325ti M Compact / Racingdiffs Sperdiff

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Ik heb besloten dit Carbon als experiment te beschouwen. Er is nieuw Carbon onderweg! Zelfde spul/kleur, Nederlands bedrijf en dus wel wat duurder. Maar tenminste goed verpakt! Kan niet wachten om te beginnen


Afbeelding
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Trimlijstjes en Expoxy ook binnen! Kan niet wachten om van start te gaan :autotje spelen:

Afbeelding

Alvast even voorbereidend werk:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb ook wel s met polyester gewerkt. Stinkt als de ziekte :wtf:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Tell me about it.. We zijn in diezelfde garage bezig met een Cobra kitcar, en nu de voetenbakken en tunnel aan het maken.. Als je daar dan vervolgens weer in moet zagen, man man man...

Afgelopen weekend eindelijk de Eibach Sportline veren eronder gehangen, en wat ben ik blij met het resultaat! :mrgreen:

Ik werd al helemaal bang gemaakt door internet dat ze te laag zouden zijn, en dat mijn schokdempers ook vervangen moesten worden etc. Hij is voor "maar" 2 cm omlaag gegaan, en achter minimaal.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Uiteraard ook een begin gemaakt met het carbon:

Afbeelding

Afbeelding

2e laag, veel dikker gedaan en daarna tape erover om de hoeken goed gebogen te houden.

Afbeelding



Verder opnieuw gekeken naar het kleppendeksel, en we zagen wat olie rondom 1 specifiek boutje, deze met vloeibare pakking aangepakt en nu maar weer een tijdje doorrijden, kijken wat het met de lucht doet. Gezien de nattigheid onder de auto moet ik wel nog opzoek naar een ander lek, wat meer het verbruik moet verklaren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dwjj
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 okt 2016, 07:35

Mooi project om te volgen :ja:
:Mpower: 135i xDrive F20, 397pk, 571Nm, BR Performance stage 2, RON 98 (verkocht)
530d xDrive F11 M-sport, 318pk, 673Nm, BR Performance stage 1
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Mooie stance zo :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Thnx!

Gisteren even gespiekt bij het carbon, en ik moest met schilderstape de hoeken op zijn plek houden, de epoxy was nog wat "je kan je nagel erin drukken" zacht, maar had wel alvast de tape eraf getrokken. Uiteraard heel erg dof en grof onder de tape. Nu maar de rest van de week uit laten harden en hopen dat ik dit met wasbenzine eraf gaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Moest er geen verharder bij de epoxy..?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Lexb3 schreef:Verder opnieuw gekeken naar het kleppendeksel, en we zagen wat olie rondom 1 specifiek boutje, deze met vloeibare pakking aangepakt en nu maar weer een tijdje doorrijden, kijken wat het met de lucht doet. Gezien de nattigheid onder de auto moet ik wel nog opzoek naar een ander lek, wat meer het verbruik moet verklaren.
Als de oliefilterhuispakking nog niet is vervangen, zou ik daar naar kijken. Hier gaat altijd op den duur olie lekken omdat de pakking hard wordt. Heb bij onze beide e46s deze moeten vervangen al ruim voor 200k gelopen. Is geen moeilijke klus om zelf te doen :ja:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dutch79 schreef:Moest er geen verharder bij de epoxy..?
Inmiddels wel hard? :?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Martin325i schreef: Als de oliefilterhuispakking nog niet is vervangen, zou ik daar naar kijken. Hier gaat altijd op den duur olie lekken omdat de pakking hard wordt. Heb bij onze beide e46s deze moeten vervangen al ruim voor 200k gelopen. Is geen moeilijke klus om zelf te doen :ja:
Is inderdaad vervangen samen met het oliefilter en kleppendeksel pakking. De lekkage en rook komt ergens aan de achterkant van het blok, en vermoedelijk laag, want de versnellingsbak is ook schoon aan de bovenkant. Ik ontkom er denk ik niet aan om alle bescherming te demonteren, blok grondig reinigen en dan een stukje te gaan rijden.
Dutch79 schreef:
Dutch79 schreef:Moest er geen verharder bij de epoxy..?
Inmiddels wel hard? :?
Ja het is een 1:1 verhouding, dus er kan weinig fout gaan. Er stond ook bij dat het een week mag/kan duren, dus ik moet geduld hebben.. Dit wordt DE laag die gaat bepalen of ik opnieuw moet beginnen, of dat het een goede basis is, dus laat ik het maar niet haasten :yuck:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ok, n week is best lang maar dat zal dan wel kloppen 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Hoe gaat t met je carbon?
Heb je t ongeveer zo gedaan?:

Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Niet helemaal, ik heb deze gevolgd.

Eerst met epoxy insmeren, 4 uur laten drogen, dan het carbon erop, ik had moeite met het stijve carbon goed om de trims te buigen en dat dit dan ook bleef zitten. Dus imo langer laten drogen voordat ik het overleg, of misschien de spuitbus van jouw link proberen. Vervolgens kon ik met hetzelfde aangemaakte exoxy makkelijk het carbon insmeren, dit maakte het iets makkelijker te buigen, maar toen ik bij de laatste trimlijst was, kon ik weer opnieuw met de eerste aan de slag om te vormen.. Vandaar dat nu met de 2e "dikke" laag ik het met de tape om de lijsten heb gevouwen. We hadden toevallig de week daarvoor met expoxy om een cobra body gewerkt, en dat ging er gemakkelijk af, dus durfde het wel aan met het carbon.

Ik weet vanavond of het is gelukt, of dat ik opnieuw ga beginnen en een dag vrij neem. Ik weet nu in ieder geval de don'ts.

Betere voorbereiding:

- Goeie schaar, zo kun je het carbon strakker knippen voor je lijsten, heb nu "ruim" geknipt.
- Epoxy langer laten drogen, dat het carbon goed plakt.
- Nóg meer tijd geven om te laten drogen tussen expoxy lagen door.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Gisteravond het carbon gecheckt, en voor een eerste keer niet gek. Echter had ik redelijk het "pietje precies" in m'n bol en heb ik de deurtrims en de centertrim om de radio heen weer kaal gehaald om te experimenteren met een vacuümzak. De 3 ervaringen bovenstaand zal ik hierin meenemen en dan vervolgens thuis oppakken om ze op de juiste tijdsstippen eraan te kunnen prutsen :ja:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”