Wie rijdt er hier?
Gaat prima rond, maar het tempo kan nog wel aardig omhoog. Voor zover in te schatten van de beelden zit hij nog lang niet op de limiet.
e46 330i coupe
- molen934
- VIP Driver
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30
Toch gaat hij rap over de baan, als ik zie wie hij achter zich laat.Thys schreef:Wie rijdt er hier?
Gaat prima rond, maar het tempo kan nog wel aardig omhoog. Voor zover in te schatten van de beelden zit hij nog lang niet op de limiet.
Hij bezit ook een kart maar alle banen bij ons zijn verdwenen maar toch heel veel van geleerd
Wild en driften kost veel tijd
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Ik heb het ook niet over wild en driften. Ik heb het over het feit dat de auto in geen enkele bocht de limiet bereikt. Dan valt er echt nog meer uit te halen. Dan komt ook een stukje voertuigcontrole om de hoek kijken.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- HiddeE46
- Getting the hang of it
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 08 jun 2015, 20:17
- Type Auto: E46 328Ci, E46 330Ci
Gister auto opgehaald bij bas roos, oliepomp is weer gefixt, motor loopt weer als een zonnetje!
Nu 5 motec velgen besteld, daar gaan toyo 888r's opkomen. 18 inch wordt het weer.
Daarnaast even zwarte gordels gehaald. Werd gestoord van dat paars haha.
En een race overal gekocht, toch wel zo handig!
Nu 5 motec velgen besteld, daar gaan toyo 888r's opkomen. 18 inch wordt het weer.
Daarnaast even zwarte gordels gehaald. Werd gestoord van dat paars haha.
En een race overal gekocht, toch wel zo handig!
It's... Showtime!!
- molen934
- VIP Driver
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30
De hobby wordt steeds duurder:) Ziet er weer goed uit Hidde!
Wij weten ook dat de auto nog sneller is dan wij zijn om het zo maar te zeggen. Mijn vader en ik blijven liever op een iets veiligere afstand van de limiet, waar het natuurlijk ook sneller fout kan gaan. Toch zijn er maar weinig vergelijkbare auto's sneller dan ons op de baan.
In de winter willen we wel wat dingetjes aanpassen om er wat secondes af te snoepen, zoals een sperdifferrentieel, remkoeling en verse banden en nodige gewichtsbesparing. De laatste remwissel is helaas geen verbetering geweest waardoor we iets eerder moeten remmen.
De 2min6 van Hidde komen we dan ook nog lang niet aan, maar goed zowel voertuigtechnisch als de techniek van de rijder is nog winst te boeken ja . We rijden stabiel 2min15. Uitschieters van 2min12 (versleten banden).
gr. Bob (tijd voor een eigen account )
@Thys. Het is altijd een gevoelig punt om jezelf op de film te zetten. Het was toen mijn tweede keer op Zandvoort rijden. En wat een verschil met 1 of 2 personen in de auto. Had veel meer moeite om goeie lijnen te rijden.Thys schreef:Ik heb het ook niet over wild en driften. Ik heb het over het feit dat de auto in geen enkele bocht de limiet bereikt. Dan valt er echt nog meer uit te halen. Dan komt ook een stukje voertuigcontrole om de hoek kijken.
Wij weten ook dat de auto nog sneller is dan wij zijn om het zo maar te zeggen. Mijn vader en ik blijven liever op een iets veiligere afstand van de limiet, waar het natuurlijk ook sneller fout kan gaan. Toch zijn er maar weinig vergelijkbare auto's sneller dan ons op de baan.
In de winter willen we wel wat dingetjes aanpassen om er wat secondes af te snoepen, zoals een sperdifferrentieel, remkoeling en verse banden en nodige gewichtsbesparing. De laatste remwissel is helaas geen verbetering geweest waardoor we iets eerder moeten remmen.
De 2min6 van Hidde komen we dan ook nog lang niet aan, maar goed zowel voertuigtechnisch als de techniek van de rijder is nog winst te boeken ja . We rijden stabiel 2min15. Uitschieters van 2min12 (versleten banden).
gr. Bob (tijd voor een eigen account )
-
- VIP Driver
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57
Eind augustus moet ik de EU race Licentie doen
Auto rijdt nu niet tot dan
Huidige setup in hoofdlijnen
* Semi slicks Interstate DNRT Race compound 80 (zacht) in 225 45 17
* BC Racing RM Pro Track coilover 110kg veren voor en 70kg achter dacht ik, instelbare demping
* E46 draagarmen met drie graden camber
* 45% sper met 3.73 overbrenging (top 205 teller 6500rpm)
* Intake M50 upgrade en Vanos revisie
* Carbon Lloraine RC5+ remblokken, stalen leidingen, Tarox 300 graden vloeistof
* Volledig gestript behalve bitumen nog
* FIAA Sparco Ergo kuipstoelen met afschroefbare oren, indy seat bestuurder zak op maat, FIAA Eltec 6 punt gordel, Kill switch, FIAA Sparco blusser
* Short Shifter
* Auto helemaal vers gemaakt en visco etc vervangen
FIAA kooi en Subframe na de cursus laat ik de auto weer stil staan
Extra velgen set besteld ook vrij open voor warmte afdracht remmen
Denk dat ik dan alleen grotere remklauwen en schijven wil kracht is ruk en dan maar een DNRT tour wedstrijd rijden voor de fun
Volledig FIAA kleding, helm en Simpson hybrid nek protectie systeem heb ik ook al
Auto rijdt nu niet tot dan
Huidige setup in hoofdlijnen
* Semi slicks Interstate DNRT Race compound 80 (zacht) in 225 45 17
* BC Racing RM Pro Track coilover 110kg veren voor en 70kg achter dacht ik, instelbare demping
* E46 draagarmen met drie graden camber
* 45% sper met 3.73 overbrenging (top 205 teller 6500rpm)
* Intake M50 upgrade en Vanos revisie
* Carbon Lloraine RC5+ remblokken, stalen leidingen, Tarox 300 graden vloeistof
* Volledig gestript behalve bitumen nog
* FIAA Sparco Ergo kuipstoelen met afschroefbare oren, indy seat bestuurder zak op maat, FIAA Eltec 6 punt gordel, Kill switch, FIAA Sparco blusser
* Short Shifter
* Auto helemaal vers gemaakt en visco etc vervangen
FIAA kooi en Subframe na de cursus laat ik de auto weer stil staan
Extra velgen set besteld ook vrij open voor warmte afdracht remmen
Denk dat ik dan alleen grotere remklauwen en schijven wil kracht is ruk en dan maar een DNRT tour wedstrijd rijden voor de fun
Volledig FIAA kleding, helm en Simpson hybrid nek protectie systeem heb ik ook al
- HiddeE46
- Getting the hang of it
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 08 jun 2015, 20:17
- Type Auto: E46 328Ci, E46 330Ci
Bob, maak die account!
2,06 was m'n allersnelste.. Stabiel rij ik rond 2,08. Maar ik heb nog niet de curbs genomen op zandvoort. Wellicht de volgende x.
Tevens binnenkort nieuwe velgen en ipv federals toyo 888r 225 rondom. Ben benieuws hoeveel dat scheelt. En dan het onderstel wat strakker afstellen!
2,06 was m'n allersnelste.. Stabiel rij ik rond 2,08. Maar ik heb nog niet de curbs genomen op zandvoort. Wellicht de volgende x.
Tevens binnenkort nieuwe velgen en ipv federals toyo 888r 225 rondom. Ben benieuws hoeveel dat scheelt. En dan het onderstel wat strakker afstellen!
It's... Showtime!!
-
- VIP Driver
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57
Hey Hidde kleine tip koop ook een banden temp prikker. Formulier erbij per band buiten, midden, binnen de temperatuur en druk meten na een sessie.
Je zult verstelt staan hoeveel dit zegt over teveel of te weinig camber en teveel of te weinig druk op basis van de temp metingen. Ook of je logisch ideale temperatuur voor je banden haalt (strakke of losse afstelling)
Heb ook nog wel een handig formulier voor onder en overstuur (spanning, spoorbreedte, camber, veren, Stabi stang, spoiler)
Je zult verstelt staan hoeveel dit zegt over teveel of te weinig camber en teveel of te weinig druk op basis van de temp metingen. Ook of je logisch ideale temperatuur voor je banden haalt (strakke of losse afstelling)
Heb ook nog wel een handig formulier voor onder en overstuur (spanning, spoorbreedte, camber, veren, Stabi stang, spoiler)
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Bob@. 2.15/2.12 is helemaal niet zo verkeerd, daar zit ik ook aan met dezelfde auto als hidde,
Ik ben gewoon wat behoudender en nog niet zo bedreven met rev matchen en heel toe shifts.
Bij ons maakte het sper voor de tijden nog niet veel uit.
Wesley@ dat klinkt goed allemaal, maar de hobby gaat zo wel serieus worden
Na dit seizoen gaat ons schuifdak eruit en carbon dak erop. Twijfel nog om de kuip van het reservewiel er ook uit te slijpen.
Ik ben gewoon wat behoudender en nog niet zo bedreven met rev matchen en heel toe shifts.
Bij ons maakte het sper voor de tijden nog niet veel uit.
Wesley@ dat klinkt goed allemaal, maar de hobby gaat zo wel serieus worden
Na dit seizoen gaat ons schuifdak eruit en carbon dak erop. Twijfel nog om de kuip van het reservewiel er ook uit te slijpen.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30