325ti M Compact / Racingdiffs Sperdiff
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja, carbon bakken ze vaak in een vacuumzak. Maar scheelt dat je carbon niet sterk hoeft te zijn (velgen oid), want dan kwam dat nogal precies
- Lexb3
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
- Type Auto: 325ti
Ik had die lijmspray meteen moeten doen Man wat zit dat er goed op... Nu kan ik rustig eerste dikke laag epoxy erop smeren, en wellicht dat ik het alsnog overleg met een stukje vuilniszak op maat, en die dan in een vacuumzak steek. Of toch de epoxy wat dikker laten worden voordat ik het erop uitsmeer
- Lexb3
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
- Type Auto: 325ti
Zo, na de lijmspray en eerste laag epoxy ruimschoots over het carbon te gieten viel me op dat ondanks de dikte er toch nog veel epoxy verloren ging aan de vloer.. Dus de 2e laag heb ik 4 uur (!!) laten drogen in de maatbeker voordat ik deze over de lijsten zou strooien, zo min mogelijk met de kwast uitgeveegd, gewoon lekker gieten.
Er zit nu een dikke laag epoxy op welke ik ruim een week laat uitharden en deze dan strak kan schuren. Hierna zal ik kijken of er een laag epoxy of blanke lak overheen gaat:
Er zit nu een dikke laag epoxy op welke ik ruim een week laat uitharden en deze dan strak kan schuren. Hierna zal ik kijken of er een laag epoxy of blanke lak overheen gaat:
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Ziet er goed uit zeg
Erg benieuwd naar het eindresultaat
Erg benieuwd naar het eindresultaat
- Lexb3
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
- Type Auto: 325ti
Even tussendoor wat verplichte onderhoud. Na een nieuwe accu geplaatst te hebben bedacht de dynamo zich ook maar om zijn laatste adem uit te blazen..
Ik heb het geluk dat mijn Fan elektrisch is aangedreven en zo geen speciale tools nodig heb om bij de riemen te komen, met een filmpje van YouTube erbij was het hele klusje in iets meer dan een uur gefixt!
Ik heb het geluk dat mijn Fan elektrisch is aangedreven en zo geen speciale tools nodig heb om bij de riemen te komen, met een filmpje van YouTube erbij was het hele klusje in iets meer dan een uur gefixt!
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Lekker aan de hobby zo
- Lexb3
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
- Type Auto: 325ti
^^ Thanx! ^^
Vanmorgen probleempje met de auto gehad. Ik kreeg 'm niet gestart...
Heb er een 1.0 Polo met startkabels aangehangen, en de compact startte direct zonder gesputter en zonder extra toeren van de polo..
Normaliter zouden je tellerbak en alle verlichting moeten knipperen als je accu te leeg is om te starten. Echter heb ik er sinds een tijd de Elight module inzitten. Zou die module ervoor zorgen dat dit vanmorgen niet/amper gebeurde?
Ik ben met de instellingen van de boordcomputer op accu spanning naar werk gereden om te kijken hoe de dynamo de accu laad. Stationair kwam hij niet hoger dan 13.3 en tijdens rijden bleef hij steken op 13.9.
Ook het motormanagementlampje is gaan branden na de laatste start.
De accu en dynamo zijn vorige zomer NIEUW vervangen aan de hand van chassisnummer.
Na een rit van 45 minuten, auto uitgezet met een spanning van 13.0 auto gestart en meteen weer uitgezet spanning 12.8. Nu 2 uur later gecheckt spanning 12.3.
Interieur verlichting staat niet aan, deuren goed dicht, cigaretten-plug leeg, radio uit, kachel uit, auto op slot...
De auto heeft 2e week van maart anderhalve week stil gestaan terwijl de Elight module er al in zat, vorige week ruim 600km gereden en de laatste rit voor het weekend was ook een lange. Nu heeft hij 2 dagen stil gestaan en gaf geen zuchtje..
Vanmorgen probleempje met de auto gehad. Ik kreeg 'm niet gestart...
Heb er een 1.0 Polo met startkabels aangehangen, en de compact startte direct zonder gesputter en zonder extra toeren van de polo..
Normaliter zouden je tellerbak en alle verlichting moeten knipperen als je accu te leeg is om te starten. Echter heb ik er sinds een tijd de Elight module inzitten. Zou die module ervoor zorgen dat dit vanmorgen niet/amper gebeurde?
Ik ben met de instellingen van de boordcomputer op accu spanning naar werk gereden om te kijken hoe de dynamo de accu laad. Stationair kwam hij niet hoger dan 13.3 en tijdens rijden bleef hij steken op 13.9.
Ook het motormanagementlampje is gaan branden na de laatste start.
De accu en dynamo zijn vorige zomer NIEUW vervangen aan de hand van chassisnummer.
Na een rit van 45 minuten, auto uitgezet met een spanning van 13.0 auto gestart en meteen weer uitgezet spanning 12.8. Nu 2 uur later gecheckt spanning 12.3.
Interieur verlichting staat niet aan, deuren goed dicht, cigaretten-plug leeg, radio uit, kachel uit, auto op slot...
De auto heeft 2e week van maart anderhalve week stil gestaan terwijl de Elight module er al in zat, vorige week ruim 600km gereden en de laatste rit voor het weekend was ook een lange. Nu heeft hij 2 dagen stil gestaan en gaf geen zuchtje..
- Lexb3
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
- Type Auto: 325ti
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Stuur is heel mooi, ik ben niet zo'n fan van het carbon, maar hey,......het is jouw auto.
Ps. Ik reed gisteren in Nieuwegein en daar zag ik de zelfde sticker op tank dop zoals jij hebt. Op een zilveren compact met e90 velgen eronder. Style 160
Ps. Ik reed gisteren in Nieuwegein en daar zag ik de zelfde sticker op tank dop zoals jij hebt. Op een zilveren compact met e90 velgen eronder. Style 160
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Mooi stuurtje. Blauw dashboard is ook bijzonder, wist niet dat zoiets ook werd geleverd, eerste keer dat ik het zie
- Lexb3
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
- Type Auto: 325ti
Maandag weggebracht voor jaarlijkse APK en gevraagd om te kijken naar een olie lekkage waar ik al een tijd last van heb.
Ik heb zelf destijds de kleppendekselpakking vervangen omdat ik dacht dat er olie gelekt werd op het spruitstuk ivm de rook en lucht af en toe.
Na vervangen nog steeds hetzelfde probleem. Elke 1000km een liter olie.
Nu was er geconstateerd dat de carterpakking vervangen moest worden. Duur grapje, maar dan zou het opgelost moeten zijn.
Helaas... Rij er nu weer 3 dagen in, heb voor de zekerheid een kartonnetje meegenomen om onder het blok te leggen om zo de lekkage te controleren en er lag nog steeds elke keer een druppel of 2.
Vanmiddag de auto boven de put gezet en de 2 bodemplaten eronderuit geschroefd, blok schoongemaakt, stukje rijden en weer gekeken.
De foto's hieronder zijn van 3 dagen rijden vóór het schoonmaken. Na het schoonmaken en rijden zag ik duidelijk dat de voorzijde onderkant blok weer vochtig van olie was en ook bij de versnellingsbak leek het weer op te komen. Stationair draaien haalde niks uit, leek alles goed. Met een korte rit kwam het echter weer terug.
Ik denk persoonlijk aan krukaskeerring en oliefilterhuispakking? Maar zouden ze op zijn minst de krukaskeerring niet gezien moeten hebben bij vervangen carterpakking?
Voorkant onderzijde blok
Voorkant onderzijde blok, kijkend richting dynamo
Achterkantblok bij versnellingsbak
Carter
Ik heb zelf destijds de kleppendekselpakking vervangen omdat ik dacht dat er olie gelekt werd op het spruitstuk ivm de rook en lucht af en toe.
Na vervangen nog steeds hetzelfde probleem. Elke 1000km een liter olie.
Nu was er geconstateerd dat de carterpakking vervangen moest worden. Duur grapje, maar dan zou het opgelost moeten zijn.
Helaas... Rij er nu weer 3 dagen in, heb voor de zekerheid een kartonnetje meegenomen om onder het blok te leggen om zo de lekkage te controleren en er lag nog steeds elke keer een druppel of 2.
Vanmiddag de auto boven de put gezet en de 2 bodemplaten eronderuit geschroefd, blok schoongemaakt, stukje rijden en weer gekeken.
De foto's hieronder zijn van 3 dagen rijden vóór het schoonmaken. Na het schoonmaken en rijden zag ik duidelijk dat de voorzijde onderkant blok weer vochtig van olie was en ook bij de versnellingsbak leek het weer op te komen. Stationair draaien haalde niks uit, leek alles goed. Met een korte rit kwam het echter weer terug.
Ik denk persoonlijk aan krukaskeerring en oliefilterhuispakking? Maar zouden ze op zijn minst de krukaskeerring niet gezien moeten hebben bij vervangen carterpakking?
Voorkant onderzijde blok
Voorkant onderzijde blok, kijkend richting dynamo
Achterkantblok bij versnellingsbak
Carter
- Lexb3
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
- Type Auto: 325ti
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Mooie plaatjes!
- Lexb3
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
- Type Auto: 325ti
Paar weekjes geleden samen met de 130i van m'n broer naar Hardeman Motorsport afgereisd voor een Sperdifferentieel!
We hebben gekozen voor de ombouwkit van Racingdiffs gezien de vraagprijzen van bekende conversiekits en het feit dat we onze auto sporadisch voor het driften gebruiken. Nog niet geprobeerd helaas, dus ik kan nog niet zeggen hoe het bevalt..
We hebben gekozen voor de ombouwkit van Racingdiffs gezien de vraagprijzen van bekende conversiekits en het feit dat we onze auto sporadisch voor het driften gebruiken. Nog niet geprobeerd helaas, dus ik kan nog niet zeggen hoe het bevalt..