325ti M Compact / Racingdiffs Sperdiff

Plaats hier de foto's van jouw BMW 3 serie van voor 2005
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, carbon bakken ze vaak in een vacuumzak. Maar scheelt dat je carbon niet sterk hoeft te zijn (velgen oid), want dan kwam dat nogal precies 8)


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Ik had die lijmspray meteen moeten doen :In love: Man wat zit dat er goed op... Nu kan ik rustig eerste dikke laag epoxy erop smeren, en wellicht dat ik het alsnog overleg met een stukje vuilniszak op maat, en die dan in een vacuumzak steek. Of toch de epoxy wat dikker laten worden voordat ik het erop uitsmeer :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Zo, na de lijmspray en eerste laag epoxy ruimschoots over het carbon te gieten viel me op dat ondanks de dikte er toch nog veel epoxy verloren ging aan de vloer.. Dus de 2e laag heb ik 4 uur (!!) laten drogen in de maatbeker voordat ik deze over de lijsten zou strooien, zo min mogelijk met de kwast uitgeveegd, gewoon lekker gieten.

Er zit nu een dikke laag epoxy op welke ik ruim een week laat uitharden en deze dan strak kan schuren. Hierna zal ik kijken of er een laag epoxy of blanke lak overheen gaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Ziet er goed uit zeg :ja:
Erg benieuwd naar het eindresultaat
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Even tussendoor wat verplichte onderhoud. Na een nieuwe accu geplaatst te hebben bedacht de dynamo zich ook maar om zijn laatste adem uit te blazen..

Ik heb het geluk dat mijn Fan elektrisch is aangedreven en zo geen speciale tools nodig heb om bij de riemen te komen, met een filmpje van YouTube erbij was het hele klusje in iets meer dan een uur gefixt!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Lekker aan de hobby zo :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Tussendoor even een ander leuke upgrade gedaan. Ik dacht; "het wordt weer koud, laat ik even 19" aanschaffen"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En aangezien ik elke week aan de pomp sta...

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

^^ Thanx! ^^


Vanmorgen probleempje met de auto gehad. Ik kreeg 'm niet gestart...

Heb er een 1.0 Polo met startkabels aangehangen, en de compact startte direct zonder gesputter en zonder extra toeren van de polo..

Normaliter zouden je tellerbak en alle verlichting moeten knipperen als je accu te leeg is om te starten. Echter heb ik er sinds een tijd de Elight module inzitten. Zou die module ervoor zorgen dat dit vanmorgen niet/amper gebeurde?

Ik ben met de instellingen van de boordcomputer op accu spanning naar werk gereden om te kijken hoe de dynamo de accu laad. Stationair kwam hij niet hoger dan 13.3 en tijdens rijden bleef hij steken op 13.9.
Ook het motormanagementlampje is gaan branden na de laatste start.

De accu en dynamo zijn vorige zomer NIEUW vervangen aan de hand van chassisnummer.

Na een rit van 45 minuten, auto uitgezet met een spanning van 13.0 auto gestart en meteen weer uitgezet spanning 12.8. Nu 2 uur later gecheckt spanning 12.3.

Interieur verlichting staat niet aan, deuren goed dicht, cigaretten-plug leeg, radio uit, kachel uit, auto op slot...

De auto heeft 2e week van maart anderhalve week stil gestaan terwijl de Elight module er al in zat, vorige week ruim 600km gereden en de laatste rit voor het weekend was ook een lange. Nu heeft hij 2 dagen stil gestaan en gaf geen zuchtje..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Gisteren spanning weer op 14.1, motormanagement lampje uit en vanmorgen weggereden met een accu van 12.3. Lijkt zichzelf opgelost te hebben, maar vandaag APK dus hij gaat m ook even uitmeten etc...


Zal jullie dan toch verblijden met een Carbon updateje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vorig weekend ook deze opgehaald :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Stuur is heel mooi, ik ben niet zo'n fan van het carbon, maar hey,......het is jouw auto. 008

Ps. Ik reed gisteren in Nieuwegein en daar zag ik de zelfde sticker op tank dop zoals jij hebt. Op een zilveren compact met e90 velgen eronder. Style 160
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Mooi stuurtje. Blauw dashboard is ook bijzonder, wist niet dat zoiets ook werd geleverd, eerste keer dat ik het zie :ja:
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Maandag weggebracht voor jaarlijkse APK en gevraagd om te kijken naar een olie lekkage waar ik al een tijd last van heb.

Ik heb zelf destijds de kleppendekselpakking vervangen omdat ik dacht dat er olie gelekt werd op het spruitstuk ivm de rook en lucht af en toe.
Na vervangen nog steeds hetzelfde probleem. Elke 1000km een liter olie.

Nu was er geconstateerd dat de carterpakking vervangen moest worden. Duur grapje, maar dan zou het opgelost moeten zijn.

Helaas... Rij er nu weer 3 dagen in, heb voor de zekerheid een kartonnetje meegenomen om onder het blok te leggen om zo de lekkage te controleren en er lag nog steeds elke keer een druppel of 2.

Vanmiddag de auto boven de put gezet en de 2 bodemplaten eronderuit geschroefd, blok schoongemaakt, stukje rijden en weer gekeken.
De foto's hieronder zijn van 3 dagen rijden vóór het schoonmaken. Na het schoonmaken en rijden zag ik duidelijk dat de voorzijde onderkant blok weer vochtig van olie was en ook bij de versnellingsbak leek het weer op te komen. Stationair draaien haalde niks uit, leek alles goed. Met een korte rit kwam het echter weer terug.

Ik denk persoonlijk aan krukaskeerring en oliefilterhuispakking? Maar zouden ze op zijn minst de krukaskeerring niet gezien moeten hebben bij vervangen carterpakking?

Afbeelding

Voorkant onderzijde blok

Afbeelding

Afbeelding

Voorkant onderzijde blok, kijkend richting dynamo

Afbeelding


Achterkantblok bij versnellingsbak

Afbeelding

Afbeelding



Carter

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Inmiddels zijn de lekkages als het goed is verholpen, is redelijk wat vervangen! carterpakking, oliefilterhuispakking, nogmaals kleppendekselpakking, carterventilatie, nog wat aansluitingen van stuurhuis en het reservoir. Van het weekend eventjes de tijd gehad om wat mooie foto's te maken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Mooie plaatjes! :ja:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Paar weekjes geleden samen met de 130i van m'n broer naar Hardeman Motorsport afgereisd voor een Sperdifferentieel!

We hebben gekozen voor de ombouwkit van Racingdiffs gezien de vraagprijzen van bekende conversiekits en het feit dat we onze auto sporadisch voor het driften gebruiken. Nog niet geprobeerd helaas, dus ik kan nog niet zeggen hoe het bevalt..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Showroom & Projecten”