Motor he..geen auto. Snelheidsbeleving is veel lager en tis stukken duurder.
Dus keuze snel gemaakt :p
Begonnen als prutser...naar licentie en marshall. Dus reed meer gratis dan betaald
Martin's E46 325Ci Tracktool
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Vind het nog knapper dan, met 2 wielen minder. Ben zelf geen motorrijder, maar in mijn beleving moet je flink wat meer ballen hebben om op een motor op de limiet te rijden dan met een auto
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Triple feit!.
Ik ben van een 1000 4 pitter naar een 600 4 pitter trg gegaan. Puur omdat het koppel van je 1000 je een x pakt als je echt gaat gassen op wat hoger niveau.
Ik dacht..gewoon onderaan beginnen. En dat deed ik ook om een hoger bochtensnelheid te krijgen. Na 1 seizoen trainen en wedstrijden trg naar een 1000. Daar heb ik veel wat dagen mee geraced. Veel geleerd..vrienden gemaakt..vrienden verloren (dodelijk verongelukt) etc. En wat ejt zegt..tis de coureur waar het probleem ligt. Lichter maken, meer pk racebanden kopen als je het af en toe doet..allemaal onzin. Ervaring opdoen is key. Dan rijd je met een motor met 65 pk fietsen weg die 130 pk hebben. En met 100 pk..fietsen die 175 pk hebben.
Ik ben van een 1000 4 pitter naar een 600 4 pitter trg gegaan. Puur omdat het koppel van je 1000 je een x pakt als je echt gaat gassen op wat hoger niveau.
Ik dacht..gewoon onderaan beginnen. En dat deed ik ook om een hoger bochtensnelheid te krijgen. Na 1 seizoen trainen en wedstrijden trg naar een 1000. Daar heb ik veel wat dagen mee geraced. Veel geleerd..vrienden gemaakt..vrienden verloren (dodelijk verongelukt) etc. En wat ejt zegt..tis de coureur waar het probleem ligt. Lichter maken, meer pk racebanden kopen als je het af en toe doet..allemaal onzin. Ervaring opdoen is key. Dan rijd je met een motor met 65 pk fietsen weg die 130 pk hebben. En met 100 pk..fietsen die 175 pk hebben.
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Bij vrijrijden reed ik altijd de laatste halve ronde (na de finishvlag) rustig en vervolgens eventjes een paar minuutjes heen en weer rijden op het parkeerterrein. Dan is de ergste temperatuur er wel uit.
Ik ben benieuwd hoe je t gaat vinden! Maak even wat onboard filmpjes!
Ik ben benieuwd hoe je t gaat vinden! Maak even wat onboard filmpjes!
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Afgelopen woensdag naar Assen geweest voor een trackday en een geweldige dag gehad. Het weer was ook erg geslaagd, niet te warm en niet te koud. Over het algemeen was het vrij rustig op de baan en geen gekke dingen gebeurd op twee keer een paarse vlag na omdat iemand de banden of plastic paaltjes in de apex omver heeft gereden.
Auto heeft zich prima gehouden. Ben erg tevreden over de nieuwe pagid remblokken die ik onlangs heb geplaatst. Geen last van fading met sessies van 20-25 minuten, maar liep ze ook niet hard te trappen. Wel heb ik flink wat rubber opgepikt op de banden. Dat slijt er wel weer af. Tot die tijd iets meer rolgeluid
Erg leuke dag gehad, en zeker voor herhaling vatbaar.
Tot slot nog 2 fragmenten voor de liefhebber:
Auto heeft zich prima gehouden. Ben erg tevreden over de nieuwe pagid remblokken die ik onlangs heb geplaatst. Geen last van fading met sessies van 20-25 minuten, maar liep ze ook niet hard te trappen. Wel heb ik flink wat rubber opgepikt op de banden. Dat slijt er wel weer af. Tot die tijd iets meer rolgeluid
Erg leuke dag gehad, en zeker voor herhaling vatbaar.
Tot slot nog 2 fragmenten voor de liefhebber:
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Leuk he, dat circuitrijden.
Het tempo mag nog wel wat omhoog zie ik. Vooral veel later remmen en harder de bochten in is mogelijk.
Het tempo mag nog wel wat omhoog zie ik. Vooral veel later remmen en harder de bochten in is mogelijk.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Jazeker, heel leuk.
Ja, tempo kan nog zeker omhoog, maar dat komt wel met ervaring en meer circuit rijden
Ja, tempo kan nog zeker omhoog, maar dat komt wel met ervaring en meer circuit rijden
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Zeker waar. Ik was er overigens ook maar heb je niet gezien.
Heb 3 sessies gereden, waaronder de eerste XL-sessie op natte baan.
(sorry voor het niet betalen voor de foto )
Heb 3 sessies gereden, waaronder de eerste XL-sessie op natte baan.
(sorry voor het niet betalen voor de foto )
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Toffe foto
Denk dat jij een andere dag was, ik had het hele dag droog op woensdag 16-5. Df trackday geen vrij rijden
Denk dat jij een andere dag was, ik had het hele dag droog op woensdag 16-5. Df trackday geen vrij rijden
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Ah shit ja. My bad.Martin325i schreef:Toffe foto
Denk dat jij een andere dag was, ik had het hele dag droog op woensdag 16-5. Df trackday geen vrij rijden
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Heb jij ook onboard beelden geschoten met vrij rijden? Ben wel benieuwd
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Martin325i schreef:Jazeker, heel leuk.
Ja, tempo kan nog zeker omhoog, maar dat komt wel met ervaring en meer circuit rijden
Zo moet j het ook zien. Dat komt vanzelf. Of niet..dan is het niet voor je weggelegd. En kan je toch dikke fun hebben.
Wil je serieus.. echt serieus gaan rijden..dan kom j op het punt dat j het "niet" erg vindt dat j hem afschrijft.
Als j steeds maar rijdt met..ik wil hem heel houden..dan zul je nooit supersnel worden. Maybe voor je beleving..maar niet irl. Ook niks mis mee...btw.
Niet met tijden gaan kutten meteen..valkuil voor beginners.
Nobody said it was easy....
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Mooi gezegd, zo sta ik er ook in. Ik doe het puur voor de fun, tijden interesseren mij niet zo veel. Alleen achteraf op de beelden kijk ik wat ik ongeveer heb gereden, maar tijdens het rijden hou ik me er niet mee bezig