Ik weet niet of de 320 geventileerde schijven heeft, ik neem aan van wel.
Ik heb gewoon de hele klauw incl bracket overgezet. Dus de 2 bouten aan de achterkant van de remklauw losdraaien. Dop 16 zo uit m'n hoofd. Remslang los en dan trek je zo de hele klauw eraf. Zescil klauw zet je er dan zo weer op, zelfde boutgaten en dezelfde bouten.
Bmw 318Ti projectauto
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Gisteren weer een lange dag gemaakt met de auto, het geroeste stabilisatorbevestigingspunt heb ik gerenoveerd.
Verder voor nieuwe geventileerde schijven erop, helaas pasten de klauwen daardoor niet meer maar thys wist dat de 325 klauw wel paste
Dus via marktplaats een setje gekocht en dat paste perfect, de klauwen maar gelijk gereviseerd met verse afdichting.
Het was eigenlijk niet de bedoeling maar het upgraden is een beetje een gewoonte aan het worden.
Verder de auto op roest onderzocht maar nog niet echt veel ellende gezien.
De bodem is behandeld met een soort rubberachtige coating, dat kan betekenen dat er ook roest onder kan zitten of hij is gewoon goed bijgehouden?
In het luchtfilterhuos zit een soort foam, dat was aan de onderkant van de filter helemaal vergaan, aan de bovenkant was er ook wel wat weg, ik hoop niet dat delen daarvan de motor in zijn gezogen.
Verder voor nieuwe geventileerde schijven erop, helaas pasten de klauwen daardoor niet meer maar thys wist dat de 325 klauw wel paste
Dus via marktplaats een setje gekocht en dat paste perfect, de klauwen maar gelijk gereviseerd met verse afdichting.
Het was eigenlijk niet de bedoeling maar het upgraden is een beetje een gewoonte aan het worden.
Verder de auto op roest onderzocht maar nog niet echt veel ellende gezien.
De bodem is behandeld met een soort rubberachtige coating, dat kan betekenen dat er ook roest onder kan zitten of hij is gewoon goed bijgehouden?
In het luchtfilterhuos zit een soort foam, dat was aan de onderkant van de filter helemaal vergaan, aan de bovenkant was er ook wel wat weg, ik hoop niet dat delen daarvan de motor in zijn gezogen.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Netjes!!
De geventileerde remschijven maken echt een groot verschil. Met de 316i waren die remmen al als kauwgum. Met de 325i remmen erop kreeg ik ze op straat (en op Assen) niet meer aan het faden.
Nu met de 325i wel weer.
De geventileerde remschijven maken echt een groot verschil. Met de 316i waren die remmen al als kauwgum. Met de 325i remmen erop kreeg ik ze op straat (en op Assen) niet meer aan het faden.
Nu met de 325i wel weer.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
@thys, passen de remmen van een 330i dan niet bij jou, de maat van de tangen is hetzelfde.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Vandaag bezig geweest met de olielekkage op te lossen, er lag steeds een flinke plas onder dus dat had wel prioriteit.
Ik gokte op de klepdekselpakking en dat bleek ook juist, toen de bobines loskwamen stonden de buisjes waar de bougie in zit tot bovenaan vol met olie.
Verder was ook de slang op de klepdeksel( ventilatie?) compleet afgescheurd. Echt een wonder dat de wagen nog vanaf venlo hierheen is kunnen rijden.
Na het nodige sloopwerk de deksel vrij gekregen en de pakkingen vervangen, alles weer dichtgemaakt en nieuwe bougies erin, er zaten nog bougies in met BMW erop? Hoe lang die er in gezeten hebben?
Ik gokte op de klepdekselpakking en dat bleek ook juist, toen de bobines loskwamen stonden de buisjes waar de bougie in zit tot bovenaan vol met olie.
Verder was ook de slang op de klepdeksel( ventilatie?) compleet afgescheurd. Echt een wonder dat de wagen nog vanaf venlo hierheen is kunnen rijden.
Na het nodige sloopwerk de deksel vrij gekregen en de pakkingen vervangen, alles weer dichtgemaakt en nieuwe bougies erin, er zaten nog bougies in met BMW erop? Hoe lang die er in gezeten hebben?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Volgens het boekje is de auto al jaren niet meer bij de dealer geweest, dus het zou kunnen dat ze toen nog vervangen zijn.
Maar als ik naar de rest keek twijfel ik daar aan.
Aan de andere kant, auto van 1997 225 K op de klok, lak nog redelijk
Die zal toch wel af en toe onderhoud hebben gehad.
Kortom ik weet het niet zeker, ik vervang gewoon alle slijtdelen en dan kan ie weer een tijd mee!
Maar als ik naar de rest keek twijfel ik daar aan.
Aan de andere kant, auto van 1997 225 K op de klok, lak nog redelijk
Die zal toch wel af en toe onderhoud hebben gehad.
Kortom ik weet het niet zeker, ik vervang gewoon alle slijtdelen en dan kan ie weer een tijd mee!
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Vandaag nog ff met een kenner een rondje om de auto gemaakt, ondanks de 19 jaar oud heeft alles zich nog redelijk gehouden,
Div. slangen onder de motorkap zijn gewoon op, kwestie van vervangen. Ook de rubbers van de ophanging zijn wel aan vervanging toe, gelukkig maar want stel je voor dat alles goed was, viel er niks meer te hobbyen.
Het kriebelt wel om echt alles groot aan te pakken maar of dat nou echt rendabel is op deze compact?
Vandaag er achter gekomen dat er GEEN sperdiff onder zit, helaas te vroeg gejuicht.
Ik zoek ook nog een fris interrieur met sportstoelen maar dat valt nog niet mee. De meeste compacts zijn zuinig in de uitrusting verkocht.
Div. slangen onder de motorkap zijn gewoon op, kwestie van vervangen. Ook de rubbers van de ophanging zijn wel aan vervanging toe, gelukkig maar want stel je voor dat alles goed was, viel er niks meer te hobbyen.
Het kriebelt wel om echt alles groot aan te pakken maar of dat nou echt rendabel is op deze compact?
Vandaag er achter gekomen dat er GEEN sperdiff onder zit, helaas te vroeg gejuicht.
Ik zoek ook nog een fris interrieur met sportstoelen maar dat valt nog niet mee. De meeste compacts zijn zuinig in de uitrusting verkocht.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Ruim een jaar verder, ik kon het toch niet laten en heb de compact toch maar onder hande genomen.
Schroefkooi erin, intrax B18 cup onderstel, 25% sper eronder, interstate semi's.
Klaar voor het circuit, alleen de koppeling moet nog worden vervangen voor een sinterplaatkoppeling maar ik rook eerst deze er wel uit
Schroefkooi erin, intrax B18 cup onderstel, 25% sper eronder, interstate semi's.
Klaar voor het circuit, alleen de koppeling moet nog worden vervangen voor een sinterplaatkoppeling maar ik rook eerst deze er wel uit
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Heb een paar maanden terug een paar rondjes mogen meerijden op Zandvoort in een geprepareerde 318ti. Zeer leuke auto voor op het circuit