Houd het maar op Zandvoort, bij mij in de achtertuin en hoor ze vaak al rondjes draaien
Als alles mee zit zal ik het eens proberen in Spa of Assen, brood meenemen maar
BMW E46 330I
- molenbob
- Just getting started
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 okt 2016, 21:34
- Type Auto: E81 130i
Vraagje voor de forumleden.
Merkte op dat de bumpersteun(en) zowel voor en achter vrij zwaar waren. Ik vraag mij echter af of dit gewicht bespaard kan worden door ze weg te laten, zonder dat de carrosserie stijfheid verliest.
Achter is de bumpersteun een dik polyesterprofiel en aan de voorkant aluminium.
Ze verbinden de uiteinden van de grote langsprofielen.
Maar daartussen zit ook plaatmateriaal, zoals bij een E36:
Merkte op dat de bumpersteun(en) zowel voor en achter vrij zwaar waren. Ik vraag mij echter af of dit gewicht bespaard kan worden door ze weg te laten, zonder dat de carrosserie stijfheid verliest.
Achter is de bumpersteun een dik polyesterprofiel en aan de voorkant aluminium.
Ze verbinden de uiteinden van de grote langsprofielen.
Maar daartussen zit ook plaatmateriaal, zoals bij een E36:
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Ze zitten met 4 a 4 bouten de stuk vast toch?
Tis mijn inziens niet iets van of met stijfheid.
Maar iets veel.belangrjjers... je eerste klap absorberen.
Als je die niet hebt duik je meteen je carroserie in. Met alle schade van dien. Vaak zitten er nog dempers in die steunen verwerkt. Die vervang je makkelijker..dan je auto laten oprekken op een bank.
Zou je veiligheid belangrijker vinden. Maw..sla niet teveel door. Zoek bv lichtere velgen. 4 kg besparen op onafgeveerde roterense massa doet meer dan 8 kg op je steunen.
Tis mijn inziens niet iets van of met stijfheid.
Maar iets veel.belangrjjers... je eerste klap absorberen.
Als je die niet hebt duik je meteen je carroserie in. Met alle schade van dien. Vaak zitten er nog dempers in die steunen verwerkt. Die vervang je makkelijker..dan je auto laten oprekken op een bank.
Zou je veiligheid belangrijker vinden. Maw..sla niet teveel door. Zoek bv lichtere velgen. 4 kg besparen op onafgeveerde roterense massa doet meer dan 8 kg op je steunen.
Nobody said it was easy....
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Remmen was voor mietjes, toch?
- molen934
- VIP Driver
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30
Ha die bmw freaken,
This geen komkommer maar oliebollentijd, wat is het stil op ons topic
Onze racert staat klaar voor gebruik, eerst nog wat rustig aan voor de krukaslagers en dan gaan met die banaan
Kijk zelf al een beetje rond voor een opvolger voor mn 335 touring, maar dat is nog niet zo makkelijk.
Het is elke weer een feest om met hem te rijden en het vele vermogen te voelen, misschien wacht ik wel op het nieuwe model.
Wat denken jullie zal dit 2018 of 2019 zijn , meest komt de sedan eerst.
Jammer dat bmw de strategie van uitlaten los heeft gelaten, voorheen had de 6 cilinder dubbele pijpjes en de snellere 335 2 uitlaten per zijde.
Ze gooien dit nu gewoon door elkaar, erg jammer
Zou zeggen een rustige jaarwisseling vast
This geen komkommer maar oliebollentijd, wat is het stil op ons topic
Onze racert staat klaar voor gebruik, eerst nog wat rustig aan voor de krukaslagers en dan gaan met die banaan
Kijk zelf al een beetje rond voor een opvolger voor mn 335 touring, maar dat is nog niet zo makkelijk.
Het is elke weer een feest om met hem te rijden en het vele vermogen te voelen, misschien wacht ik wel op het nieuwe model.
Wat denken jullie zal dit 2018 of 2019 zijn , meest komt de sedan eerst.
Jammer dat bmw de strategie van uitlaten los heeft gelaten, voorheen had de 6 cilinder dubbele pijpjes en de snellere 335 2 uitlaten per zijde.
Ze gooien dit nu gewoon door elkaar, erg jammer
Zou zeggen een rustige jaarwisseling vast
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Mooi dat jullie klaar zijn, onze 330 krijgt een nieuwe motor, en we hebben de deuren vervangen voor poly. Volgend jaar moeten we er weer wat sneller mee kunnen. We gaan proberen alle races van de DNRT/sportklasse te rijden. Hebben jullie de oliepomp al aangepakt, als je dat doet kan je ook gelijk een plaatje in de carterpan zetten tegen het klotsen van de olie
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- molenbob
- Just getting started
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 okt 2016, 21:34
- Type Auto: E81 130i
Het nieuwe trackday jaar ingelast. Verse banden, schokbrekers, draagarmen, polybussem, stuurkogels, remblokken, lagerschalen en aangepaste oliepomp. Reed super!
Toch iets minder rustig aangedaan dan voorgenomen. Wel proberen niet te hoog in de toeren te zitten. Eerste ronde gelijk verremd,reed en remde niet hard maar ging gelijk glijden, gevolg gelijk twee platte kanten op nieuwe slicks. Schade was niet heel erg en ze weer aardig rond kunnen rijden.
Doordat bij ons de ABS is uitgeschakeld (lees: in storing ) is de kans op platte kanten vrij groot. Rijden jullie wel met ABS? Ben aan t overwegen om de module te repareren, zodat we voluit kunnen remmen. Is ASR dan volledig uitschakelbaar?
Toch iets minder rustig aangedaan dan voorgenomen. Wel proberen niet te hoog in de toeren te zitten. Eerste ronde gelijk verremd,reed en remde niet hard maar ging gelijk glijden, gevolg gelijk twee platte kanten op nieuwe slicks. Schade was niet heel erg en ze weer aardig rond kunnen rijden.
Doordat bij ons de ABS is uitgeschakeld (lees: in storing ) is de kans op platte kanten vrij groot. Rijden jullie wel met ABS? Ben aan t overwegen om de module te repareren, zodat we voluit kunnen remmen. Is ASR dan volledig uitschakelbaar?
- molenbob
- Just getting started
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 okt 2016, 21:34
- Type Auto: E81 130i
Vandaag de ABS aangepakt. Wil m toch werkzaam maken vanwege de platte kanten die snel op de banden ontstaan.
ABS unit gedemonteerd. Is een 2000 model, dus gewoon alleen ABS en ASC. Van deze modules zijn er ook behoorlijk veel, dus mocht het repareren niet lukken, kunnen we m vervangen. Met een dremeltje open gezaagd en alle soldeerpunten leken in orde. Behalve de 2 op de foto lijken wat aangetast. Volgens mij komen over deze punten de pompspanning te staan.
Nadat ik t opnieuw gesoldeerd had, de stekker erin gestoken en de storing gewist. Deze bleef nu weg, waar hij normaal direct terug kwam. Duimen dat het zo blijft.
ABS unit gedemonteerd. Is een 2000 model, dus gewoon alleen ABS en ASC. Van deze modules zijn er ook behoorlijk veel, dus mocht het repareren niet lukken, kunnen we m vervangen. Met een dremeltje open gezaagd en alle soldeerpunten leken in orde. Behalve de 2 op de foto lijken wat aangetast. Volgens mij komen over deze punten de pompspanning te staan.
Nadat ik t opnieuw gesoldeerd had, de stekker erin gestoken en de storing gewist. Deze bleef nu weg, waar hij normaal direct terug kwam. Duimen dat het zo blijft.