbaar die passen?
vaak moet je daar de gordelhouder ook wel op kwijt kunnen, of je monteert hem zoals Thys het heeft gedaan.

:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.

FritsieBMW
Being a part of it
Being a part of it

Bericht#48 » 14 Aug 2018, 14:22

2 augustus naar Vrij rijden geweest. 2 sesssies kunnen doen in het droge en daarbij iets meer (nagenoeg) vrije rondes kunnen rijden dan de vorige keer gelukkig. Echter ook deze keer blijven hangen op 2:16, gelijk aan de snelste ronde van de vorige keer. Gaspedaal voelt wel een stuk fijner na de ECU tune. Motor begon na 15 minuten wel wat warmer te lopen (koelvloeistof temp kwam niet meer onder de 95 graden, wat wel het geval zou moeten zijn na de ECU aanpassing), dus een rondje wat rustiger gereden en toen was het weer ok. Wellicht de airco condensor weer netjes maken (dichtgeslagen sleuven openduwen met een satestokje / tandenstoker) om de flow naar de radiateur te verbeteren.

Ook op zoek naar een autoambulance/trailer + trekhaak voor de e90. Zoektocht naar stallingsruimte voor een auto trailer + auto er bovenop verloopt moeizaam (er is niet alleen woningnood, maar ook gebrek aan stallingsruimte in NL of in inder geval in Noord-Brabant). Hoop deze week iets kunnen vinden, zodat ik ook een trailer kan aanschaffen.

Ik hoef overigens niet per se een slede te hebben voor de kuipstoelen, aangezien ik de enige ben die achter het stuur zal zitten hoef zal ik 1x de juiste positie hoeven te bepalen. Met de getoonde foto's kan ik zeker wat overigens, bedankt! Laatste week ook nog wat tijd gehad om het een en ander te strippen. Iemand nog een tip hoe je het deuropenings mechanisme van binnen uit makkelijk kan bedienen wanneer deurpanelen (inc. deurhendels) zijn gedemonteerd?

BartB
Facebook moderator
Facebook moderator

Bericht#49 » 15 Aug 2018, 13:34

Als de deurhendels er niet meer aan zitten moet je in principe gewoon aan de kabel kunnen trekken voor het openen.

FritsieBMW
Being a part of it
Being a part of it

Bericht#50 » 15 Aug 2018, 16:19

@Bart: dat klopt, en werkt ook. Het is alleen een flink gefriemel om daarmee de deur te openen, vroeg mij af of er nog een handig trucje is (bijv. een bepaald voorwerp gebruiken) om de deur te openen. Bedenk me nu misschien dat zo'n bekledingsdemontage vorkje wellicht goed kan werken 007 .

Ik ga vanavond voor een stallingsruimte kijken, hopelijk is het wat en kan overgaan op de rest van het plan.

BartB
Facebook moderator
Facebook moderator

Bericht#51 » 15 Aug 2018, 21:35

Misschien kun je de deurhendel los halen en die tegen je deur aan monteren, heb je er nog een lichter deurpaneel in zitten of helemaal niks?

FritsieBMW
Being a part of it
Being a part of it

Bericht#52 » 11 Okt 2018, 13:07

Sinds een week zit de bestuurderskuipstoel erin! Was nog een heel gedoe om die erin te krijgen in de Sedan met de gewone OEM gordels. De originele L-vormige gordelbevestigingsplaatjes van de rails afgeslepen/geboord wat moeizaam ging door de erg harde staalsoort waar ik doorheen diende te gaan. Uiteindelijk eraf gekregen en op stoelplaat gemonteerd. Afijn, het zit er nu mooi in en morgen uit testen met vrij rijden op Zandvoort.

Inmiddels ook nog wat extra interieurdelen eruit gehaald zoals de midden armsteun en vloerkleed en geluidsdemping achterbank. Daar blijft het ook wel bij. Functioneel dashboard vind ik wel zo fijn en evenzo voor de voorste deurpanelen.

Ook de rubberen top mounts vervangen van de schokbrekers achter die volledig doorgescheurd waren. Het vervangen hiervan viel ook tegen; uiteindelijk de bovenste moer die de topmount op de schokbreker klemt er maar afgeslepen, want met geen mogelijkheid los te krijgen. Nieuwe moeren besteld en nieuwe Meyle HD top mounts gemonteerd. Gelukkig nu weer zonder hevig kabaal over hobbeltjes heen :ja: .
Verder nog een klein beetje negatieve camber op vooras toegevoegd door de uitlijn-pin bij de veerpoot eruit te slaan en daarbij de veerpoten zo ver mogelijk naar binnen te plaatsen. Had gelukkig geen effect op het rechte lijn gedrag. Dit gedaan omdat ik zag dat buitenkant banden wat harder sleten dan het midden en binnenkant vd band. Overigens heeft mijn Nankang NS-2R setje buiten wat slijtage op de buitenkanten nog niet veel geleden na zo'n 15.000 - 20.000 straat kilometers en ongeveer 20 x 20 minuten vrij rijden sessies.

22 september ook nog geweest trouwens (met kapotte rubberen top mounts vd achterste schokbrekers). Wederom op 2:16 blijven hangen in de zeer druk bezochtte sessies, maar dit was wel met 2 seconden oponthoudt in de eerste sector (filmpjes staan weer op zelfde kanaal als vorige filmpjes https://www.youtube.com/channel/UCm-2Kblso1GEmzZkzpvTLGw). Dus 2:14 met bijrijder mogelijk. Ik ga morgen met vrij rijden in zandvoort voor de 2:10 a 2:11 zonder bijrijder in ieder geval. Moet wellicht mogelijk zijn nu er zo'n 100 kg minder dan anders in zit en de achterste schokdemper hun werken weer beter kunnen doen.

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”