Mooi project
Mooie kleur ook.
E46 323i cabrio project!
- Driver70
- Beyond salvation
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
- Type Auto: BMW 330i
- Locatie: Amersfoort
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
-
- Just getting started
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 14 okt 2014, 21:47
Bedankt voor de complimenten!
Ik doe het werk "schadeherstel' nu 14 jaar, waarvan de laatste 5 jaar bij een BMW dealer. En nog steeds met een hoop plezier. Ik heb lang geen auto project meer gehad dus het is geweldig om je ziel en zaligheid weer in een project te gooien en t stukje bij beetje steeds mooier te zien worden.
Mocht iemand vragen hebben over het hoe en wat, vraag gerust ik leg t graag uit.
Ik hoop over een maand weer te kunnen rijden. Ik moet de voor + achterbumper, sideskirts en een afdekkap van de cabrio nog spuiten. Dan alles 'eventjes' opbouwen.....
Dat zal de nodige tijd gaan kosten, want ik kan alleen op donderdag avond en op zaterdag terecht op m'n werk. Ze zijn niet zo dol op klussen in de vrije tijd helaas
Vandaag alleen een nieuwe voorruit gemonteerd, morgen hoop ik alle rubbers weer terug te doen zodat hij waterdicht is en ze weer buiten kan staan.
Daarna de verlichting er weer in, kofferklep en portieren opbouwen enz enz.
Daarna de velgen nog spuiten, wielkasten achter in de bodyshutz. Aan de voorkant het andere deel van t schroefset monteren. Van de complete achteras, alle rubbers vernieuwen. Daarna uitlijnen en rijden......én sparen voor een uitlaat! haha
Ik doe het werk "schadeherstel' nu 14 jaar, waarvan de laatste 5 jaar bij een BMW dealer. En nog steeds met een hoop plezier. Ik heb lang geen auto project meer gehad dus het is geweldig om je ziel en zaligheid weer in een project te gooien en t stukje bij beetje steeds mooier te zien worden.
Mocht iemand vragen hebben over het hoe en wat, vraag gerust ik leg t graag uit.
Ik hoop over een maand weer te kunnen rijden. Ik moet de voor + achterbumper, sideskirts en een afdekkap van de cabrio nog spuiten. Dan alles 'eventjes' opbouwen.....
Dat zal de nodige tijd gaan kosten, want ik kan alleen op donderdag avond en op zaterdag terecht op m'n werk. Ze zijn niet zo dol op klussen in de vrije tijd helaas
Vandaag alleen een nieuwe voorruit gemonteerd, morgen hoop ik alle rubbers weer terug te doen zodat hij waterdicht is en ze weer buiten kan staan.
Daarna de verlichting er weer in, kofferklep en portieren opbouwen enz enz.
Daarna de velgen nog spuiten, wielkasten achter in de bodyshutz. Aan de voorkant het andere deel van t schroefset monteren. Van de complete achteras, alle rubbers vernieuwen. Daarna uitlijnen en rijden......én sparen voor een uitlaat! haha
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Gaaf!!
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
-
- Just getting started
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 14 okt 2014, 21:47
Vandaag alle chrome lijsten, niertjes, spiegels, binnen kant van de koplampen en ruitewisserarmen hoogglans zwart gespoten. Maar heb er helaas geen foto's van genomen.
Morgen avond eerst de kabels die van de auto naar de koffklep toe gaan vernieuwen. Deze willen nogal eens breken ivm draadbreuk door het vaak open en dicht doen van de klep.
Hooelijk morgen weer wat foto's!;
Morgen avond eerst de kabels die van de auto naar de koffklep toe gaan vernieuwen. Deze willen nogal eens breken ivm draadbreuk door het vaak open en dicht doen van de klep.
Hooelijk morgen weer wat foto's!;
- Michiel
- Administrator
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
- Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II
tering... wat een project. Heerlijk om te zien
Drive it like you stole it...
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Mooi project, leuk dat je dat tussen het werk door kan doen.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
-
- Just getting started
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 14 okt 2014, 21:47
Zo even t stof wegblazen van dit topic
Ik ben ondertussen weer heel wat opgeschoten!
Na het spuiten was t dan eindelijk tijd om de boel op te gaan bouwen, at een behoorlijke verademing is na zo lang stofhappen.
Ik wilde graag een M3 look voorbumper, omdat ik de normale m-tech bumpers niet zo zo mijn ding is. Dus bij HLA een voorbumper opgehaald, gespoten en monteren....over de pasvorm en montage ben ik nou niet echt te spreken. Maar na wat passen en meten zit ie op z'n plek...zo goed mogelijk.
Aan de voorkant moest t schroefset er nog onder, maar omdat er ook topmounts met verstelbare camberplate's opzitten moest er wat extra ruimte gemaakt worden
Ik heb nog niks aan de instellingen veranderd, alleen op de goede hoogte gezet en eronder. Aan de veervoorspanning of hardheid heb ik nog niet gedraaid. Eerst maar eens rijden en vanuit daar gaan kijken wat er anders/beter moet.
Ondertussen ook het interieur eruit, vloertapijt gereinigd en het leer eens goed onderhanden genomen...
Daarna ook de stoelen uit elkaar, alle gewrichten gesmeerd, electrische contacten schoongemaakt en weer in elkaar, be ik ook eindelijk van de haperende stoelverstelling af.
Daarna nog een ander stuur gemonteerd, ik wilde altijd dolgraag een M-stuur en op ebay vond ik een mooie met ///M stiksels en boven en onder alcantara bekleding. Over de carbonfolie op de kapjes ben ik nog niet helemaal uit of ik t mooi vind of niet. Ik hou van origineel carbon, de rest ziet er al snel goedkoop uit, maar voorlopig mag t blijven zitten...
En terwijl t toch allemaal wel lekker ging ook gelijk de stuurbekrachtigingspomp vervangen, de vorige maakte een irritant geluid en ze staan er om bekend nogal eens kapot te willen gaan.
En alles met dit als resultaat:
Ik ben ondertussen weer heel wat opgeschoten!
Na het spuiten was t dan eindelijk tijd om de boel op te gaan bouwen, at een behoorlijke verademing is na zo lang stofhappen.
Ik wilde graag een M3 look voorbumper, omdat ik de normale m-tech bumpers niet zo zo mijn ding is. Dus bij HLA een voorbumper opgehaald, gespoten en monteren....over de pasvorm en montage ben ik nou niet echt te spreken. Maar na wat passen en meten zit ie op z'n plek...zo goed mogelijk.
Aan de voorkant moest t schroefset er nog onder, maar omdat er ook topmounts met verstelbare camberplate's opzitten moest er wat extra ruimte gemaakt worden
Ik heb nog niks aan de instellingen veranderd, alleen op de goede hoogte gezet en eronder. Aan de veervoorspanning of hardheid heb ik nog niet gedraaid. Eerst maar eens rijden en vanuit daar gaan kijken wat er anders/beter moet.
Ondertussen ook het interieur eruit, vloertapijt gereinigd en het leer eens goed onderhanden genomen...
Daarna ook de stoelen uit elkaar, alle gewrichten gesmeerd, electrische contacten schoongemaakt en weer in elkaar, be ik ook eindelijk van de haperende stoelverstelling af.
Daarna nog een ander stuur gemonteerd, ik wilde altijd dolgraag een M-stuur en op ebay vond ik een mooie met ///M stiksels en boven en onder alcantara bekleding. Over de carbonfolie op de kapjes ben ik nog niet helemaal uit of ik t mooi vind of niet. Ik hou van origineel carbon, de rest ziet er al snel goedkoop uit, maar voorlopig mag t blijven zitten...
En terwijl t toch allemaal wel lekker ging ook gelijk de stuurbekrachtigingspomp vervangen, de vorige maakte een irritant geluid en ze staan er om bekend nogal eens kapot te willen gaan.
En alles met dit als resultaat:
-
- Just getting started
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 14 okt 2014, 21:47
Ok ik weet 't....de velgen moeten nog gespoten worden! Maar ik kan maar geen keuze maken over de kleur....brons,zwart,zilver, zo laten....
Ikzelf neig naar brons, dit dus:
En dan icm zwarte wielmoeren en zwarte bmw performance stickertjes erop....
Maar jullie mening is altijd welkom!
Vandaag heb ik nog origineel xenon ingebouwd, waar ik erg blij mee ben, nu is de verlichting aan de voorkant allemaal dezelfde kleur. Ik stoorde me behoorlijk aan de gelige gloeilampen die er in zaten, maar nu is dat gelukkig wat anders...
Ook de bougies maar vervangen...nu weer lekker origineel...
Ik had ook last van een lekkend kleppendekselpakking, steeds een drup olie op t uitlaatspruitstuk wat een verbrande lucht gaf én soms rook wat via de kachel naar binnen kwam. Behoorlijk irritant! Dus die ook 'even' vervangen. De klus opzich is niet zo veel werk, maar wat ik onder t kleppendeksel tegenkwam vond ik op z'n zachtst gezegd jammer....
oude en nieuwe pakking naast elkaar.....
En dan dit...
Ik vrees dat de vorige eigenaar te lang heeft doorgereden met dezelfde olie, of korte stukjes heeft gereden. Maar hoe dan ook, ik word hier niet vrolijk van. Ik heb t kleppendeksel zo goed mogelijk schoongemaakt en terug gezet, ant dit schoonmaken is geen beginnen aan met een borsteltje en een schroevendraaiertje.
Ik zit nu te zoeken naar een oplossing...1/2 liter atf olie erbij en 2500 km rijden en aftappen. Of engine flush, of kleppendekstel er weer af, alles inspuiten met reiniger en hopen dat alles eraf wilt? De grootste nachtmerrie is dat er grote brokken loskomen en een oliekanaal blokkeren met alle gevolgen van dien. In m'n achterhoofd hou ik er ook al rekening mee dat ik op zoek moet naar een ander blokje, geen idee!
Heeft iemand hier ervaring met engine flush?
Ikzelf neig naar brons, dit dus:
En dan icm zwarte wielmoeren en zwarte bmw performance stickertjes erop....
Maar jullie mening is altijd welkom!
Vandaag heb ik nog origineel xenon ingebouwd, waar ik erg blij mee ben, nu is de verlichting aan de voorkant allemaal dezelfde kleur. Ik stoorde me behoorlijk aan de gelige gloeilampen die er in zaten, maar nu is dat gelukkig wat anders...
Ook de bougies maar vervangen...nu weer lekker origineel...
Ik had ook last van een lekkend kleppendekselpakking, steeds een drup olie op t uitlaatspruitstuk wat een verbrande lucht gaf én soms rook wat via de kachel naar binnen kwam. Behoorlijk irritant! Dus die ook 'even' vervangen. De klus opzich is niet zo veel werk, maar wat ik onder t kleppendeksel tegenkwam vond ik op z'n zachtst gezegd jammer....
oude en nieuwe pakking naast elkaar.....
En dan dit...
Ik vrees dat de vorige eigenaar te lang heeft doorgereden met dezelfde olie, of korte stukjes heeft gereden. Maar hoe dan ook, ik word hier niet vrolijk van. Ik heb t kleppendeksel zo goed mogelijk schoongemaakt en terug gezet, ant dit schoonmaken is geen beginnen aan met een borsteltje en een schroevendraaiertje.
Ik zit nu te zoeken naar een oplossing...1/2 liter atf olie erbij en 2500 km rijden en aftappen. Of engine flush, of kleppendekstel er weer af, alles inspuiten met reiniger en hopen dat alles eraf wilt? De grootste nachtmerrie is dat er grote brokken loskomen en een oliekanaal blokkeren met alle gevolgen van dien. In m'n achterhoofd hou ik er ook al rekening mee dat ik op zoek moet naar een ander blokje, geen idee!
Heeft iemand hier ervaring met engine flush?
- spuiter
- Just getting started
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:08
- Type Auto: Z4
Mooi hoor Leuk om te zien hoe een ander te werk gaat.
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Goede vorderingen zeg, respect hoor
Vind zelf de M3 bumper afbreuk doen aan de lijnen van het voorfront (net of hij een underbite heeft). Maar wat jij mooi vind telt, goed bezig iig !
Vind zelf de M3 bumper afbreuk doen aan de lijnen van het voorfront (net of hij een underbite heeft). Maar wat jij mooi vind telt, goed bezig iig !