325ti M Compact / Racingdiffs Sperdiff

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Gave compact, erg dik!


E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Mooi mod, zo’n sper-diff. 8)

Ik ben ook in contact met Arend Jan van Hardeman voor een OS Giken sper-diff maar kan er nog geen knoop over doorhakken. Het is een dure en - op mijn auto - een onomkeerbare mod. Ik vraag me af hoeveel hoeveel plezier je er van hebt bij sportief rijden op straat. Hardeman geeft aan dat het onder mijn auto perfect kan maar dat de 400 Nm van mijn diesel wel in de buurt van de grens van het diff zit. Elke week driftwedstrijden en dagelijks vertrekken met launch-control is niet aan te bevelen maar ja, dat doe je uberhaupt nooit met een diesel.
Maar toch... dunno. 002

Goed bedrijf trouwens, Hardeman! :ja:
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Ray320 schreef: 15 jul 2019, 18:56 Gave compact, erg dik!
Thanks!

@RvL
Jazeker, denken zéér goed mee en ze hadden zelfs voorbereidend werk gedaan toen we aankwamen! Van de 130 en 325 al een huis klaar gemaakt met die platen erin omdat het afdraaien veel werk is. Daarna gevuld met nieuwe olie voor sper en nieuwe boutjes erin gedraaid. Echt top service en ze hadden nog wat mooi speelgoed van klanten staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb met de driftcursus ervaren dat je zonder sperdiff ook prima kunt driften, dus die mod is flink gezakt op m'n wishlist.
Benieuwd naar je ervaringen. In welke prijsrange zit zo'n Racingdiffs oplossing?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Driften zonder sper gaat goed zolang je maar weinig grip hebt en de sliphoek groot houdt. De bocht uit met een "powerslide" kun je wel vergeten zonder sper. Rotondetje driften lukt ook wel zonder, als is met sper altijd fijner.

Deze racingdiff oplossing zal indd wel wat sperwerking creeëren. Ik zou er geen volledige driftdag of circuit mee willen doen, vermoed dat je hem dan echt opfikt.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Dutch79 schreef: 18 jul 2019, 18:59 Heb met de driftcursus ervaren dat je zonder sperdiff ook prima kunt driften, dus die mod is flink gezakt op m'n wishlist.
Benieuwd naar je ervaringen. In welke prijsrange zit zo'n Racingdiffs oplossing?
Ik heb een driftdag met de compact gedaan toen ik deze net had, en het is goed hard vechten was mijn ervaring. Het lukt, maar....

Merk Z banden, knetterhard oppompen, voor wat zachter, en met standaard M onderstel ging het nog redelijk moeizaam. Heel agressief insturen en goed op toeren houden. Evengoed een geslaagde dag, dus in die zin inderdaad geen "must have"

Ik ben heel benieuwd wat dit me gaat brengen, icm Eibach verlaging, dus dat zal ook wel meehelpen.

Ik heb zelf het diff los aangeleverd, en weer terug gemonteerd. Kosten waren €560,-
Zij vragen €270,- voor het diff (zelf bestellen is €200,-) en de rest is dus het in- en verbouwen.

@Thys, dat mag ik niet hopen :oops:

Dat is me een iets te dure aanschaf daarvoor, en ze hebben inmiddels al redelijk wat verkocht en verbouwd, nog niemand die terug gekomen is.

Enige wat ze adviseerden is om na 1500 km de olie te vervangen, en daarna zal je er geen omkijken naar hebben. En die km's rek ik nog wat op omdat ik er nog geen gebruik van heb gemaakt.
Afbeelding
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Het zal heus wel wat loslopen en met 192pk valt t ook allemaal wel wat mee. Maar verwacht geen volwaardig sperdifferentiëel voor dat geld.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Nooit meer geupdate.. Hierbij dan maar:


Helaas is het diff geen aanrader. Ik heb contact gehad met Hardeman en zij weer met Racingdiffs en tot de conclusie gekomen dat de resultaten die ik heb behaald overeenkomen met de verwachtingen van de werking.

Hardeman heeft de afhandeling echt tof opgelost, niets meer dan lof voor dit bedrijf! Volgende keer wat dieper in de buidel tasten en voor echte spers kiezen :ja:

Na aanpoten met de hardheid van de voor en achterbanden, aggressie met snelheid en gas toch maar weer driftbandjes van driftsport gebruikt en zo de dag gevuld.
Icm met de banden van hen is een sper niet nodig.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ah, jammer. Ik had zelf bij de driftcursus overigens niet eens een sper nodig (versleten 19" set op de achteras gebruikt). De auto is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar qua vermogen ed, maar toch zou ik niet verwachten dat je perse driftbanden nodig zou hebben. Het zal vast makkelijker gaan dan normale banden, maar als ze oud en kaal zijn werkt dat ook wel.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Lexb3 schreef: 13 jan 2020, 12:23Hardeman heeft de afhandeling echt tof opgelost, niets meer dan lof voor dit bedrijf!
Ik heb ook vorig jaar ook redelijk veel contact met Hardeman gehad over een splaten-sper van OS Giken voor mijn auto. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, mede door de goede en eerlijke informatie van Hardeman. Dit is inderdaad een heel tof en kundig bedrijf!
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”