E46 330CI tracktool

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Plaats reactie
Vanreijmersdal
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 dec 2015, 09:40

De dag voor dat ik de eerste keer op Zandvoort ging rijden nog even de laatste dingen monteren.

Tijdelijk stuur en grote binnen spiegel.
Afbeelding

Veerpootbrug monteren.
Afbeelding

Ook nog de stuurbekrachtingsvloeistof vervangen, was gezien de kleur ook wel nodig...
Afbeelding
Afbeelding

En zo stond de E46 klaar om 1 dag later de eerste keer het circuit op te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

hij is veelste mooi voor circuit! :In love:
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Vanreijmersdal
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 dec 2015, 09:40

Hoe ging het dan de eerste keer op het circuit?

Het is heel goed gegaan en misschien wel boven verwachting verlopen.
Uiteindelijk heb ik 6 sessie gereden, waarbij ik steeds iets meer en langer in de toeren ging rijden, zonder ergens echt maximaal te gaan. Je merkt dat zo'n 330i toch heel wat meer power en koppel heeft. Dit loopt zoveel makkelijker dan de 325.
Dus ik ben er echt heel positief over en heb dan ook zeker nog geen spijt.

Ging dan echt alles goed? nee niet alles. De remmen leveren echt meteen een goede vertraging op, alleen zit er nog wat onbalans in, waardoor ze bij echt door pushen te snel blokkeren. Het 2e dingentje was dat aan het einde van de dag de motor in Bosuit en de Tarzan in ging houden. Eerst dacht ik aan een slechte ontsteking, maar dan zou deze dat ook op het rechte stuk moeten doen en dat deed hij niet. Omdat het in de laatste sessie erger werd dan in de ener laatste en de brandstofmeter minder dan een kwart aangaf, dacht ik dat het wellicht wel eens met het aanzuigen van de benzine in de tank te maken kan hebben. Na wat onderzoek blijkt idd dat de tank minimaal 1/3 vulling nodig heeft, want daaronder heb je een slechte aanzuiging.

Maar verder ging alles goed, deed alles wat het moest doen, dus een top dag!

Wat foto's van die dag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vanreijmersdal
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 dec 2015, 09:40

stefankrol schreef:hij is veelste mooi voor circuit! :In love:
Ja dat heb ik idd al vaker gehoord.
Voor mij was het heel belangrijk om een nette auto als basis te hebben voor de toekomst.
Dat betekende wel dat ik met een nette auto moest beginnen, eigenlijk eentje die te mooi was om om te bouwen.
Ik denk dat als de vorige eigenaar deze foto's ziet, dat hij spijt heeft van de verkoop aan mij.
Vanreijmersdal
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 dec 2015, 09:40

Na Zandvoort heb ik nog wat dingen vervangen of toegevoegd.

Nieuwe stoelen.
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw stuur met quick release.
Afbeelding
Afbeelding

Chromen raamlijsten voorzien van de zelfde kleur als de velgen en grill en tevens meteen de achterste zijruiten vervangen door polycarbonaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De buitenkant voorzien van wat extra kleur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo reed ik daarna weer wat rondjes op Assen.
Afbeelding
Vanreijmersdal
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 dec 2015, 09:40

Toen kwam ik op het NET een E36 cup spoiler tegen, toevallig was deze ook in een groenekleur.
Omdat ik de achterklep uitgeslepen had, zat er nog maar weinig stevigheid in de klep. Hier moest ik wel een frame voor in de klep maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vond dat de wielkasten wel wat mooier gevuld mochten worden, dus heb ik voor als achter spacers gemonteerd.
Voor 20mm en achter 15mm eibach.

Afbeelding
Afbeelding

Toen ik bezig was met de kabelboom, drong het ook tot mij door dat je de kabelboom nooit echt mooi kan wegwerken zonder dashboard. Een aantal van jullie hadden dat natuurlijk al aangegeven, maar ik wilde graag met mijn "anti gewicht tik" de 10kg besparen. Maar ik heb ook altijd gezegd dat dit een nette racer moest gaan worden. Ik ben dus overstag gegaan en heb geaccepteerd dat deze 10kg dan toch maar terug moet.

Dus ik ben opzoek gegaan naar een dashboard en heb aangeklopt bij de persoon die mijn gehele interieur had overgenomen, met de vraag of ik het dashboard terug kon kopen. Dat was gelukkig geen probleem.
Afbeelding

Maar met mijn "anti gewicht tik" heb ik toch de haakseslijper erin gezet en ben ik van 10kg naar 5,6 kg gegaan :hungry:
In het kader van een nette racer, heb ik ook meteen het e.e.a. (met dit eerste opzetje) netjes gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Lekker bezig... Erg leuk om te volgen... :ja:
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
BMW335dm
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 979
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:27
Type Auto: M4 COMP. SAKHIR ORANGE 2
Locatie: Amsterdam

Wat een gave project, RESPECT en een leuk subj. om te lezen hoeveel kennis er in huis is om dit helemaal zelf te doen.
Inderdaad een erg dikke bak zowel int als ext. :ja: :cool:
Gewoon lekker genieten :Mpower: :koffie:
Gebruikersavatar
avdp
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2214
Lid geworden op: 26 mei 2013, 13:45
Type Auto: 318D e91
Locatie: Leeuwarden

:hallo: :cool:

super project :ja:
Arjen e91 318D
BMW335dm
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 979
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:27
Type Auto: M4 COMP. SAKHIR ORANGE 2
Locatie: Amsterdam

heb je ondertussen een vermogenstest gedaan wat het nu levert?
Gewoon lekker genieten :Mpower: :koffie:
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Vet project!
En je doet het elk geval allemaal niet half :ja:
Vanreijmersdal
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 dec 2015, 09:40

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
Vanreijmersdal
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 dec 2015, 09:40

BMW330DM schreef:heb je ondertussen een vermogenstest gedaan wat het nu levert?
Nee nog niet, dat is wel de bedoeling. Ik ga er nog 1 a 2 keer mee op het circuit rijden en daarna is het de bedoeling om de vermogens upgrade door te voeren. Het liefst heb ik voor en na de upgrade een vermogens uitdraai zodat je kan zien wat ik überhaupt nog in zat en wat er extra bij gekomen is.
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Hij staat er netjes bij zeg... spoiler vind ik pesoonlijk een beetje overdone.

Dashbord erin staat toch ook veel mooier?

Die brandstof, dat is een echte beginnersfout :)
stouthartjan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jan 2016, 17:22

Mooi gebouwd en mooi om dit met je pa te doen. ...ik sleutel ook vaak met mijn zoon. ..ouwe kerels spelen nog steeds, alleen het speelgoed word steeds duurder....ontzettend veel plezier jullie beiden

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”