Bmw 318Ti projectauto

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Thys schreef:Wat voor tijden verwacht je hiermee te rijden?
Gisteren in een vergelijkbare compact meegereden , die rijd 2.10 op zandvoort, dat gaat mij nog niet lukken omdat je de lijnen anders moet gaan rijden, door het mindere vermogen moet je minder remmen en zo breed mogelijk rijden, vergt wel even wat aanpassing maar ik heb de tijd.
Ik was verbaast over de wegligging van de compact, ga hem maandag testen en zien of het allemaal heel blijft.
Als het bevalt gaan we er volgend jaar endurance mee rijden.


mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Jullie hebben geen gp chicane toch? Na hugrnholz de hunzerug op..rechtdoor naar scheivlak..?
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Hunserug, slotemaker, scheivlak.
Met het nieuwe asfalt wel iets makkelijker geworden trouwens.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Geen gp chicane dus. Is denk ik met de auto ook niet te doen
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Haalt wel heel veel snelheid eruit.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Moer bij de motoren omdat het anders veel te hard gaat in het scheivlak. We komen los met beide wielen als we naar beneden gaan het scheivlak in..
Met gp chicane rijden we 1.50 tot 1.55 . Zonder zou denk ik 1.45 tot 1.50 worden.
Maar nogmaals..dat was niet toegestaan.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

plus het gevaar dat de onervaren rijders de baan uit schieten. 008
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Dat lukt vele met een vierwieler ook prima. 001
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Praat me er niet van haha.
Baco spelen is best leuk..maar die grindbakinspecteurs kostte een hoop tijd en energie :p
Vond de technische dienst spelen en marshall zijn leuker. Leuke tijd gehad iig. Veel geleerd.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Vandaag even nagedacht over de volgende stappen met de auto, Cat gaat er vanaf, maakt voor het vermogen niet uit maar dan klinkt ie beter en en scheelt iets aan gewicht.
Ik wil er een racekoppeling in, er zijn wel sinterplaat koppelingen voor te krijgen maar die zijn niet optimaal.

Wat nu eigelijk moet gebeuren is het dubbelmassavliegwiel weg, en een E30 325i vliegwiel met bijbehorende drukgroep en lager erin. Het vliegwiel past niet een op een en moet worden afgedraaid, ook de tandkrans op de startmotor moet aangepast worden.
Ik krijg de prijs nog te horen maar dat zal wel 1k kosten, maar doorrijden met de standaard koppeling is ook geen optie want die gaat toch stuk.
Verder nog zoveel als mogelijk strippen, hier vlakbij zit een weegbrug, ga ik volgende week een meting doen en dan na elke grote verandering weer kijken wat het scheelt.
Het vermogen van het blok is niet veel meer mee te doen dus snelheid erbij zal uit gewichtsbesparing moeten komen.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Kleine update, na 2 jaar racen met de compact besloten de motor te wisselen, 318 blok is heel solide maar de grens was er wel mee bereikt qua mogelijkheden.
De compact is nu een 330i compact geworden en na 10 maanden sleutelen is het bijna zover, de eerste meters rijden.
Om zover te komen moest er best veel gebeuren. Zo hebben we de aandrijflijn origineel gelaten en daarop het vliegwiel aangepast ivm de kleinere diameter drukgroep.
Grootste uitdaging was de kabelboom aanpassen, we hebben deze min of meer zelf zitten maken van twee bestaande kabelbomen, achteraf stom geweest want ze zijn gewoon compleet te koop.
De motor is standaard met een paar kleine aanpassingen( S54 oliefilterhuis en VAC oliepomp aanpassing.
De hele auto compleet weegt nu 1050 kilo en het streven is dit onder de 1000 te brengen,
Afbeelding
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Fraaie upgrade.
Zal wel een heel sturende auto opleveren vanwege gewicht motorblok? En extra vermogen is heerlijk natuurlijk. :D
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

De M54B30 motor is relatief gezien niet heel zwaar door alu kop, standaard werd de compact ook met 6 pitter geleverd en dat ging qua balans ook goed.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Des te beter dan. :D

Heb vrienden die met Alfa's racen, met 155's (je kent ze vast wel, H&S Corse). Daar speelde in het begin constant de keuze voor V6 (al dan niet 24v) of een 4 cilinder 2.0 16v. O.a. het gewichtsverschil is bij de Alfa motoren wel een belangrijk verschil.
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Gewicht is alles, als je er in slaagt 100 kilo te strippen word de auto serieus sneller, echter de 318 motor levert 140 pk vs 230 voor een 3 liter 6 pitter. Die extra kilo's pak ik wel weer terug.
Heb al een poly motorkap en achterklep besteld in tsjechië, als de pasvorm goed is later nog deuren en een dak.en misschien de voor en achter schermen(felony set)
Helaas moet de rolkooi er einde van het jaar uit om vervangen te worden voor een laskooi, dat is het moment om het dak te doen.
Ik streef naar een gewicht van onder de 1000 kilo.liefst rond de 950,
Doel is sub 2 minuten op zandvoort te kunnen rijden.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”