Martin's E46 325Ci Tracktool

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Afbeelding

Gisteren dit aangetroffen :nou: :nee: Band had niet veel meer vlees, maar wilde nog even doorrijden, helaas.
Twee nieuwe pilot sport 4 zijn onderweg.


Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Ik ben heel tevreden over de ps4, heb het idee dat ze wat stabieler zijn dan de ps3. Goede band dus
Zo'n schroef is altijd balen natuurlijk...
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Goed om te horen, ps3 is inmiddels verouderd maar vind het wel een goede band. Heb hoge verwachtingen van de ps4. Op de vooras heb ik nog de ps3, die gaan nog even mee. Volgend jaar worden deze ook vervangen voor de ps4.
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Ik heb eerst ook achter gedaan en 1.5 maand later voor.
Moet wel zeggen dat ik toen ik alleen achter had ik weinig verschil merkte.
Nu ik ze rondom heb is het beter.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Heerlijke kar Martin! Mijn dakloze is bijna een één op één zusje van jouw wagen! 8)

Hoe bevalt je onderstel? Ik ben nog aan het oriënteren op een verlaging voor de cabrio maar ik wil niet teveel comfort verliezen. Ook omdat m'n vriendin er regelmatig in rijdt en ik bewust voor 17" gekozen heb voor de rij-eigenschappen. Ik wil dus geen kneiterharde bak, waar ik wel bang voor ben als ik voor een schroefset ga... :P
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Bedankt voor de complimenten.

Ben zeer tevreden over de B14. Comfort is een heel subjectief iets. Het is een vrij stugge set en vind het voor die paar x per week dat ik rij nog comfortabel genoeg. Op de snelweg rechtdoor is er weinig verschil in comfort. In stad met drempels en hobbelige wegen iets minder, maar voor mij meer dan voldoende. Moet zeggen dat die van mij vrij laag staat en we hier vrij hoge drempels hebben. Dat is dus oppassen, maar prima te doen met iets minder snelheid. Mijn vriendin vindt hem ook wel lekker rijden, maar zou hem niet willen hebben onder haar e46 die ze elke dag rijdt voor woon/werk. Voor een daily met normale rijstijl misschien een beetje overkill, tenzij je heel veel waarde hecht aan de hoogte en deze precies wil instellen.

Dit ook de enige vorm van verlaging die ik op een auto heb gehad en kan dus geen vergelijking maken met verlagingsveren of setjes zoals de b12.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Thanks Martin, ik reageer even in een spoiler zodat ik je showroom niet volspam 001 ;
Spoiler
Wij zijn dus vooral op zoek naar een mooie verlaging, waarbij de wagen dus voor en achter op gelijke hoogte komt te staan, of de voorkant net iets lager. We hebben wel de bewuste keuze gemaakt om voor OEM 17" te gaan, het is immers een cruiser, een automaat en de wagen heeft geen sportonderstel of sportstoelen. De 3 liter icm automaat is vlot maar nodigt niet uit tot hard rijden en dat is dus ook iets waarvoor we de E90 330i met handbak, B12 en 19" platte banden voor hebben. De cabrio moet toch gewoon een potente cruiser blijven.

Nu heb ik weer de B12 overwogen, maar op mijn vorige E46 vond ik dit eigenlijk achteraf gezien te hard, vooral op lage snelheden. Die stond overigens wel op 19" tov 17" nu, maar toch. De E90 heeft ook een B12 en het volgende 'probleem' vind ik dat zowel op de E46 als de E90, de voorkant net iets hoger staat dan achter. Dit zie ik liever andersom. Maar, de E90 is nu zeer goed uitgebalanceerd dus ik blijf er met m'n poten vanaf, maar dit is wel iets wat ik voor de cabrio meeneem.

Afbeelding
Dit is dus waar ik met onze cabrio heen wil, maar dit lijkt me te realiseren met alleen veren. Ik heb niet echt de flexibiliteit nodig van een schroefset en als je zegt dat je vriendin dat niet wilt als daily....

The story goes on.... :P
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Geen probleem, je hoeft geen spoiler te gebruiken hoor :wink:

De b14 zal niet zachter zijn dan de b12. Denk ongeveer hetzelfde, maar dan met hoogteverstelling.

Wellicht is je beste optie dan eibach veren in combinatie met de supersport veerschotels aan de voorkant. Deze verlagen de voorkant met +-1cm. Er zijn hier een aantal leden die hiermee het hoogte verschil van voor met achter hebben opgelost. De wagen staat dan mooi recht. Dutch met zijn e90 als mij niet vergis. Hij kan jou ongetwijfeld meer vertellen :wink:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Gewoon origineel M onderstel nemen. Eibach of wat dan ook gaat ten koste van comfort.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Afgelopen zondag nieuwe achterlichten gemonteerd. De oude zagen er niet meer zo mooi uit en ik had ze ivm het loslaten van het glas al eerder schoon gemaakt en gekit, maar dat zag er niet optimaal uit. De reflecterende/zilveren binnenkant laat al bij de kleinste aanraking met een sponsje los, dit is vervolgens door het glas zichtbaar.

Ik heb gekozen voor Depo omdat OEM 3x duur is en ze er identiek uitzien. Pasvorm is redelijk goed en kan er prima mee door. Ik heb wel de binnenkant iets moeten aanpassen omdat de lampenhouder er niet in wilde klikken. De gaatjes voor de clipjes waren iets te diep. Tevens heb ik gekozen voor de facelift variant voor in de kofferklep. Ziet er iets mooier uit vind ik.

Oud:
Afbeelding

Nieuw:
Afbeelding

Ook meteen nieuwe emblemen geplaatst, was wel nodig :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

En weer door met het volgende projectje. Heb de c pilaren losgehaald om de loslatende bekleding weer vast te zetten/lijmen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

De stijlen zijn weer strak. De boel met textiellijm vastgezet. Geen loshangende flapjes meer te zien in de binnenspiegel :Hosanna:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Oog voor detail, zou mij er zelf ook aan storen :ja:
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Bedankt.

In de loop van de herfst/winter wil ik de navi aanpakken. Het lcd-scherm heeft flink wat verkleurde/dode pixels en krassen. BMW verkoopt alleen de complete units, geen los scherm. Ik zal dus op de www een lcd moeten scoren, navi uit elkaar halen en het scherm vervangen. Moet me nog even goed inlezen. Omdat dan er toch alles uit ligt, ga ik meteen OEM aux retrofitten. Kan de cd-wisselaar er weer uit, werkt niet meer lekker en cd's branden is niet meer van deze tijd :lol:
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Ff afstoffen, tijdje niets aan de auto gedaan. Vandaag eindelijk het lcd scherm van de navigatie vervangen. Bluetooth module is nog niet binnen dus aux en bluetooth worden nog later ingebouwd. Was niet al te ingewikkeld, maar duurde even voordat ik door had hoe het scherm los moest. Gaandeweg is het oude scherm gesneuveld :Dubbel:

Oud scherm (dode pixels zijn zelfs zonder stroom zichtbaar)
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

:Hosanna:
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”