BMW E46 330I

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Plaats reactie
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Houd het maar op Zandvoort, bij mij in de achtertuin en hoor ze vaak al rondjes draaien :autotje spelen:
Als alles mee zit zal ik het eens proberen in Spa of Assen, brood meenemen maar :mrgreen:


Gebruikersavatar
molenbob
Just getting started
Just getting started
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 okt 2016, 21:34
Type Auto: E81 130i

Vraagje voor de forumleden.

Merkte op dat de bumpersteun(en) zowel voor en achter vrij zwaar waren. Ik vraag mij echter af of dit gewicht bespaard kan worden door ze weg te laten, zonder dat de carrosserie stijfheid verliest.

Achter is de bumpersteun een dik polyesterprofiel en aan de voorkant aluminium.
Ze verbinden de uiteinden van de grote langsprofielen.
Maar daartussen zit ook plaatmateriaal, zoals bij een E36:

Afbeelding
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ze zitten met 4 a 4 bouten de stuk vast toch?
Tis mijn inziens niet iets van of met stijfheid.
Maar iets veel.belangrjjers... je eerste klap absorberen.
Als je die niet hebt duik je meteen je carroserie in. Met alle schade van dien. Vaak zitten er nog dempers in die steunen verwerkt. Die vervang je makkelijker..dan je auto laten oprekken op een bank.
Zou je veiligheid belangrijker vinden. Maw..sla niet teveel door. Zoek bv lichtere velgen. 4 kg besparen op onafgeveerde roterense massa doet meer dan 8 kg op je steunen.
Nobody said it was easy....
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik zou je remmen er ook afhalen, die zijn pas zwaar.. :wink:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Daar hebben jullie een punt.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Remmen was voor mietjes, toch? :lol:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Ha die bmw freaken,

This geen komkommer maar oliebollentijd, wat is het stil op ons topic 006
Onze racert staat klaar voor gebruik, eerst nog wat rustig aan voor de krukaslagers en dan gaan met die banaan :autotje spelen:
Kijk zelf al een beetje rond voor een opvolger voor mn 335 touring, maar dat is nog niet zo makkelijk.
Het is elke weer een feest om met hem te rijden en het vele vermogen te voelen, misschien wacht ik wel op het nieuwe model.
Wat denken jullie zal dit 2018 of 2019 zijn :?: , meest komt de sedan eerst.
Jammer dat bmw de strategie van uitlaten los heeft gelaten, voorheen had de 6 cilinder dubbele pijpjes en de snellere 335 2 uitlaten per zijde.
Ze gooien dit nu gewoon door elkaar, erg jammer :oops:
Zou zeggen een rustige jaarwisseling vast :Hosanna:
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Mooi dat jullie klaar zijn, onze 330 krijgt een nieuwe motor, en we hebben de deuren vervangen voor poly. Volgend jaar moeten we er weer wat sneller mee kunnen. We gaan proberen alle races van de DNRT/sportklasse te rijden. Hebben jullie de oliepomp al aangepakt, als je dat doet kan je ook gelijk een plaatje in de carterpan zetten tegen het klotsen van de olie
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30

Vandaag weer wat rondjes gereden op Zandvoort, heeeeeeerlijk :autotje spelen:
Was best fris maar wel droog, geen natte rug van het zweet.
Bmw deed het super, waren alleen erg veel M3’s M4’s en gt3’s maar kan daar goed tegen :mrgreen:
Gebruikersavatar
molenbob
Just getting started
Just getting started
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 okt 2016, 21:34
Type Auto: E81 130i

Het nieuwe trackday jaar ingelast. Verse banden, schokbrekers, draagarmen, polybussem, stuurkogels, remblokken, lagerschalen en aangepaste oliepomp. Reed super!

Toch iets minder rustig aangedaan dan voorgenomen. Wel proberen niet te hoog in de toeren te zitten. Eerste ronde gelijk verremd,reed en remde niet hard maar ging gelijk glijden, gevolg gelijk twee platte kanten op nieuwe slicks. Schade was niet heel erg en ze weer aardig rond kunnen rijden.

Doordat bij ons de ABS is uitgeschakeld (lees: in storing 8) ) is de kans op platte kanten vrij groot. Rijden jullie wel met ABS? Ben aan t overwegen om de module te repareren, zodat we voluit kunnen remmen. Is ASR dan volledig uitschakelbaar?
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Dsc kan je indd gewoon uitzetten. Ik neem aan dat je altijd al zonder dsc hebt gereden?
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
molenbob
Just getting started
Just getting started
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 okt 2016, 21:34
Type Auto: E81 130i

Ja maar volgens mij zit er alleen asc op. Nooit gebruikt. Heeft altijd in storing gestaan
Gebruikersavatar
molen934
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 25 mei 2013, 12:30



Lukt het zo om er een filmpje op te zetten van zaterdag
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Serieus gereedschap op de baan.
Leuk filmpje.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
molenbob
Just getting started
Just getting started
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 okt 2016, 21:34
Type Auto: E81 130i

Vandaag de ABS aangepakt. Wil m toch werkzaam maken vanwege de platte kanten die snel op de banden ontstaan.

ABS unit gedemonteerd. Is een 2000 model, dus gewoon alleen ABS en ASC. Van deze modules zijn er ook behoorlijk veel, dus mocht het repareren niet lukken, kunnen we m vervangen. Met een dremeltje open gezaagd en alle soldeerpunten leken in orde. Behalve de 2 op de foto lijken wat aangetast. Volgens mij komen over deze punten de pompspanning te staan.

Nadat ik t opnieuw gesoldeerd had, de stekker erin gestoken en de storing gewist. Deze bleef nu weg, waar hij normaal direct terug kwam. Duimen dat het zo blijft.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”