Heeft ook met de europeesche type goedkeuring te maken. Het is wel mogenlijk het op kenteken te zetten maar dan moet je dus naar lelystad voor een type goedkeuring inc. rijtesten enz. In een e90 318i mag je bijvoorbeeld wel een m3 blok leggen zolang deze maar origineel is geleverd in een e90. Dan zit er al type goedkeuring op en kan je het gewoon bij ieder rdw station op kenteken zetten
Bij een auto voor (weet niet meer precies) 1994,1995? mag je iedere motor erin leggen wat je leuk vind. Ga er mee naar de rdw en binnen een uur sta je weer buiten en heb je een 316i en een 4.0 v8 op kenteken
340i
- psycholander
- Beyond salvation
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
- Type Auto: BMW X5 50e
Tnx voor de uitleg, dacht zo iets al
-
- VIP Driver
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30 mei 2013, 15:34
- Type Auto: 328i F31 2014
- Locatie: Utrecht
stefand schreef:Heeft ook met de europeesche type goedkeuring te maken. Het is wel mogenlijk het op kenteken te zetten maar dan moet je dus naar lelystad voor een type goedkeuring inc. rijtesten enz. In een e90 318i mag je bijvoorbeeld wel een m3 blok leggen zolang deze maar origineel is geleverd in een e90. Dan zit er al type goedkeuring op en kan je het gewoon bij ieder rdw station op kenteken zetten
Bij een auto voor (weet niet meer precies) 1994,1995? mag je iedere motor erin leggen wat je leuk vind. Ga er mee naar de rdw en binnen een uur sta je weer buiten en heb je een 316i en een 4.0 v8 op kenteken
werkt dit met de hele E9x familie???
dat ik bijvoorbeeld een e92 320 motor vervang voor een e90 of e92 M3 motor?
en puur theoretisch: zou de V10 van de vorige M5 in een 3 serie passen?
- psycholander
- Beyond salvation
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
- Type Auto: BMW X5 50e
Ja geen probleem ik heb ze al gezien in een 1serie....Basz0rs schreef:stefand schreef:Heeft ook met de europeesche type goedkeuring te maken. Het is wel mogenlijk het op kenteken te zetten maar dan moet je dus naar lelystad voor een type goedkeuring inc. rijtesten enz. In een e90 318i mag je bijvoorbeeld wel een m3 blok leggen zolang deze maar origineel is geleverd in een e90. Dan zit er al type goedkeuring op en kan je het gewoon bij ieder rdw station op kenteken zetten
Bij een auto voor (weet niet meer precies) 1994,1995? mag je iedere motor erin leggen wat je leuk vind. Ga er mee naar de rdw en binnen een uur sta je weer buiten en heb je een 316i en een 4.0 v8 op kenteken
werkt dit met de hele E9x familie???
dat ik bijvoorbeeld een e92 320 motor vervang voor een e90 of e92 M3 motor?
en puur theoretisch: zou de V10 van de vorige M5 in een 3 serie passen?
-
- VIP Driver
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30 mei 2013, 15:34
- Type Auto: 328i F31 2014
- Locatie: Utrecht
damn, dat klinkt als iets voor in de toekomstpsycholander schreef:Ja geen probleem ik heb ze al gezien in een 1serie....Basz0rs schreef:stefand schreef:Heeft ook met de europeesche type goedkeuring te maken. Het is wel mogenlijk het op kenteken te zetten maar dan moet je dus naar lelystad voor een type goedkeuring inc. rijtesten enz. In een e90 318i mag je bijvoorbeeld wel een m3 blok leggen zolang deze maar origineel is geleverd in een e90. Dan zit er al type goedkeuring op en kan je het gewoon bij ieder rdw station op kenteken zetten
Bij een auto voor (weet niet meer precies) 1994,1995? mag je iedere motor erin leggen wat je leuk vind. Ga er mee naar de rdw en binnen een uur sta je weer buiten en heb je een 316i en een 4.0 v8 op kenteken
werkt dit met de hele E9x familie???
dat ik bijvoorbeeld een e92 320 motor vervang voor een e90 of e92 M3 motor?
en puur theoretisch: zou de V10 van de vorige M5 in een 3 serie passen?
maar aan wat voor een prijskaartje moet je denken als je zo iets van plan bent???
-
- Just getting started
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 16:24
- Type Auto: Bmw e30 V8
10k ben je al snel kwijt wil je het goed doen. Ga je op budget werken met 2e hands spullen enz heb je voor 5k al wel een e30 met v8 staan.
Hoelang die dan mee gaat is een ander verhaal. Ik heb inmiddels als 15dkm gereden na de ombouw en heb 3x stil gestaan. 1e x brak de gaskabel (was 2e hands van de donor auto) 2e x trapte ik door de hoofd koppeling cilinder (was nog originele uit 1990) en de 3e x ging de brandstof pomp kapot en die was zo te zien al een x vervangen voor een 2e hands.
Hoelang die dan mee gaat is een ander verhaal. Ik heb inmiddels als 15dkm gereden na de ombouw en heb 3x stil gestaan. 1e x brak de gaskabel (was 2e hands van de donor auto) 2e x trapte ik door de hoofd koppeling cilinder (was nog originele uit 1990) en de 3e x ging de brandstof pomp kapot en die was zo te zien al een x vervangen voor een 2e hands.
Bmw e30 316i V8 m60b40 4.0l 32v 6Bak. 286pk, 400nm. 0-100 <5,2 sec. Top snelheid 260+
- Leo335ci
- Seriously addicted
- Berichten: 1095
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
- Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
- Locatie: Arnhem
Zo'n "316" doet het toch wel héél errug lekker
- psycholander
- Beyond salvation
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
- Type Auto: BMW X5 50e
Lekker geluidje hoor!~
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Helemaal goed. Heerlijke bak.
-
- Just getting started
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 16:24
- Type Auto: Bmw e30 V8
Heb al een hele planning klaar liggen voor aankomende winter maar zolang het nog kan blijven we er lekker mee spelen
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Bmw e30 316i V8 m60b40 4.0l 32v 6Bak. 286pk, 400nm. 0-100 <5,2 sec. Top snelheid 260+
- psycholander
- Beyond salvation
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
- Type Auto: BMW X5 50e
haha oorporno!