E46 323i cabrio project!

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Plaats reactie
MarcelR
Just getting started
Just getting started
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 okt 2014, 21:47

Ik heb de cabrio ongeveer een jaar geleden gekocht en ik wist bij aanschaf al dat er wel wat werk aan zat, de prijs was er ook naar.Het dak werkte niet en je kon zien dat er her en der al eens wat hersteld was. Maar aangezien ik wel weer zin had in een project heb ik m maar meegenomen. 001


Natuurlijk dacht ik, dat dak fix ik wel even....maar dat bleek toch wat lastiger :duh: In eerste instantie dacht ik aan de pomp, want ik hoorde de pomp draaien, het dak aan de voorkant kwam los en verder gebeurde er niks. Dus geen druk op t systeem, dus pomp laten checken. Pomp op druk laten testen en bleek goed te zijn :shock: toen de olie maar eens ververst, wie weet is er water bijgekomen. Toen dat ook niet werkte ben ik maar eens gaan zoeken op div. fora's. Op e46 fanatics wees iedereen op een kabelbreuk in de kabelboom van het dak....aangezien het dak steeds open en dicht gaat en de kabelboom op dat punt steeds buigt, willen de draden inwendig wel eens breken (net al bij de kofferbak van de E46's) maar toen ik de bedrading door had gemeten bleek ook die in orde, ook als ik het dak bediende terwijl ik 'm aan de testkast had bleek dat het ook geen electronisch probleem was! Ik begon te moed een beetje te verliezen, dus liet ik het dak voor een aantal weken even voor wat het was.

Gelukkig heb ik een behoorlijke ebay verslaving :Dubbel: en toen ik wat hydraulische componenten van t dak tegenkwam voor een prikkie heb ik ze maar gekocht...je weet maar nooit waar t goed voor is.

in de tussentijd heb ik het een en ander vervangen op technisch gebied, namelijk: Draagarmen voor, spoorstangen L+R, carterventilatieklep + slangen, motor geflushed, olie, filter, luchtfilter, bougie's, luchtmassameter, remschijven en blokken voor + achter.

2 maanden geleden was t dan eindelijk tijd om aan de carrosserie te beginnen! M'n collega's en ik zijn er met volle vaart opgedoken. De voorschermen waren op zich wel strak, maar aangezien een paar nieuwe niet gek duur waren heb ik maar voor nieuwe gekozen. De portieren worden ook vervangen, aangezien de portieren die erin hingen behoorlijk volgeplamuurd waren.
De achterschermen, dat is even een ander verhaal. Rechts achter was nog te redden, de mensen of betergezegd, beunhazen, die m hadden gerepareerd waren behoorlijk fan van alles dichtsmeren ipv iets normaal uit te deuken. Dus alles eraf en weer opnieuw beginnen.
Het scherm links achter was niet meer te redden, hier ook weer een dikke laag plamuur en daaronder een scherm wat best naar binnen was gereden. Er was ooit een poging gedaan om t uit te deuken maar ook hier was de plamuur rijkelijk aanwezig...

Foto's!

Hier zie je dat er is geprobeerd met een 'spotter' om de deuk eruit te trekken, maar aangezien je daarmee op een vierkante mm staat te trekken, geeft dat geen succes.
Afbeelding

De sponning stond ook wat naar binnen...
Afbeelding

Dikke lagen ellende...
Afbeelding

Dus....toen maar een ander scherm erin! Ik heb een scherm van een coupe op de sloop eruitgezaagd. Deze zijn het zelfde, alleen heeft een coupe nog een C stijl.
Maar om alles netjes te krijgen mooet eest de ouder rommel eruit...

Afbeelding

Afbeelding

Ook het binnenscherm had een duwtje gehad en hierdoor paste het 'nieuwe' scherm niet lekker. Dus deze ook deels vervangen.

Afbeelding

Toen alles pas gemaakt was kon het scherm op z'n plek gezet worden. De wielrand heb ik gelijmd, dit word tegenwoordig alleen nog maar gebruikt, lijm en klinknagels en niks meer lassen! dus waarom niet bij mijn project :cool:

Afbeelding

En toen lassen...

Afbeelding

En klaar!

http://imageshack.com/a/img921/9129/FERzvK.jpg

tot zo ver de eerste post, ge nu de rest ff uploaden ;)


MarcelR
Just getting started
Just getting started
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 okt 2014, 21:47

Klaar om af te werken...

Afbeelding

Wat plamuur 007

Afbeelding

En in de spuitplamuur...

Afbeelding

En na wat uurtjes schuren begint t weer ergens op te lijken!

Afbeelding

Ondertussen de portieren strak gezet..

Afbeelding

Afbeelding

En toen alles paste en weer netjes op elkaar aansloot was t tijd voor grondverf en alvast de binnenkanten van de deuren, schermen en sponningen in de kleur...

Afbeelding
Afbeelding

De nieuwe kleur is B51, San Marino Blue van de M6...

Afbeelding
Afbeelding
MarcelR
Just getting started
Just getting started
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 okt 2014, 21:47

Alles weer opgebouwd en weer schuren, schuren en schuren.

Afbeelding
Afbeelding

Toen inplakken en spuiten! :Klappen: :Klappen: :Klappen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:In love: :In love: :In love:

En tot zo ver ben ik op t moment!

Het opbouwen kan weer gaan beginnen.
sjacie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
Locatie: Noord Brabant

"Wel wat werk" noem je dat 001 001 001 001
Maar :Klappen: :Klappen: :Klappen:

Ben benieuwd naar het eind resultaat!
De huidige G01 X3 2.0i xDrive xLine
De oude :Mpower: -sport F34 320i 2013
De oude E91 316i 2009
CaptainPeter
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1760
Lid geworden op: 17 dec 2009, 18:14
Type Auto: F20 lci 118iA Exe Sportline
Locatie: Zuid Holland

Kolere, wat een project......respect 006

Wat een mooie kleur heb je uitgekozen.... :In love:

Blijf foto's plaatsen van de voortgang, leuk om te volgen...... :ja:
BMW 118i Sportline.......Het Verhaal!

Zin en vooral.......Onzin!

"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-
MarcelR
Just getting started
Just getting started
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 okt 2014, 21:47

@ Sjacie: Nou ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik me een beeetje verkeken had op de hoeveelheid werk. Iets wat m'n collega's me graag aan herrinnerde :lol:

@ CaptainPeter: Bedankt! Ik wilde eerst A30 nemen, Interlagos blue, een individual kleur wat op alle M modellen te verkrijgen is. Maar toen zag ik deze op een kleurdisplay bij ons in de showroom en was gelijk verliefd!

Zodra ik weer wat verder ben zal ik de foto's hier wegzetten!
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

idd klein projectje :mrgreen: :ja:
BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Mooi projectje...

...kleur is wel lekker op de caab! :ja:

Wanneer is de planning om er mee te gaan toeren? Stiekem nog best wat werk aan denk ik.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
RoKru
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 dec 2014, 19:27
Type Auto: E92 320i High Executive
Locatie: Overijssel

Vakmanschap! Hulde :ja:
Gebruikersavatar
3S320D
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jan 2013, 15:55
Type Auto: Op moment heb ik een fiets

Respect, begint er goed uit te zien!
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Jaa, gaaf project :In love:
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

lekker project zeg :ja: :Hosanna:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Lekker bezig zo, :ja: wat een werk. :nee:
Maarja, je moet wat om de auto weer in ere te herstellen.
Ik ben benieuwd naar het eind product.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
3eiher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 feb 2014, 13:35

Wow en gaaf dat je dit deelt!
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Mooie kleur ook, ben benieuwd naar het eindresultaat en de kleur IRL
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”